Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Helemaal niet, zou ik geen moeite mee hebben. Maar dan moeten die routes niet als zogenaamd van een Geocacher zijn. Laat ze maar een eigen ID aanmaken en hun routes er lekker bij zetten.

Ik zie SBB echt niet als de vijand!!!

Geplaatst
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als jij je huis huurt, ben je niet de eigenaar van je achtertuin, maar de beheerder.  Jij mag als beheerder wel zeggen dat iemand anders niets in jouw achtertuin mag neerleggen. Zo mag Staatsbosbeheer als beheerder van het terrein regels stellen.

Dat geeft niet, ik ben het ook wel eens niet met mezelf eens :angry:

Maar als ik mijn tuin laat onderhouden door een tuinman, dan bepaal ik wat er in de tuin gebeurd en niet de tuinman.

Geplaatst

er is in nederland zoiets als een vereniging van eigenaren, met een bestuur dat min of meer gekozen wordt. dat heet parlement, met regering, met uitvoeringsorganen: de ministeries.

die besteden weer taken uit, met opdrachten, zo ook over het beheer van een groot aatal terreinen aan de inmiddels fors verzelfstandigde sbb.

sbb heeft dus te maken met de vertegenwoording van de eigenaren, niet met de indviduele igenaren van nederland.

als je wilt dat de tuoinman het anders doet, dan zul je het bestuur van de vereniging van eigenaren van koers moeten laten veranderen.

Geplaatst
als je wilt dat de tuinman het anders doet, dan zul je het bestuur van de vereniging van eigenaren van koers moeten laten veranderen.

Lijkt mij dat hier een mooie taak voor SGN ligt.

Dat wordt lobbyen in den Haag.

Kamervragen laten stellen, :angry: het is toch komkommertijd.

Geplaatst

Wat een getamboereer op regels en correcte procedures zeg. Gelukkig alleen maar als het over kaboutercaches gaat, want wat moesten we zonder kabouterkaarten?

Geplaatst
...is dat voor de eigenaren en terreinbeheerders een geocacher  een geocacher is , een cache een cache etc.  Ze kennen en maken geen onderscheid in goede,slechte, lieve, stoute,mooie,lelijke ,knappe ,domme  en volgens .nlregels werkende of zichzelf tot vrije cachers uitgeroepen types....

De teksten willen zo te zien nog al eens wisselen, maar dit stukje tekst daar geloof ik helemaal niks van.

Als je drie dingen ziet:

* Er is een nuttige overlegstructuur tussen gc.nl en enkele beheerders

* Er is gedoe over een kaboutercache

* Men weet dan toch nog gc.nl te vinden

... dan kun je volgens mij altijd -als bekende gesprekspartners, anders wisten ze je niet te vinden- het fenomeen uitleggen zonder dat de 'tegen'partij alles over een kam gaat scheren. En omdat het een situatie betreft die beide partijen niet eens goed uitkomt, kun je er volgens mij zelfs nog meer uithalen. Maar dan moet je je niet zo angsthazig opstellen. Wel netjes natuurlijk.

Al die angst om iets dat zo kleinschalig is, dat kan gewoon niet kloppen.

Gr.M.

Geplaatst

Een voor mij voor de hand liggende vraag, maar misschien is dat helemaal zo logisch niet?

Is er overleg mogelijk over een wensenlijst van zaken die als niet gewenst te bestempelen zijn maar geen inbreuk makenm op rechten van derden.

Is er enige overeenstemming over verschillen bespreekbaar anders kan wat mij betreft deze discussie ook gearchiveerd worden.

Dan blijft het bij het uitleggen van de regels.

Of ga ik nu te kort door de bocht?

Geplaatst
Een voor mij voor de hand liggende vraag, maar misschien is dat helemaal zo logisch niet?

Is er overleg mogelijk over een wensenlijst van zaken die als niet gewenst te bestempelen zijn maar geen inbreuk makenm op rechten van derden.

Is er enige overeenstemming over verschillen bespreekbaar anders kan wat mij betreft deze discussie ook gearchiveerd worden.

Dan blijft het bij het uitleggen van de regels.

Of ga ik nu te kort door de bocht?

Overleg en bespreekbaar maken is volgens mij nooit te kort door de bocht, maar ik snap nog even niet precies wat je nu bedoelt. Maar dat kan aan mij liggen. Dus kun je het voor mij iets verduidelijken, misschien met een voorbeeldje?

Solly, M.

Geplaatst

Of bedoel je nou gewoon dat er verschillen van mening zijn waar je toch nooit uitkomt, hoe je het ook probeert?

In dat geval is de opsomming wel handig idd, en tijd om even te stoppen totdat het weer een andere keer ergens verdergaat.

Klopt,

M.

Geplaatst

Hee, ik kreeg watchlist mailtje 200 (NL-logs van vandaag) zojuist binnen. Er zijn dus héél véél mensen gewoon aan het cachen... Misschien moet ik dat ook weer eens gaan doen :angry: .

Gr.M.

Geplaatst

hmmz...

wat ik hier zo jammer aan vind is dat doordat je toch wil loggen terwijl je je niet aan de afspraken wil houden die door de .com club zijn gemaakt.

die afspraken/regels zijn volgens mij gemaakt om ervoor te zorgen dat we:

A- een leuke hobby hebben

B-landgoedeigenaren niet boos worden omdat er dingen op terreinen gebeuren waar ze niets vanaf weten

C-gevaarlijke zaken voorkomen worden

zeker met al die terreurdreigingen zul je zien dat het niet 123 meer te plaatsen valt: denk daarbij aan de caches rond soesterberg.... aan de ene kant begrijpelijk maar wel heel erg jammer..

Juist door het plaatsen van je eigen caches en daar niet open en eerlijk over te communiceren zul je zien dat je straks ook als toestemingvrager geen toestemming meer kunt krijgen! is dat de bedoeling?

Gimli -- beetje verdrietig zo..... : :angry:

Geplaatst

Tja, en dan wordt er op mijn uitgeschakelde caches gewoon doorgelogd. Boekje of geen boekje aanwezig. Ben ik nu de kaboutercache geworden ?

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...