Spring naar bijdragen
  • 0

Ozi Explorer

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Wie kan mij helpen aan de Ozi kaarten van Nederland en of weet waar ik ze kan kopen of downloaden?

Groeten,

team Underground

bewerkt door Team Underground

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Hee, waarom wordt ik gequote? :angry:

In die quote zeg ik hier toch niks over? :cry:

Hee, hee, hee. Ik ben het met je mening eens hoor.

Ik heb je gequote omdat ik voortborduur op het niet vriendelijk klinken van de post waar we het over hebben :P

Don't take it personally, Friend! :D

• 0
Geplaatst

Als reactie geef ik even aan dat ik o.a. een officiele versie van Oziexplorer en OziCE gebruik. Ja,ja deze heb ik gewoon gekocht. hoeveel gebruikers van deze software op dit forum kunnen dat zeggen??

Het is alleen eenbeetje ziek dat je voorbij gaat aan de realiteit. Waarom mag je niet praten over K-Abouterkaarten e.d. Dat wil toch niet zeggen dat je ze aanbied. Trouwens aanbieden van illgaal spul is niet toegestaa, maar het downloaden wel !!!!

Ook ik begrijp de moderator wel en ik zal het niet snel over illegale zaken hebben, maar ik ben wel een realist.

Groetjes

• 0
Geplaatst
Hee, waarom wordt ik gequote? :angry:

In die quote zeg ik hier toch niks over? :P

Hee, hee, hee. Ik ben het met je mening eens hoor.

Ik heb je gequote omdat ik voortborduur op het niet vriendelijk klinken van de post waar we het over hebben ;)

Don't take it personally, Friend! :beerchug:

Dan is het goed, alhoewel ik even vergeten ben wat mijn mening is... ;)

Groetjes Quaerens :dribble:

• 0
Geplaatst
[...]

Al deze instanties weten dat, maar proberen je bang te maken, en kennelijk zit de angst er in Nederland (en in dit forum) al goed in.

Ja de angst-industrie is in ons land een zeer grote groeisector. We zullen in de toekomst steeds meer blauw en pseudo-blauw om ons heen krijgen (plus bespioneer-camera's in de traditie van Big Brother)

En wat voor een macht heeft onze natie-staat met een BNP van 434 mils tegenover Microsoft met 10 mils omzet?

• 0
Geplaatst
[...]

Al deze instanties weten dat, maar proberen je bang te maken, en kennelijk zit de angst er in Nederland (en in dit forum) al goed in.

Ja de angst-industrie is in ons land een zeer grote groeisector. We zullen in de toekomst steeds meer blauw en pseudo-blauw om ons heen krijgen (plus bespioneer-camera's in de traditie van Big Brother)

En wat voor een macht heeft onze natie-staat met een BNP van 434 mils tegenover Microsoft met 10 mils omzet?

Kijk, de prof snapt't. Maar daarom istie ook Prof :beerchug:

En een discussie over de (on)juistheid van een Moderator?

Beetje onbegonnen werk. Zolang de moderator niet te paranoide wordt valt het allemaal wel mee.

Alleen onpartijdige moderators zijn net als onpartijdigen (scheids)rechters op 1 hand te tellen hier in Nederland.

Onpartijdig is dan ook een heel moeilijk iets, omdat iedereen wel ergens een belang of passie heeft.

• 0
Geplaatst

Het raakt een beetje off-topic, maar vooruit.

Illegaal materiaal aanbieden hier is niet toegestaan. Geen software, geen kaarten, niks niet. Een link geven naar waar de spullen staan is ook niet toegestaan. Praten over de bouter-cd's ook niet.

En dan kan je wel roepen dat het niet van deze tijd is, maar het zijn nu eenmaal de regels van dit forum. Bevalt het je niet, ga je toch gewoon ergens anders heen?! Persoonlijk vind ik het ook kolder en onzin (oke, iets aangedikt), maar het is mijn forum niet. Ik gedraag me hier dus naar de regels (meestal dan; ook ik rij wel eens een scheve schaats).

Bij ons thuis wordt niet gerookt. Iedereen is van harte welkom, mits hij/zij zich maar aan die regel houdt. En dan kunnen we wel een hele discussie voeren waarom wel of niet, beknotting van de rechten, geen openbare ruimte etc etc. Het is mijn huis met mijn regels, punt uit.

Dit is het forum van gc.nl en het zijn hun regels. Een website/forum is géén openbaar medium; je hebt je aangemeld met een gebruikersnaam/wachtwoord. Je houd je dus gewoon aan de forum regels, punt uit. Niemand heeft je verplicht om gebruik te maken van dit forum, noch van de site geocaching.nl.

Het enige wat altijd lastig blijft is aantonen wat illegaal is en wat niet. Zijn bouterkaarten illegaal? Ik zie nergens copyrights o.i.d. dus ik zie niks illegaals in een kopie. Maar de regel dat er niet over deze kaarten gesproken mag worden prevaleert boven mijn mening. C'est la vie. Scheelt wel een hoop discussie.

Kan je wel roepen "get a life" of "niet van deze tijd" en allerlei andere (ir)relevante zaken op tafel gooien, maar dat zal niets veranderen.

Mijn 0.02€

• 0
Geplaatst

Ik weet niet of Japi en ik inhoudelijk hetzelfde bedoelen

maar vind wel dat er best een discussie over het modereren gevoerd kan worden.

- dit onderwerp komt steeds terug en kan beter in de kiem gesmoord worden door het draadje bij aanvang te verwijderen en de starter een pm te sturen met een voldoende begrijpelijke inhoud voor iemand die niet thuis is nog op het net.

• 0
Geplaatst

Ik weet niet of Japi en ik inhoudelijk hetzelfde bedoelen

maar vind wel dat er best een discussie over het modereren gevoerd kan worden.

- dit onderwerp komt steeds terug en kan beter in de kiem gesmoord worden door het draadje bij aanvang te verwijderen en de starter een pm te sturen met een voldoende begrijpelijke inhoud voor iemand die niet thuis is nog op het net.

Ik was van de week op een site die als bron van dit soort kaarten kan worden aangemerkt en daar heeft men de boel stil geleegd wegens het schenden van haar auteursrechten.

Het lijkt dus in beweging.

Veel aandacht nodigt uit eerst die maar eens eerst aan te pakken; weg met de aandacht voor dit onderwerp zou ik zeggen

- Kijkend hoe de discussie in de vorige opwelling zich uitte bij het ingrijpen van de moderator , dan werden te kust en te keuren de woorden verwijderd en ######### deze censuur toegepast en nu lees ik bij Elsinga en trouwens ook bij andere draadjes nog steeds dat woord.

De hele discussie wordt door de manier van modereren in stand gehouden.

Niet gewenst zorg dan dat het niet zichtbaar is.

En al dat geleuter (sorry vast) over lokale opsporingsinstanties en wie kan ons daarmee helpen shit haaltin mijn beleving de focus af van het moment dat als je ermee door blijft gaan je aan de beurt komt.

Stoppen met dat slappe gemodereer en dat gedoe over respect onder die berichten.

Doe wat je moet doen.

Indirect is de moderator straks verantwoordelijk voor het aanpakken van geocaching.nl vanwege zijn inconsequente aanpak.

• 0
Geplaatst
[...]

Ja, ik heb er al fietsend door Den Haag ook eens over nagedacht, maar het klopt wel. Vroeger stond er zo'n politie- uitkijkpost bij de Amerikaanse en de Israelische ambassade, maar nu staan ze ook bij de vuurtoren, heel veel bij ander ambassades, bij elkaar echt ongelooflijk veel.

En als je fiets gejat is mag je een formulier invullen dat op de grote hoop wordt gegooid. :angry:

Groetjes Quaerens :beerchug:

PS Die uitkijkpost bij de vuurtoren hebben ze er volgens mij neer gezet voor geocachers die de nieuwe multi 'Hiking The Hague: Coastal' doen. Al die rondscharrelende mensen rond dat object... :dribble:

• 0
Geplaatst
Kunnen we er eens een discussie over voeren wat een moderator kan en moet doen???

Kunnen we geen discussie houden waarom mensen zich bewust niet aan forumregels willen houden en

alleen maar overal tegen aan willen schoppen, daarmee dingen kapot makend die anderen in hun vrije

tijd over jaren hebben opgebouwd?

Elke paar maanden staat er wel iemand op die tegen de moderators wil schoppen en flamebaits probeert

uit te lokken. Zielige figuren.

ROT TOCH GEWOON OP VAN DIT FORUM ALS HET JE HIER NIET AANSTAAT :beerchug:

Of ga door met dit soort opmerkingen maken, dan help ik wel een handje.

Bah, bah, bah.

Een pissed-off Bytheway

• 0
Geplaatst
Stoppen met dat slappe gemodereer  en dat gedoe over respect onder die berichten.

Doe wat je moet doen.

Indirect is de moderator  straks verantwoordelijk voor het aanpakken van geocaching.nl  vanwege zijn inconsequente  aanpak.

Waarom nieuwe gebruikers niet direkt een pm gestuurd dat vragen om digitale kaarten hier niet toegestaan is.

Of alle post van nieuwe gebruikers modderen.

Een admin heeft in dit forum op 31 augustus (bewijs is helaas verwijderd) geschreven dat alle posten over die bekende bond en dergelijke gelijk verwijderd zouden worden.

Op die avond werd ik met nog 5 mensen geband, terwijl wij het niet eens over software hadden.

Besef wel zodra er weer een nieuwe gebruiker een nieuw onderwerp hierover begint, het onderwerp gelijk op de startpagina van geocaching.nl komt te staan.

Is het misschien niet beter om een eigen hoekje te krijgen bij .com, net zoals alle andere Europeanen.

Ik kan dit natuurlijk wel als pm doorsturen, maar de ervaring is dat ik het dan 2 tot 3 moet herhalen voordat ik reaktie krijg.

• 0
Geplaatst
ROT TOCH GEWOON OP VAN DIT FORUM ALS HET JE HIER NIET AANSTAAT  :dribble:

BTW zo kennen we je niet en zo willen we je niet kennen.

Je laat je nu wel erg uit je tent lokken en dat lijkt me niet verstandig.

Haal 3 keer diep adem, tel tot 10 en negeer japi, over dj bel wil ik het al helemaal niet meer hebben, dus verman jezelf en ga door met al het goede werk dat je wel doet.

Groet Ruud :beerchug:die het ook niet altijd eens is met de moderatoren

• 0
Geplaatst

vroeg ik dan om een Illegale versie????

Als ik Ozi zou gebruiken dan heb ik toch ook de kaarten nodig,

het lijkt me dan ook wel dat je deze kan kopen. Jullie maken er

zelf van dat deze kaarten Illegaal zijn.

Dus ik begrijp de ophef niet zo.

• 0
Geplaatst
vroeg ik dan om een Illegale versie????

Als ik Ozi zou gebruiken dan heb ik toch ook de kaarten nodig,

het lijkt me dan ook wel dat je deze kan kopen. Jullie maken er

zelf van dat deze kaarten Illegaal zijn.

Dus ik begrijp de ophef niet zo.

Kaarten kan je inderdaad kopen. Als je even doorzoekt op het forum zie je ook dat ze ca 30.000,00€ kosten.

Of je moet de atlassen van de ANWB kopen en die inscannen.

De kans dat de discussie richting illegaal gaat is > 99,9%.

Maar niemand kan in jouw portemonee kijken, dus wellicht heb jij het er voor over.

Zoals je merkt ligt het allemaal heel gevoelig.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...