Team Foxlake Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 (bewerkt) Wie kan mij helpen aan de Ozi kaarten van Nederland en of weet waar ik ze kan kopen of downloaden? Groeten, team Underground 30 juli 2009 bewerkt door Team Underground
0 Zero CooL Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Gevoelig onderwerp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar bij de topo dienst in emmen kan je ze kopen. Ook is er ergens (weet niet meer waar, effe zoeken mbv google), een bieb, waar je die kaarten kan bekijken en scannen... zoals ik al zei weet de naam etc. niet meer. Hoe duur alles is??? Zou het niet weten. Effe google... en kijk ook voor meer info in de NL NG's. Wordt veel over Ozi geschreven.
0 Team Foxlake Geplaatst 26 september 2004 Auteur Geplaatst 26 september 2004 Hoezo gevoelig? zijn er betere programma's op de markt??
0 Quaerens Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Hoezo gevoelig? zijn er betere programma's op de markt?? GQ
0 elsinga Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Gevoelig als in [moderator, mag ik dit uitleggen?] dat er ook illegale digitale kopieën van de volledige topografische kaartenset in omloop zijn (de zogenaamde "k a b o u t e r k a a r t e n"). Aangezien er op dit forum geen illegale zaken toegestaan zijn (logisch!), is dat onderwerp hier taboe.
0 Zero CooL Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Wat nou programma's ? Om de HETE brij heen draaien. Je vraagt toch duidelijk naar "KAARTEN", da's gevoelig. En gevoelig betekent met dit onderwerp "VERBODEN", maar het feit dat je een reply geeft met "zijn er betere programma's op de markt??" Wil dus zeggen dat je heel goed weet dat het "NOT DONE", is op dit forum. Dus nu effe normaal doen, en niet van die gekke vragen stellen. Daar cache je veel te lang voor. C'ya Zero CooL
0 rhgs Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 < ik trek het even naar de legale kant > OZI explorer ( http://www.oziexplorer.com ) is een goed en relatief goedkoop programma. Dit programma wordt ZONDER kaarten geleverd. Er is ook een PocketPC versie van verkrijgbaar (zie zelfde site). Kaartmateriaal kun je zelf (laten ) maken. Kaartmateriaal van andere betrekken is illegaal, maar je eigen kaarten scannen en gebruiken natuurlijk niet... Als je een scan of foto maakt van een goede kaart, kun je 'm in OZI calibreren. Daarna zelfs converteren naar de CE versie van OZI. Wat ik zelf veel doe (luchtfoto's, is NIET illegaal!!!): Ga naar http://people.zeelandnet.nl/rpoppe/Nederland.fly Wel even vantevoren de GRATIS terraexplorer installeren op je PC ( http://www.skylinesoft.com/corporate/corpo...porate_home.asp ) Als je dan een printscreen maakt van je favoriete plekje en "even" calibreert, ben je klaar. Heb je fantastische luchtfoto's van de omgeving.
0 japi Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Boeiend hoor dat gezeur over wat wel en niet mag. gebruik datgene wat je kunt vinden op het internet of leders. Wie heeft er geen illegaal materiaal op zijn/haar PC. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen is al een oud gezegde!!!!
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 [...]Ga naar http://people.zeelandnet.nl/rpoppe/Nederland.fly Wel even vantevoren de GRATIS terraexplorer installeren op je PC [...] Pot Jan Dorie. Ik doe even die Fly van jouw, vlieg korte tijd later boven Vliegveld Valkenburg (die niet is weggemoffeld :-) en duik naar beneden. Kom ik tot op een hoogte van 50 meter te hangen. Dan is de vaagheid groot in het beeld maar op 100 meter zie ik de bodem prima vol details! Wat is de truc??? want gewone mensen komen niet lager dan 700 meter op het moment!
0 Bytheway Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Boeiend hoor dat gezeur over wat wel en niet mag. gebruik datgene wat je kunt vinden op het internet of leders. Wie heeft er geen illegaal materiaal op zijn/haar PC. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen is al een oud gezegde!!!! Zolang je als member op dit forum bent gedrag je je conform de forumregels. Als die je niet boeien, ok, dat moet je zelf weten. Maar zodra je in strijd met deze forumregels handelt moet je wel rekening houden met de gevolgen. Voor het geval dat iemand ze gemist heeft, ze staan links bovenin bij elk subforum. Onder Forumregels. Bytheway
0 Heirbaut Hunters Geplaatst 27 september 2004 Geplaatst 27 september 2004 Get real man Quote uit Bambi van Stampertje: "Als je niks zinnigs weet te zeggen, zeg dan niks niemendal' Ik begrijp de opmerking niet, noch aan wie. Zoals ik het nu lees lijkt het een sneer. Is dat zo?
0 Team Foxlake Geplaatst 27 september 2004 Auteur Geplaatst 27 september 2004 Mensen ho maar!!! ik heb het antwoord al. Bedankt mensen die me geholpen hebben. groeten, Jeroen
0 Quaerens Geplaatst 27 september 2004 Geplaatst 27 september 2004 Get real man Quote uit Bambi van Stampertje: "Als je niks zinnigs weet te zeggen, zeg dan niks niemendal' Ik begrijp de opmerking niet, noch aan wie. Zoals ik het nu lees lijkt het een sneer. Is dat zo? Komt inderdaad niet al te vriendelijk over. Als het vriendelijk bedoeld is zou ik 't berichtje even veranderen. Groetjes Quaerens
0 dmace Geplaatst 27 september 2004 Geplaatst 27 september 2004 Komt inderdaad niet al te vriendelijk over. Als het vriendelijk bedoeld is zou ik 't berichtje even veranderen. Tja, snap het natuurlijk ook wel een beetje. Net zoals de meeste taboes is ook deze nogal nutteloos en oppervlakkig. Komt er een beetje op neer dat je niet mag zeggen dat de zon schijnt omdat dat in de forumregels staat. En aan overmatige en vooral nutteloze regels gaat iedere goede samenleving naar de kloten. Als hij zich daar druk over maakt, kan ik dat helemaal begrijpen. Het is zoiets als het niet mogen aanbieden van illegale software. Stichtingen en Overheid preken hel en verdoemenis, maar ondertussen zie ik nog geen 1 provider gesloten worden, ondanks dat ze tientallen terabytes "alt.binaries." hosten. Ook snap ik de Forum-moderators wel. Die willen hun kindje niet verliezen wat ze zo hard en ongetwijfeld met pijn en moeite hebben grootgebracht. Teveel 'illegaal' geroddel trekt rare klanten aan, en de mensen die op hun jagen. Helaas heeft het 'beest' in Nederland geen recht van spreken, noch enige rechthebbende macht achter zich. Het is helaas een grijs gebied, en oh jee, men maakt zich zo snel druk over een brief met een officieel uitziend logo, dat men reeds weer de realiteit uit het oog verliest. Het is in Nederland niet verboden om te praten over illegale dingen (we wonen niet in China), noch is het verwijzen naar plekken waar deze worden aangeboden (We wonen ook niet in Amerika) een illegale activiteit. Al deze instanties weten dat, maar proberen je bang te maken, en kennelijk zit de angst er in Nederland (en in dit forum) al goed in.
0 Quaerens Geplaatst 27 september 2004 Geplaatst 27 september 2004 Komt inderdaad niet al te vriendelijk over. Als het vriendelijk bedoeld is zou ik 't berichtje even veranderen. Tja, snap het natuurlijk ook wel een beetje. Net zoals de meeste taboes is ook deze nogal nutteloos en oppervlakkig. Komt er een beetje op neer dat je niet mag zeggen dat de zon schijnt omdat dat in de forumregels staat. En aan overmatige en vooral nutteloze regels gaat iedere goede samenleving naar de kloten. Als hij zich daar druk over maakt, kan ik dat helemaal begrijpen. Het is zoiets als het niet mogen aanbieden van illegale software. Stichtingen en Overheid preken hel en verdoemenis, maar ondertussen zie ik nog geen 1 provider gesloten worden, ondanks dat ze tientallen terabytes "alt.binaries." hosten. Ook snap ik de Forum-moderators wel. Die willen hun kindje niet verliezen wat ze zo hard en ongetwijfeld met pijn en moeite hebben grootgebracht. Teveel 'illegaal' geroddel trekt rare klanten aan, en de mensen die op hun jagen. Helaas heeft het 'beest' in Nederland geen recht van spreken, noch enige rechthebbende macht achter zich. Het is helaas een grijs gebied, en oh jee, men maakt zich zo snel druk over een brief met een officieel uitziend logo, dat men reeds weer de realiteit uit het oog verliest. Het is in Nederland niet verboden om te praten over illegale dingen (we wonen niet in China), noch is het verwijzen naar plekken waar deze worden aangeboden (We wonen ook niet in Amerika) een illegale activiteit. Al deze instanties weten dat, maar proberen je bang te maken, en kennelijk zit de angst er in Nederland (en in dit forum) al goed in. Hee, waarom wordt ik gequote? In die quote zeg ik hier toch niks over? Groetjes Quaerens
Vraag
Team Foxlake
Wie kan mij helpen aan de Ozi kaarten van Nederland en of weet waar ik ze kan kopen of downloaden?
Groeten,
team Underground
bewerkt door Team Underground56 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten