Spring naar bijdragen

Teken: een reëel gevaar ? - Wie heeft ervaring ???


Gast Piet

Aanbevolen berichten

Gast 90-1015262279
Ga naar de dokter......

En wel NU!  :D

 

Maar zonder dollen, dat lijkt me inderdaad iets waar je niet mee moet wachten. Als het Lyme is, kun je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn.

 

Zenz

 

Succes! En laten we hopen dat het allemaal meevalt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nog even wat de dokter ervan zegt:

 

Drie dagen tot drie weken na de beet ontstaat meestal een rode, ringvormige huiduitslag rond de plaats van de beet. Deze uitslag breidt zich langzaam uit. Daarbij kun je je grieperig voelen, met hoofdpijn, koorts en vermoeidheid. Als je niet tijdig behandeld wordt kun je enkele weken tot maanden na de beet pijn krijgen in je arm of been. Andere verschijnselen kunnen zijn: problemen met de gezichtsspieren, dubbel zien, neiging tot flauwvallen, hartritmestoornissen en zere gewrichten. Ga daarom zo snel mogelijk naar de huisarts als je deze ziekte vermoedt. Je huisarts geeft je dan een antibioticakuur. Zonder behandeling kan de ziekte chronisch worden. Je kunt dan last krijgen van chronische huidproblemen, ernstige loop- en oriëntatieklachten en gewrichtspijn. Dit laatste stadium treedt soms pas jaren na de beet op.

 

Dus beter dat je meteen een afspraak met je huisarts maakt.

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
... ernstige loop- en oriëntatieklachten ...

Dat is voor rechtgeaarde geocachers natuurlijk het belangrijkste argument om spoorslags richting huisarts te koersen.

 

Hou het in de peiling!  :hehe:

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

Ik heb genoeg aansporingen en info gekregen. Ik ga morgenvroeg naar de huisarts.

 

Ik houd jullie op de hoogte ;)

 

Thanx

 

Kruimeldief   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

Goed ff een update dan.

 

Ben dus "gepakt" door een met lyme besmette teek.  ???

Ik heb nu een antibioticakuur gekregen voor 3 weken en met een dubbele dosering. Normaal is het een kuur voor 7 dagen en 1 tablet per dag en ik heb dus 2 tabletten per dag en 40 stuks.

Ik weet niet meer hoe het heet, maar de huisarts liet me een foto zien van iemand die gebeten is in zijn arm en de tekening is eigenlijk precies hetzelfde.

Bloedprikken hoefde niet meer van deze arts. De afbeelding op mijn bil was voor hem duidelijk genoeg.

Het wil niet zeggen dat ik de ziekte van Lyme ga krijgen, ik ben gebeten door een met Lyme besmette teek. De arts kan me niet garanderen dat ik de ziekte niet krijg, maar dat wat je er tegen kunt doen wordt nu gedaan.

 

Als met een week of 3 de plek nog niet weg is of ik vetrouw het niet helemaal, dan mag ik terugkomen.

Dus we zien wel wat er gebeurd.

 

GRTZ

 

Kruimeldief  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen wordt er gesproken van een sterk toenemende trend qua aantal teken in Nederland. Dus dat dit jaar er veel teken lijken te zijn zou meer verklaard kunnen worden door de stijgende lijn waardoor het meer op gaat vallen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap Kruimeltje

 

Overigens is het niet helemaal zo dat je met de billen bloot in de natuur hebt moeten zitten om hem daar te krijgen.

Die ellendige beestjes kunnen heel erg goed klauteren en klimmen.

Zelfs op plaatsen die je niet zelf ziet, voel je ze wel, die plaats jeukt alsof je een muggenbultje hebt, je kan dan misschien even iemand laten kijken. En schroom niet om iemand even te laten kijken, de ziekte van lyme is indien die TE laat wordt ontdekt een ramp  :exclamation:  :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

Allen hartelijke dank voor de goede wensen.  :D Ik slik braaf de antibiotica en verder is er weinig aan te doen. Enneh, nee, heb niet zonder broek in het bos gelopen, zelfs niet met een korte broek.  ;)

 

Het zal hopenlijk allemaal wel weer met een sisser aflopen.

 

Nogmaals bedankt

 

Kruimeldief

:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even ter informatie:

 

http://vie.dis.strath.ac.uk/vie/LymeEU/images/fig1em.jpg

 

Zo kan het er dus uitzien. Symptomen: Naar de dokter!

 

En leg je dokter dit voor:

 

http://vie.dis.strath.ac.uk/vie/LymeEU/tre..._in-europe.html

 

Al deze, en meer info kan je lezen op:

http://vie.dis.strath.ac.uk/vie/LymeEU/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...