Spring naar bijdragen

FTF belangrijk?


on4bam

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb helemaal geen interesse in FTF hoewel ik er (toevallig) al wel een aantal heb. Blijkbaar is het voor sommigen zeer belangrijk om FTF te zijn van nieuwe caches en dat is te zien in de logs.

Terwijl vroeger er in de logs stond, "STF, toen ik bij de cache aan kwam had XX al de FTF" zie ik nu zeer veel "FTF samen met A, B, C, D...." met als uitschieter zeer recent een FTF van 12 (!!!) personen die natuurlijk elk loggen met FTF tag (wordt dat niet automatisch geregistreerd bij project-gc voor eventuele challenges?).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

5 uur geleden zei on4bam:

Hi,

Ik heb helemaal geen interesse in FTF hoewel ik er (toevallig) al wel een aantal heb. Blijkbaar is het voor sommigen zeer belangrijk om FTF te zijn van nieuwe caches en dat is te zien in de logs.

Terwijl vroeger er in de logs stond, "STF, toen ik bij de cache aan kwam had XX al de FTF" zie ik nu zeer veel "FTF samen met A, B, C, D...." met als uitschieter zeer recent een FTF van 12 (!!!) personen die natuurlijk elk loggen met FTF tag (wordt dat niet automatisch geregistreerd bij project-gc voor eventuele challenges?).

Het geocachen gaat tegenwoordig alleen maar om aantallen. Of dat nu gevonden caches zijn, het aantal keer de D/T matrix vol, tig keer alle dagen wat gevonden, de meest onmogelijke challenges ... wie de meeste heeft is ( volgens hun ) blijkbaar de beste.

Aangezien heel veel mensen ondertussen daarmee bezig zijn, moet er natuurlijk weer wat anders gevonden worden om zich te 'onderscheiden'.

En dat zijn FTF/STF/TTF en om nu maar zoveel mogelijk te kunnen schrijven, mag men blijkbaar ook 12 keer een FTF schrijven op één cache. Natuurlijk heeft maar 1 persoon de logrol het eerst in handen en die zou de FTF mogen schrijven, maar aangezien alleen aantallen tellen, rekt men graag de regels iets op.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met FTF's e.d., maar dat zal u al wel opgemerkt hebben.

Ze doen maar wat ze leuk vinden, zolang ze mij er maar niet mee storen !

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt natuurlijk. Uiteindelijk zorgt dat gedrag er wel voor dat de hobby veranderd. Wie legt er bv. nog een multi van een paar tientallen kilometer als je op een veel kortere afstand tientallen caches kan leggen?

Een volle D/T grid? dat zal er nooit van komen

Wat FTF betreft...

Published 30/11/2022... FTF 1/4/2023 (STF vond deze op 17/4/2023 sindsdien geen logs meer )

Published 12/9/2012... FTF 17/9/2012

Published 25/07/2009... FTF 29/7/2009

Zo heb ik ze graag.. no pressure :D

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als er een cache in de buurt online komt en ik heb toevallig niks te doen wil ik er weleens meteen naartoe fietsen. Ben ik dan de eerste, dan is dat leuk. Ben ik niet de eerste, ook prima.
Als ik soms zie dat er zoveel teams de FTF claimen vraag ik mij weleens af of deze teams ook daadwerkelijk überhaupt allemaal aanwezig waren. Er zijn ook wel caches die met meerdere teams samen een soort groepsstempel hebben en zo voor elkaar loggen. Als één de cache bezocht heeft logt de rest dus gewoon gezellig mee, ondanks dat ze helemaal niet ter plaatse waren.
Volgens mij is het overigens ook wel typisch Nederlands om hier zo'n run op de FTF te maken. Ik was van de zomer in Frankrijk en had daar een FTF op een simpele tradi, die al 3 weken online stond.

Verstuurd vanaf mijn M2101K6G met Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Oet_Pekel:

... Er zijn ook wel caches die met meerdere teams samen een soort groepsstempel hebben en zo voor elkaar loggen. Als één de cache bezocht heeft logt de rest dus gewoon gezellig mee, ondanks dat ze helemaal niet ter plaatse waren....

Zo'n ( tijdelijke ) groepsnaam en/of stempel is leuk, maar zo is er geheel geen controle meer over, wie nu werkelijk de cache heeft bezocht.

Sterker nog, als men b.v. na 2 weken diezelfde cache logt en op die datum zet én schrijft dat hij/zij bij dié groep hoorde, zal niemand het logje in twijfel nemen en heeft men een gratis punt, terwijl men nooit in de buurt is geweest. Zo bekeken is het systeem zo lek als een mandje.

Iedereen doet zijn/haar best maar, zolang ze mij maar niet storen en of hinderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...