Team Foxlake Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 (bewerkt) Wie kan mij helpen aan de Ozi kaarten van Nederland en of weet waar ik ze kan kopen of downloaden? Groeten, team Underground 30 juli 2009 bewerkt door Team Underground
0 Bytheway Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Ik liet me inderdaad erg gaan. Dus ben ik eerst maar met mijn vrouw gaan wandelen om af te koelen. Het bericht laat ik wel gewoon staan. Als ik de tekst afzwak of aanpas is gewoon niet fair. Tijdens het wandelen in het centrum van Winterswijk kwamen we nog een Landrover tegen, die 90 een mooie snelheid vond. Kleine kinderen waren in de scherming naast die weg met een bal aan het spelen. Waarom rijdt die man/vrouw daar 90? Voor de kick? Wat kunnen de gevolgen zijn? Denkt hij/zij daar niet over na? Nog meer dingen die je zo in een uurtje tegenkomt: Waarom moet je richting aangeven op een kruising, waarom moet je de hondenstront van je eigen hond opruimen, waarom moet je geen afval op straat gooien? Waarom jat er iemand een lavendelstruik uit mijn tuin? Waarom zit er geen telefoon meer in een telefooncel, of geen glas meer in een bushokje? Etc. etc. Omdat niemand zich meer iets van een ander aantrekt. Eigenbelang voor alles. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Wat mijn handelen voor gevolgen heeft voor iemand anders? Dat maakt toch niks uit. Als ik mijn kick maar gehad heb. Uiteraard is het bovenstaande zeer zwart/wit. Er zijn, gelukkig, nog miljoenen mensen in Nederland die zich wel iets van anderen aantrekken. Maar helaas neemt het aantal mensen die dat niet doen steeds meer toe. Wat zou het toch mooi zijn als we zonder wetten, of forumregels konden leven. Geen politieagenten of moderators meer. Vrijheid, blijheid. Maar uit praktijk blijkt dat dus een utopie. Dus zijn er wetten en forumregels. En mensen zijn fysiek natuurlijk makkelijker te straffen dan virtueel. Ik kan geen geldboetes uit delen of je in de gevangenis plaatsen. Een ban is zo te omzeilen, een waarschuwing te negeren. Ik moet toegeven dat het moderatorschap me nu dusdanig tegenvalt dat ik met Geoman ga overleggen of er een vervanger of in elk geval actieve aanvulling komt. Het feit dat ik mij zo heb laten gaan, wat ik nog nooit heb gedaan, is voor mij op dit ogenblik de bekende druppel. Bytheway
0 Heirbaut Hunters Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 God zij dank dat de moderators ook mensen zijn. Dat maakt de wereld zo mooi
0 Zero CooL Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Hey ByTheWay!!!!!! Als je het maar laat HE! Gewoon blijven!
0 japi Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 ****** Grievende tekst verwijderd ******* Lees de forumregels!! Geen flame baits!! Geen persoonlijke aanvallen ********** Geoman Maar nu evenduidelijk: Ik heb niets tegen het modereren om illegale dingen te vookomen, maar ik ben wel tegen het feit dat men iemand de mond wil snoeren die op zich niets verkeerds/illegaal doet. Er werd alleen om informatie gevraagd. Verder weet een beetje computer man/vrouw wel waar Abraham de mosterd haalt. Greetz
0 dmace Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Tja, ByTheWay, je zegt het zelf al in je sig: Alles wat de aard van opkomen in zich heeft, heeft ook de aard van vergaan in zich. Dat geldt dus ook voor dit forum, en voor onze samenleving. Wil je het respect weer terug? Dan zullen we als eerste moeten ophouden met onze kinderen te behandelen als volwassenen, maar als kinderen. Gewoon weer Juf en Meester, en niks geen Ellie, Maaike of Kees. En gewoon een draai om je oren als je iets doet wat niet door de beugel kan. Iemand die een oud vrouwtje in elkaar trapt voor de 3 euro die in d'r tas aan een rollator hangt hoort niet al na een half uur weer op straat te lopen. Zo iemand trap je hardhandig in een cel en laat je ff lekker 2 dagen zonder iets kreperen. Een idioot die 2 mensen vermoord en achter z'n muur metselt geef je geen TBS en Dwangverpleging, maar die hoor je binnen een dag na z'n vonnis van deze aardkloot te verdwijnen, het liefst voor de ogen van andere potentieele miskleunen. Maar het terugvechten is al begonnen. De stakingen zijn nog mak, maar nu al krabbelt het kabinet alweer terug met nieuwe smoesjes. Hierbij het volk beledigend over onbegrip, alsof er 1 denkende ziel met een echte opleiding tussen dat hele zooitje zit. Het einde is dus nog niet in zicht. Jammer genoeg hebben we waarschijnlijk weer 50 jaar nodig om terug te krabbelen uit de sociale beerput die softe ambtenaren en geitenwollensokkensukkel de afgelopen 20 jaar hebben gegraven. Zo, en dan nu weer on-topic, of we gaan hierover verder in een ander topic. Kennen jullie iemand die die 30.000 Euro-kaarten gebruik in Ozi? Kan d'r wel aankomen hoor. Maar die geef ik echt niet weg....
0 Biertjuh Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 BTW, eigenlijk wou ik je een PB sturen. Ruud vond dat ik dat openbaar moest doen, bij deze dus. Gewoon om te zeggen dat ik vind dat je, hoewel je natuurlijk vrij bent in jouw keuze, moet blijven, er zelfs niet lang over moet denken om het bijltje erbij neer te gooien. Niet om te slijmen, of om van wie dan ook de hielen te likken. Als moderator heb jij, en met jou de anderen ook, het vast niet altijd makkelijk. Heel veel geocachers met eigen ideen en eigen visies en natuurlijk zijn wij het met zijn allen niet met jou (jullie) eens. Ik hoop alleen dat jij en de anderen de wijsheid hebben om het verschil te maken tussen de mening van een enkele die de boel pobeert op te jutten en de ideeen van geocachers die af en toe ook nog iets zinnigs weten in te brengen. Hoewel het er soms erg verhit aan toe kan gaan is er duidelijk verschil tussen deze "oude rotten" en de newbie's, die volgens mij al geruime tijd meekjiken. Deze zg newbie's vinden geen caches, maar plaatsen op het forum vragen waaruit blijkt dat men duidelijk weet waar men naar vraagt, in de hoop een "klein mannetje met muts" antwoord te ontlokken. Dus newbie? ik dacht het niet, eerder een newbie name.... Dus nogmaals...... ff pas op de plaats, vanavond vroeg naar bed en morgen gezond weer op. Groetjes van Marja misschien is het handig om een minimumleeftijd in te stellen
0 Quaerens Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 misschien is het handig om een minimumleeftijd in te stellen En hoe gaat dat gecontroleerd worden? Groetjes Quaerens
0 JandeBeHanger Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 misschien is het handig om een minimumleeftijd in te stellen En hoe gaat dat gecontroleerd worden? Paspoort of rijbewijs onder scanner leggen? Vervolgens foto kontroleren tijdens een msn kontakt met de webcam aan? Tis maar een idee hoor!
0 dmace Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Paspoort of rijbewijs onder scanner leggen?Vervolgens foto kontroleren tijdens een msn kontakt met de webcam aan? Tis maar een idee hoor! Leuk hoor. Een paspoort onder de scanner leggen. Lekker handig als dat toevallig kwijt raakt. Wordt er straks een oostblokker met jouw naam opgepakt. Staat vast leuk op de voorpagina. "JanDeBehanger neergeschoten. Politie denkt aan een afrekening in het criminele circuit." Webcam werkt prima, maar niet onder MSN. Crasht als de ziekte. Komt omdat ik de Windows-Messenger gesloopt heb, want ik hou niet van gaten waarmee ze m'n PC kunnen overnemen Betere ideeen?
0 JandeBeHanger Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Webcam werkt prima, maar niet onder MSN. Crasht als de ziekte. Komt omdat ik de Windows-Messenger gesloopt heb, want ik hou niet van gaten waarmee ze m'n PC kunnen overnemen Met een Zone alarm fire wall bepaal je zelf welk progamma internet op mag. Betere ideeen? Creditkaart?
0 rhgs Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 [...]Ga naar http://people.zeelandnet.nl/rpoppe/Nederland.fly Wel even vantevoren de GRATIS terraexplorer installeren op je PC [...] Pot Jan Dorie. Ik doe even die Fly van jouw, vlieg korte tijd later boven Vliegveld Valkenburg (die niet is weggemoffeld :-) en duik naar beneden. Kom ik tot op een hoogte van 50 meter te hangen. Dan is de vaagheid groot in het beeld maar op 100 meter zie ik de bodem prima vol details! Wat is de truc??? want gewone mensen komen niet lager dan 700 meter op het moment! Leuk he? Via via hoor je wel eens iets. En deze heb ik onthouden. Heeft iemand zijn eigen 'fly' dus *aangepast* Ik zou zeggen: "zegt het voort". RHGS
0 dj bel Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 Het is van mijn kant geen persoonlijke aanval naar de persoon van de moderator maar wel naar de wijze waarop inhoud wordt gegeven aan de rol. En binnen die rol kan het heel gezond zijn die rol eens te beschouwen alsof een ander hem vervuld, waardoor je kritisch naar jezelf kijkt. Zit ik wel op de goede lijn en misschien moet je wel afvragen of dit bij je persoon past. Het gaat niet om 10 jaar werk kapot maken....... Zo voelt dat uit frustratie . Geef anderen ook het idee dat ze meebouwen met de bijdrage door berichten en onderwerpen bijvoorbeeld Duidelijkheid schep je ook door het onderwerp uit de schijnwerpers te halen als ze er niet in wilt. Heb je dat voldoende gedaan? Maak je het jezelf dan niet erg moeilijk. Doen anderen het of doe je het jezelf aan? Op die manier verlies je controle Het ging er de laatste tijd erg op lijken of je jezelf helemaal gemodereerd had, boven iedereen uit de zedemeester van geocaching.nl zijn is mijn mening waarbij niet consequent je eigen censuur is toegepast en mensen gebanned zijn zonder ze dat begrepen en anderen via allerlei plaagstootjes het onderwerp weer naar boven haalden. Beminden en minder beminden. (die kijken nu stilletjes anoniem wat je gaat doen !) Off topic. Niet over praten is niet als onderwerp naar voren brengen en dus in de kiem smoren alles wat je daarna toelaat creeert je eigen drijfzand. Als je daarvan leert, kan je er opnieuw plezier in krijgen. Is de status van moderator erg belangrijk kan je er beter mee stoppen. Neem eens wat afstand Wees jezelf en kijk nog eens naar de rol. Voor mij hoef je niet weg.
0 japi Geplaatst 28 september 2004 Geplaatst 28 september 2004 En wederom wordt bewezen dat je in dit land waar je vrijheid van meningsuiting hebt niet mag zeggen wat je wilt!! Vreemd, als ik zo al die mensen hoor die het zo op hebben met hun medemens. Als er iets geschreven wordt dat niet direct in goede aarde valt dan stuffen we het gewoon uit: "****** Grievende tekst verwijderd ******* Lees de forumregels!! Geen flame baits!! Geen persoonlijke aanvallen ********** Geoman"
0 Heirbaut Hunters Geplaatst 29 september 2004 Geplaatst 29 september 2004 En wederom wordt bewezen dat je in dit land waar je vrijheid van meningsuiting hebt niet mag zeggen wat je wilt!! Vreemd, als ik zo al die mensen hoor die het zo op hebben met hun medemens. Als er iets geschreven wordt dat niet direct in goede aarde valt dan stuffen we het gewoon uit: "****** Grievende tekst verwijderd ******* Lees de forumregels!! Geen flame baits!! Geen persoonlijke aanvallen ********** Geoman" Dit is toch je reinste kolder??! Tuurlijk mag je zeggen wat je wilt en uiteraard is er een vrijheid van meningsuiting. Maar dat geldt alleen op straat of in je eigen woonkamer. Ik kan je verzekeren dat als jij hardgrondig gaat lopen vloeken in onze kerk, dat je wordt bedankt als lid. Als je gaat lopen roepen "schop die jood onder het gras" bij ons op het voetbalveld, word je verwijderd. Ook als supporter. En hier op geocaching.nl gelden ook een aantal regels, gezet in de forumregels. Die heb je notabene gelezen, anders heb je je niet goed aangemeld. En dan heb je meer wijsheid dan die scheldende supporter. Dus Japi, niet de zaken omdraaien; wij zijn hier slechts te gast. En als de regels onleefbaar waren, dan was het aantal forumleden beperkt gebleven danwel gedaald. Maar nogmaals, niemand verplicht jouw aanwezigheid hier. Er zijn ook nieuwsgroepen en andere forums. En nu gaan we het weer ergens anders over hebben, wat mij betreft
0 dj bel Geplaatst 29 september 2004 Geplaatst 29 september 2004 Mooie woorden Ronald, Helaas heb je op mij de indruk achter gelaten als je niets te doen hebt toch wel momenten gekozen hebt om je hier eens lekker te gaan vervelen. Jij bent in mijn beleving een van degene die voortdurend bezig is geweest het subtiel jennen instand te houden. Natuurlijk heb je ook wel serieus gereageerd maar vervelen leek ook wel een van jou hobbies. Als dit een verklaring van je is dat er zelf nu definitief mee stopt kunnen alle draadjes over zulke onderwerpen wel worden verwijderd wat mij betreft.
Vraag
Team Foxlake
Wie kan mij helpen aan de Ozi kaarten van Nederland en of weet waar ik ze kan kopen of downloaden?
Groeten,
team Underground
bewerkt door Team Underground56 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten