Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even nagedacht..............M,

Zenz had het over nabestaanden die miljoenen eisen. Ik niet.

Dat kan bij ons dus niet.

Typisch onprofessioneel is even een "mannetje te vragen" die dan hier de kwaliteit van autoriteit meekrijgt.

Professioneel zou zijn; een kantoor dat te laten beschrijven, rekeningetje vragen (en nu gaan het weer snappen waarschijnlijk)

dat boeken en dan heb je de denking het goed uitgezocht te hebben en mocht er iets mis gaan dan kan je aan de confrere vragen wat er fout gegaan is, als de vlag de lading niet dekt.

En ik denk dat een beetje confrere zich hier niet laat verleiden ondergespuugd te worden als het emotioneel even zo uitkomt.

Doe maar een rekeningetje..............

Geplaatst
Maar wellicht dat een goede advocaat hier wel een zaak in ziet. De kans op succes schat ik echter in ons NL zeer klein. Kan iemand hier iets over zeggen?

Zenz heeft op - naar mijn idee - plausibele wijze al voorbeelden gegeven van juridische redeneringen die cacheplaatsers in het nauw kunnen brengen. Ik denk dat ik zijn uitgebreide disclaimer maar toevoeg aan mijn cachepages, in een note waarnaar wordt verwezen in de cachetekst. Een en ander zal overigens niet van invloed zijn op mijn uitstekende nachtrust, die hooguit word aangetast door plotseling opduikende maagden of TB's.

Geplaatst
Even nagedacht..............M,

Zenz had het over nabestaanden die miljoenen eisen. Ik niet.

Dat kan bij ons dus niet.

Typisch onprofessioneel is even een "mannetje te vragen"  die dan hier de kwaliteit van autoriteit meekrijgt.

Professioneel zou zijn;    een kantoor  dat te laten beschrijven, rekeningetje vragen  (en nu gaan het weer snappen waarschijnlijk)

dat  boeken  en dan heb je de denking het goed uitgezocht te hebben en mocht er iets mis gaan dan kan je aan de confrere vragen wat er fout gegaan is, als de vlag de lading niet dekt.

En ik denk dat een beetje  confrere zich hier niet laat verleiden ondergespuugd te worden als het emotioneel even zo uitkomt.

Doe maar een rekeningetje..............

Rustig maar.

Het gaat mij hier nu even om een eenvoudige privé geocacher die dit zeer informele medium heeft uitgekozen om een vraag te stellen. Ik heb niet de illusie professioneel over te komen of de bedoeling iets professioneels met betrekking tot dit spelletje te gaan beweren, noch eis ik dat van anderen.

Als het allemaal zeer serieus dreigt te gaan worden kan dat altijd nog.

Misschien moet ik wel nog een professionele disclaimer gaan toevoegen aan mijn forumberichten.

Gr.M.

Geplaatst

Het was dus niet echt een serieuze vraag of wel?

Wat bedoel je nu?

serieuze aansprakelijkheid of niet?

Nu zal je over dit onderwerp iets willen weten als ( beginnende) cacher en dan krijg je dit draadje.

Je vrienden zullen wel even de weg wijzen en als het fout gaat ..................

doe maar rekeningetje.......

Wil geomr nu opstaan, wel een regenjas aandoen.

Geplaatst

Geomr, ben ik dat? Nouja.

We zullen wel langs mekaar heenpraten en hetzelfde bedoelen: het gaat nergens meer over.

Claims zullen in NL wel nooit worden toegekend, het forum is nu eenmaal onprofessioneel en als je het echt wilt weten moet je je advocaat bellen. En hopen dat die gelijk krijgt als het er opaan komt.

Groetjes,

M.

Geplaatst
Typisch onprofessioneel is even een "mannetje te vragen"  die dan hier de kwaliteit van autoriteit meekrijgt.

Waarom zou dat onprofessioneel zijn? Als dat mannetje nou toevallig een letselschade-expert is?

Soortgelijke vragen worden in mijn scouting-bestaan ook gevraagd. Kan ik als leidinglid persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor schade die mijn verkenners/padvindsters anderen berokkenen?

Je kunt een paar dingen doen:

- meteen naar een verzekeringsmaatschappij gaan. Dan weet je zeker dat je een groot probleem wordt aangepraat en met een pakket van maatregelen naar huis gestuurd wordt.

- naar het mannetje stappen en vragen (dus: informeel aan een professional) hoe hij e.e.a. inschat en dan vervolgens (want je bent dan niet klaar!) trek je een conclusie en neem je een besluit.

Professioneel zit ik in de IT en pretendeer van een paar zaken veel te weten. Dat weet ik niet alleen tussen 8 en 5 maar ook 's avonds. Dan ben ik soms ook "het mannetje". Ben ik dan meteen onprofessioneel?

Geplaatst

Nee Ronald,

Het gaat erom dat je mensen adviseert, althans die status min of meer aaneemt dan moet er geen twijfel bestaan of je daar op kunt vertrouwen.

Ik zie dat in de sfeer van zorgvuldigheid die het maatschappelijk verkeer betamelijk is. en in dit geval geocaching.nl; wat doe je forumleden aan die dit serieus nemen.

Degene die het advies krijgt moet er op kunnen vertrouwen en degene die het geeft zou een beroep moeten kunnen op zijn beroepsaansprakelijkheid als hij wordt aangesproken op een fout.

Dan is het geregeld en ben je goed bezig.

Een bevriende arts blijft ook met handjes van mijn kinderen af.

En verhalen over "dat en dat ziekenhuis enz of die en die absolute top kan je op afgaan, voor je weet zit je met de gebakken peren.

En medisch neem je ook een second opinion.

Juridisch moet je ook gewoon als geocaching.nl deze vraag -betaalt neerleggen-

En daar kan je boom over opzetten dat het hier om een discussie gaat en niet om een advies en al dan niet betaalt, maar het is toch veel effectiever nu het aantal cachers blijft groeien en dit een hele reeele vraag omdat professioneel uit te zoeken. Je maakt ook met Staat Bos Beheer afspraken.

Komt er een geschil dan schuif je dat door.

Ik zou jou als it'er ook niet aan mijn systeem, hoe goed je ook bent, laten sluitelen, als bekende.

simpelweg omdat ik morgen niet het gedoe wil hebben dat het gratis was.

Iedereen maakt fouten.

Daar zijn nu juristen voor.

Het is denken is een groter plaatje.

Geplaatst

Als ik het goed begrijp adviseer jij Geocaching.nl om hier geld aan uit te geven?

Gr.M.

Geplaatst

Ik zou dat doen ja.

Uit een stukje zorgvuldigheid naar je "leden" maar ook naar de Stichting in casu de personen die er achter zitten. Die moeten ook Mega gelukkig blijven van dit feest.

Dan weet je het.

In het verleden is er al eens een discussie geweest over de organisatievorm.

Nu zijn er geen leden, maar wel een hoop bekenden.

Die discussie hoeft niet opnieuw opgerakeld te worden, maar als je uit de donaties bijvoorbeeld niet alleen een nieuwe server koopt maar dit vraagstuk tackelt op een"neutrale" manier, dan ben je ook goed bezig.

Iedereen blij. "we hebben het laten uitzoeken"

En als je boodschappen gaat doen vraag je ook wat het kost.

Dus vraag even wat het kost. Desnoods bij meerdere van die rekeningschrijvers.

Spreek een vaste prijs af en wanneer het af is. Ze werken met stapeltjes en schrijven met een vork.

wij zijn als gezin ook donateur omdat we vinden dat plezier / hobby best iets mag kosten.

Kijk eens of het uit kan.

Geplaatst

Dat presentje zou ik inderdaad heel aardig vinden van geocaching.nl.

Temeer omdat ik me ook afvraag wat ze precies met mij als individuele cacher te maken hebben vanaf het moment dat ik me inschrijf bij een andere club: geocaching.com.

Gr.M.

Geplaatst
Nee Ronald,

Het gaat erom dat je mensen adviseert, althans die status min of meer aaneemt  dan moet er geen twijfel bestaan of je daar op kunt vertrouwen.

----8<-----

Het is denken is een groter plaatje.

Dirk, je doet voorkomen alsof een professional 's avonds buiten de arbeidsuren minder te vertrouwen is dan overdag binnen de arbeidsuren.

Ik zal je voor deze keer een kijkje in mijn gezinslevenkeuken geven.

Mijn dochter moest een beugel. Ortodontist geweest en die roept in 10 minuten de termen: kaak breken, halve centimeter vooruit in kleine stapjes, 6 weken trammelant maar dan heb je ook wat.

Je begrijpt dat ik wel eens wil weten wat anderen daar van denken. Een via via bevriende kaakchirurg benaderd en die heeft haar 45 minuten onderzocht buiten zijn werktijd (formeel). Stelde vast dat de voorgestelde optie inderdaad mogelijk was, maar een beetje overkill en dat er echt wel andere manieren waren. Maar, nu komt het, "ik ben geen orthodontist dus mag ik daar eigenlijk niks over zeggen (zijn vrouw is wel orthodontist, dus hij zal er echt wel wat van weten maar gebruikt die kennis niet professioneel). Nu maak ik dus mijn inschatting en trek een conclusie: second opinion bij een andere orhodontist. Die was nog veel stelliger; dat kon zonder kaken breken/zagen. En dat is uitgekomen! Zeer professioneel allemaal, in het bijzonder ook omdat de kaakchirurg duidelijk maakte dat het onze beslissing zou zijn en dat hij op geen enkele wijze een formele uitspraak mocht doen omdaqt hij niet bevoegd was.

Dat is nog altijd wat anders dan geocaching: da's hobby. Als ik als individu denk dat het handig is om mijn caches met allerlei blabla statements moet gaan uitbreiden om mij in te dekken ga ik naar een mannetje, ik hoor dat aan etc... Dat mannetje zal er (zover ik bij deze mannetjes kom) altijd bij zeggen dat het zijn persoonlijke mening is en dat een organisatie/bedrijf een andere mening kan zijn toegedaan. Hetzelfde gebeurt met de garantie op je zwarte schilderwerk, autoreparaties, bouwactiviteiten etc. JIJ kiest ervoor om je auto onder die condities te laten repareren; idem voor geocaching, dat doe je onder de condities zoals aangegeven op internet en dan moet je verder niet mekkeren.

En als het al zover komt:

ten eerste mag jij bewijzen dat jij aan het cachen was, want wat is dat nou eigenlijk helemaal

ten tweede mag jij gaan bewijzen dat de caches van mij zijn (als rechtspersoon); of van mijn alter ego

ten derde mag jij gaan bewijzen dat de schuld bij ligt en niet bij de eigenaar van de grond of bij jezelf etc etc

En ja, ik heb een rechtsbijstandverzekering.

Er staat zoveel op het internet tot het maken van bommen toe. Als ik zo'n ding maak "omdat het op internet stond" betekend dat nog niet dat ik de auteur verantwoordelijk kan houden.

Wel ben ik het met je eens dat "het erom gaat dat wanneer je mensen adviseert er geen twijfel mag bestaan of je hen kan vertrouwen". Daarom ga ik graag naar mijn mannetje, want dat zijn vaak mensen die ik ken (woon in een dorp, dat scheelt ook). Mijn mannetje woont zeker niet op internet.

Of het denken een groter plaatje is hangt van je gezichtsveld af; voor geocaching.nl liggen er andere afwegingen dan voor mij. Voor gc.com alweer anders en wat nu als er mensen zijn die mij caches doen vanaf geocaching.nu of navicache etc. Dan is het niet meer te bevatten als groter geheel.

Beperk je daarom tot je eigen caches, je eigen activiteiten en je eigen verantwoordelijkheden.

Dus voor gc.nl ligt er wellicht iets om te laten uitzoeken.. ik ken nog wel een mannetje :beerchug:

Geplaatst
Als ik het goed begrijp adviseer jij Geocaching.nl om hier geld aan uit te geven?

Gr.M.

Ik zou dat doen ja.

Tja Dj Bel, als dat zo moet dan zal dat zo moeten. Maar, wie betaalt dat? Mag Geoman dit uit eigen zak betalen? Of wordt het dan nu tijd dat mensen die geocaching.nl (lees Geoman) hier financieel mee willen opzadelen een steentje gaan bijdragen door misschien eens donateur te worden?

Wel geinig, met een ander zijn portemonnee kan ik ook royaal zijn.

GRTZ

Kruimeldief :oInteractieve TV lijkt me wel wat: met zo'n Nintendo pistool eindelijk die Tooske eens voor d'r lege kop knallen.

Geplaatst
Maar, wie betaalt dat?
(dj bel @ June 30 2004, 11:14:02 )

doe maar rekeningetje.......

DJ-Bel

Ha, dan neem ik mijn woorden terug.

Dus Dj bel gaat naar een advokaat om advies en betaalt de rekening? Uitstekend. mijn complimenten.

GRTZ

Kruimeldief :o

Geplaatst

Ik aansprakelijk voor een cache die ik neerleg?

Kom nou toch!

Ik stop iets in de grond en daarmee uit. Ik laat alleen weten waar dat

'iets' ligt. Dat er iemand is die er naar gaat zoeken moet hij/zij helemaal zelf weten.

Dat hij/zij daar risico's bij neemt moet hij/zij ook helemaal zelf weten en als

er iets mis gaat moet hij/zij niet bij mij aankloppen.

Van mij hoeft er niet naar gezocht te worden. Hij/zij neemt de beslissing uit vrije

wil, bij gezond verstand en aanvaardt de gevolgen van risico's die daarbij gelopen wordt.

Ik kondig maar vast aan:

Mijn eerstvolgende cache komt te liggen precies tussen de treinrails

op het traject Amsterdam - Utrecht ter hoogte van Abcoude.

De volgende in het middelpunt van het Prins Clausplein

De derde ergens tussen de leeuwen in Artis.

Dat wordt genieten!

Maar kom niet bij mij aanzetten als je onder de stoptrein bent gekomen, of een arm opgevreten is.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...