Spring naar bijdragen

Int. MultiCache 2


Geopatra

Aanbevolen berichten

IMC 2 = Internationale Multicache 2: dwz. een serie van 2*12 caches uit 12 landen wereldwijd.

 

Vorig jaar nog was de IMC 1 alleen voor landen uit Europa. In Nederland werden de caches geplaatst door de Waterboys.

Deelnemende landen dit jaar naast NL: Australie ; Canada ; Denemarken ; Frankrijk ; Duitsland ; Japan ; Luxemburg ; Mexico ; Portugal ; Zuid Afrika ; Spanje.

 

Wat houdt eea. nu in?

In ieder land worden 2 caches geplaatst : de eerste=primaire en een tweede=secondaire cache.

De primaire cache is een cache net als alle andere caches en kan dus door iedereen gedaan worden. Wil je ook de secondaire cache dan - en daar zit 'm de knijp- dan moet je contact gaan zoeken met vinders van andere primaire caches in de 11 resterende landen.

 

Hoe dat zo?

In de cache van iedere primaire cache bevindt zich tevens een "list of hints" . Per land is er zo een lijst, en op die lijst staan de aanwijzingen benodigd om de informatie van de secondaire caches te verkrijgen. Die aanwijzingen zijn echter wel in 12 partjes verdeeld in een bepaalde volgorde. Vandaar dat je contact moet zoeken met de vinders van primaire cachers in de andere landen, die ook een -andere- lijst hebben.

Dit betekent dus internationale samenwerking, en dat is nu juist de opzet van de IMC.

 

Voor Nederland heb ik zojuist de IMC 2 P-NL geactiveerd: WINDROOS 3: GCK9F0

 

Ook de secondaire cache is reeds goedgekeurd: Bokhoven windvanes: GCK9F6 en de pagina zal binnenkort worden gecompleteerd en geactiveerd.

 

Ik heet jullie van harte welkom.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jammer dan je alter ego je niet redde voordat je vingers het toetsenbord raakte.

 

Probeer het eens met een mailtje of belletje naar andere cachers of je niet samen een sportief verband kunt maken en het zien als uitdaging om andere wegen te zoeken om zo'n cache toch te loggen.

 

En dan bedoel ik niet de oplossing vragen maar inzichten en tips verzamelen.

Deze manier van reageren ben je te oud voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, deze caches zijn waarschijnlijk weer alleen weggelegd voor RedRocks en vriendenkring omdat de aanwijzigen voor anderen waarschijnlijk moeilijk vindbaar zullen zijn. Hoeveel mensen zouden hem vinden zonder hulp van Geopatra of kliek? Wij proberen het niet eens meer.

Ik ben benieuwd wanneer RedRocks met zijn lovende log zal komen voor het vinden van zijn eigen cache

Voorbeeldje hiervan: Isabella. Al stop je hem vol met TB's, vrijwel geen hunter heeft de behoefte om het ook maar te gaan proberen. Jammer hoor dat juist Geopatra de maker is geworden van de internationale cache in Nederland

 

 

 

 

Hallo medecachers,

 

Ik ben Red, ik ben normaliter alleen een forumlezer, maar door het onzin verhaal van Yvonne (GOTCHA) -o.a. dat RedRocks zijn eigen caches logt- voel ik me toch genoodzaakt even te reageren.

 

Voor alle duidelijkheid zal ik het nog maar eens uitleggen.

 

team RedRocks bestaat uit 2 personen nl Red en Rocks.

 

Ik vind het leuk om naar caches te zoeken, maar caches maken, daar vind ik dus niks aan.

De caches gelegd onder de naam RedRocks zijn dus ook alleen door Rocks gemaakt.

Mede op mijn verzoek is Rocks de caches op een gegeven moment gaan leggen onder een andere naam nl. GEOPATRA.

 

Ik bemoei me absoluut niet met het maken van die caches ( soms zie ik pas op de site dat er weer een nieuwe ligt) dus waarom zou ik die caches niet gewoon mogen lopen en loggen. Ik ga er net zo blanco op af als alle andere cachers.

En Rocks/Geopatra zal eerder een extra hint geven aan een ander dan aan mij, want dat vind hij niet gepast, hij vindt dat ik ze zonder zijn hulp moet oplossen.

Meestal ga ik dan met een ander team mee, en soms moet ik nog eens extra terug omdat ik er niet in een keer uitkom, dat komt dan doorgaans door een lees/rekenfoutje of omdat ik niet zo handig ben met de GPS, ik ken doodeenvoudig niet alle mogelijkheden.

Overigens zijn mijn logs niet overdreven lovend, ze geven gewoon weer wat ik ervaren heb, niet meer en niet minder.

 

Hopelijk heb ik hiermee wat onduidelijkheden uit de wereld geholpen en verder sluit ik me aan bij de woorden van dj bel.

 

Groetjes, Red.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie schrijft die blijft en wie leuk schrijft blijft het langst.

 

Het is bijna mogelijk letterlijk te voorspellen welke kant het opgaat als

als iemand om wat voor reden uit zijn slof schiet.

Het sluiten van 2 draadjes deze week was toch wel weer een brevet van onvermogen en dat tijdens de olympische spelen.

 

Over en weer met werpsterren gooien als iets verkeerd valt, zal geen verandering brengen.

 

Stuur eens een tip in plaats van een werpster terug.

 

Nodig mekaar eens uit om samen andere caches te doen.

 

Vraag een tip of aanwijzing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die internationale cache gaan we binnenkort vast eens proberen.

Als hij lijkt op de eerste twee Windroos-caches, moet het een leuke dag opleveren.

Overigens hebben wij al heel wat Geopatra-caches gedaan en horen echt niet bij de kliek eromheen, wat die ook mag voorstellen. Sterker nog: nooit een aanwijzing gevraagd of gekregen. Voor sommige caches moet je inderdaad doorzettingsvermogen hebben en niet iedere cache bevalt ons even goed. Maar dat geldt net zo goed voor de caches van andere makers.

 

Groetjes, Team Aragorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Nog niet zo lang geleden zijn we als beginnend geo-cachers vanuit Uden begonnen.

 

Als je dan de lijst met caches in de buurt bekijkt zie je natuurlijk veel caches van Geopatra in en om Den Bosch liggen. Het is Qua afstand met de auto goed te doen en we hebben er lol aan om een mooi stukje natuur te zien. Aangezien we nog niet zo lang in Uden wonen zijn we nog niet echt bekend en het zoeken van de caches rondom Den Bosch heeft ons al op vele verrassende plekjes gebracht waar we anders misschien nooit gekomen zouden zijn.

 

Het zoeken naar de aanwijzingen kost genoeg moeite, maar doorzettingsvermogen en goed lezen van de opdrachten is eenvoudigweg gewoon noodzakelijk.

 

Inmiddels hebben we ongeveer 30 caches kunnen loggen, waarbij we voor sommige caches meermaals ter plekke zijn geweest.

 

Als voorbeeld kan ik noemen de cache Vughtse heide, we zijn hier 's middags aan begonnen en hadden wat te eten en te drinken meegenomen. Dit was ook zeker nodig omdat we inclusief het bezoeken en stilstaan bij de verschillende WP's toch ongeveer 4 uur aan de wandel waren.

Teruggekomen bij de parkeerplaats maar gegeten in het restaurant, want terugrijden naar huis en daar koken hadden we al geen fut meer voor.

 

Het museum wat in de buurt zit hebben we nog niet eens bezocht, daar moeten we ook nog een keer voor terugkomen.

 

Gisteren hebben we de cache IJzeren man grotendeels gelopen, en hierbij liepen we tegen hetzelfde probleem aan als andere teams, foutje in de projectie en geen fut meer en de auto te dichtbij om nog verder te zoeken, dus maar terug naar huis. Volgende keer beter voorbereid komen we met frisse moed terug, er zijn nog genoeg caches te zoeken.

 

Al met al, neem voor de multi-caches van Geopatra ruim de tijd, geniet van de mooie natuur om je heen en denk logisch na bij het oplossen van de opdrachten.

 

Groeten PA3FUS & Ciara, Jan-Willem & Ingeborg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg leuk dat dit initiatief van 2003 een vervolg heeft gekregen in 2004. :D Wij hebben in 2003 ons steentje bijgedragen en ik kijk nog vaak met genoegen naar de tabel van Hendrik Woelper waarin hij de stand bijhoudt van het IMC 1 project. De Nederlandse primary cache is het meest gevonden van alle IMC's en voor de secondary liggen we op de 2de plaats. Bv. Portugal is niet te vergelijken met het aantal geocachers in Nederland maar het is toch leuk.

 

Wij zijn nu ook in de gelegenheid om eens een IMC te doen en ik ben zeker van plan er gebruik van te maken. Geopatra bedankt en veel succes gewenst met dit IMC 2 project. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...