Spring naar bijdragen

Garmin gpsmap 60 vs Magellan meridian color

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is het succes van de 60 serie van Garmin een marketing verhaal zoals verstokte Magellan bezitters weleens

beweren ; "Garmin heeft de naam en Magellan de prestaties" of zijn er ontwikkelingen gaande.

Oordeelt uzelf .........................

een praktische vergelijking in een worddocument door belangstellenden op te vragen en in bijlage retour;

d.j.w.dusee@wanadoo.nl met als titel;

De Garmin GPSmap 60cs

en

de Magellan Meridian color

een gebruikersvergelijking

graag met een normaal emailadres, geen hotmail i.v.m. de bijlage

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb nu sinds een aantal dagen een 60 CS en vind het een werelds toestel, eerst nog een maandje of wat zitten spelen met idd een meriadian color die ik te leen had maar ik moet zeggen...

Bij mij wint de 60 CS van Garmin het op alle fronten . :thumbup:

Geplaatst

Ik ben in het bezit van een 60C Kan mij iemand vertellen hoe het compas werk!!!

En hoe zit het dan met het navigeren naar een coordinaat. Ik ben er achter met de C dat als je heel langzaam loopt dat de naukerighied van de coordinaten minder wordt.

Ik weet dat er geen electronisch compas in zit maar kan hem misschien nog omruilen vandaar de vraag

Bedankt

• 3 weeks later...
Gast cachmeifyoucan
Geplaatst

Bedankt voor het mooie overzicht, dusee!

Zelf ben ik in het bezit van een magellan sportrak pro en tot nu toe uiterst tevreden over. :dribble: Toegegeven, die twee nieuwe modellen zien er heel wat "sexy-er" uit, maar ik denk dat ik toch nog niet ga veranderen... de functionaliteit lijkt me op het eerste zicht immers hetzelfde.

Geplaatst

Zowel het functieoverzicht van de 60 serie als de vergelijking van de 60cs met de meridian color hebben een informatieve doelstelling.

Iedereen kan uit de informatie halen wat hij wil en zo is het ook bedoeld.

De vergelijking van beiden is uniek en kan mensen misschien helpen bij een keuze of juist bevestigen dat ze goede keuze gemaakt hebben.

Allemaal prima. Wij stoeien met beide. Best of both worlds.

Geplaatst

Dank voor de moeite en het opsturen van de teksten! :ph34r:

Ik moet zeggen dat ik niet alles kan volgen omdat er soms wel erge 'vaktermen' in staan (bv: coördinaten Primair ***** Primair en secundair).

Waar ik zelf het meest benieuwd naar was is informatie over de uitwisseling van data met je pc, met name het gebruik van kaarten-software. Het meeste in de 'test' gaat over routeberekening.

Misschien is daar nog aanvullende info over?! Of overvraag ik nu?

In ieder geval bevat de tekst vele nuttige info, eye-openers enz. Dank!

Geplaatst

Heb sinds een paar dagen een map60C en ben zeer tevreden over het gebruik in de auto en op de motor.....heb nog geen ervaring met het "cachen" maar was wel nieuwschierig naar het vergelijk.........Bedankt voor je duidelijke verhaal d.j.w. dusee!!!!!!!

Gegroet,

Rob :ph34r:

• 4 months later...
Geplaatst

Geweldig!!! Voor iedereen die twijfelt tussen een meridian color of een map 60c(s),of misschien heb je er al een en zit je te denken over de aanschaf van de ander....stuur een mailtje naar d.j.w.dusee@wanadoo.nl en maak je klaar voor een stortvloed aan OBJECTIEVE informatie!!!! (HIER KAN GEEN WINKEL-VERKOPER TEGEN OP)

Dirk,bedankt!! :dribble:

• 5 weeks later...
Gast Schriekie
Geplaatst (bewerkt)

Bedankt Dirk,

JE HEBT ER EEN HOOP WERK VAN GEMAAKT.

Ik heb nog geen GPS maar ik ben in de beslissingsfase welke te gaan kopen.

Alles afwegende wordt het waarschijnlijk de Garmin 60C ik vraag me alleen af of het extra geld voor kompas en barometer het extra geld waard is?

En moderator haal m'n vorige post ff weg svp dat ging niet helemaal goed. (edit: gedaan!)

Groeten,

Adriaan.

bewerkt door camelion
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb lang getwijfeld tussen beide toestellen en heb onlangs de Meridian Color gekocht. Ik was dus wel nieuwsgierig naar de vergelijking. De geboden informatie is erg uitgebreid en niet zo zeer gericht op het oordeel welke van deze twee uitstekende toestellen "het beste" is.

De informatie bevat veel praktische aanwijzigen en nuttige gebruikstips. Het is voor iedere Meridian Color en 60C/CS gebruiker die zijn GPS optimaal wil gebruiken een must om dit te lezen.

Voor mij was het erg waardevol.

Een toppertje! :beerchug:

BEDANKT

Groeten

Gerard

Geplaatst

Inderdaad een hoop werk aan besteed, maar dan heb je ook een mooi vergelijk tussen beide GPS-en!! Ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere GPS, dus wie weet wordt het wel één van deze twee. Dirk, nogmaals bedankt!

Geplaatst

De Garmin GPSmap 60cs en de Magellan Meridian color een gebruikersvergelijking

Dirk

bedankt voor de bestanden, je hebt er veel werk van gemaakt en het ziet er zeer professioneel uit.

Ik ben avond aan avond bezig met het vergelijken van de gpsen.

De gps wilde ik in de auto,fiets en voor geocatching gebuiken.

Zoals het er nu uitziet wordt het de magellan meridian, dit omdat er in de gps extra geheugen kan worden geplaatst.

groeten jan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...