Spring naar bijdragen

Charter Member worden zonder Creditcard?


elsinga

Aanbevolen berichten

Hi!

 

Ik heb toch maar besloten om geld op mijn paypal account te storten, omdat mijn CC niet werd geaccepteerd. Maar nu moet ik bij het member worden nog steeds een CC opgeven... ;):crybaby:

 

Ik snap er nu niks meer van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb toch maar besloten om geld op mijn paypal account te storten, omdat mijn CC niet werd geaccepteerd. Maar nu moet ik bij het member worden nog steeds een CC opgeven...

Maar dat is toch het principe van Paypal?

 

Je opent een rekening bij Paypal, stort daar met je CC een X-bedrag op, en vervolgens maakt Paypal een bedrag over op de rekening van de begunstigde. Lijkt wel wat op een bankrekening dus. Of denk ik fout?

 

Tegen de tijd dat ik weer moet betalen open ik een PP-account en stort daarop het te betalen bedrag vanaf mijn CC. Na de betaling aan Groundspeak is het saldo weer € 0, en hef ik het PP-account weer op, zodat de kans op verder misbruik minimaal is.

 

Totnutoe heb ik 2x zo betaald, en het is steeds goed gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook direct vanaf je bankrekening geld overmaken naar Paypal. Dan komt er geen creditcard aan te pas. Dit werkt wel zo veilig, want met een bankrekeningnummer kan niemand iets beginnen. Maar hoe het zit met GC premium membership en verlengen etc weet ik niet. Ik heb pas een keer betaald. -JGeo-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dus dat mijn CC niet door PP geslikt wordt. Ik heb een CC uit Luxemburg en ik kom uit NL... frauderisico volgens PP denk ik. Mijn Luxemburgse bank heeft een aantal PP aanvragen netjes met "alles okay" beantwoord, maar PP weigert de CC. Ikke dus 100 euro op mijn PP account gestort via de bank (enge zaak...) en ik kan dus nu betalingen doen. Maar: als ik bij gc.com via PP wil betalen *moet* ik weer een CC invoeren voordat ik kan betalen! :crybaby:;)

 

Ik heb de vraag ook al aan gc.com gemaild, want dit slaat werkelijk alles... en het enige waarom ik charter member wordt is om alle caches van Duitsland als GPX te krijgen zonder anderen lastig te vallen. want mijn gartrax downbload is net na de helft in een IP ban geeindigd... en ik deed netjes 1 cache per minuut... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn geval doe ik het om de GPX queries. Je krijgt dan een bestand gemaild met maximaal 500 caches, compleet met beschrijving en foto's. En dat is op vakantie wel zo handig, als je geen internettoegang hebt.

 

Maar ook met geld storten kun je vanuit NL geen geld overmaken met Paypal... weer die CC die nodig is. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn geval doe ik het om de GPX queries. Je krijgt dan een bestand gemaild met maximaal 500 caches, compleet met beschrijving en foto's.

Foto's, weet je het zeker?

Oh ja, je hebt gelijk, de foto's in de cachebeschrijving zijn zichtbaar.

Maar niet die bij de logs - en juist daar zit ik in het veld meestal om verlegen. Overigens zijn doorgaans slechts de laatste 3 a 4 logs zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, zonder log-foto's is het te doen. Maar zonder beschrijving... en dat is wat ik nu heb... een .loc file van heel Duitsland, maar geen aanduiding of het een Traditional cache is of een Multi, of... en dan is het lastig cachen...

 

Gelukkig heb ik inmiddels van een gulle cacher een paar GPX bestanden gekregen, met daarin ruim 1200 caches in totaal (tja... 500 stuks per query is wat onhandig...) en ik heb inmiddels ruim 2000 caches via gartrax binnengehaald. Dus ik heb in elk geval wat uit te zoeken.

 

maar ik wilde dus voor mijn vakantie nog premium member worden, zodat ik zelf wat met pocket queries kon proberen. Om alle 4600+ caches dus off-line mee te kunnen nemen. Helaas... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk wel uit Robert met die bestanden laten syncen via Gartrax.

Iedereen die dat doet, ook al is het met 1 per minuut :thumbup:, je krijgt een ban aan de broek. Mijn 2e heeft een week geduurd en ik heb na een waarschuwing maar besloten niet meer te syncen met Gartrax.

Ik doe het nu iets omslachtiger en sleep gewoon alles naar Word en jodel dan alles via mobipocket naar mijn PPC of mijn mobieltje.

Trouwens, Pieter, de maker van Gartrax is ook al ter verantwoording geroepen door .com

Hij is vriendelijk verzocht om die functie uit zijn progje te halen.

 

En wat Paypal betreft. Jouw probleem is gewoon de creditcard uit Luxemburg.

 

Je kunt wel geld storten naar Paypal, maar gebruikelijk is het niet.

 

Ik heb een paar jaar geleden gewoon mijn creditcardnummer doorgegeven aan Paypal en dat is alles. Paypal is safe.

Waar ik ook koop, als ze een paypal optie hebben doe ik het via Paypal en anders gewoon via Credicard.

 

Voordeel van Paypal is voor mij alleen maar dat ik die lange nummer niet steeds hoef in te tikken. Mijn emailadres en pasword is genoeg.

 

Verdere voordeel van Paypal is dat alles wordt opgeslagen. Ik kan precies zien wanneer in aan wie betaald heb en waarvoor en hoeveel.

Ik koop meerdere malen per maand via ebay uit Amerika, Hongkong, India, Canada en betaal dus altijd gewoon via paypal omdat Paypal verbonden is met ebay.

Als ik software of hardware koop in het buitenland en ik kan geen paypal gebruiken, dan gebruik ik bijna altijd gewoon mijn credicardnummer. Dat gebeurt nu al jaren en er is nog nooit iets negatiefs geweest.

Gewoon opletten dat je via https ingelogd bent.

Als het niet wil, wil ik ook wel een van mijn queries beschikbaar stellen voor jou :D

Ik heb er nog een over.

Ik krijg dagelijks alle nieuwe caches, alle maagden en alle travelbugs. Allen in een straal van 200 kilometer van mijn huis.

Helaas krijg ik ook een lading van die Duitse caches binnen en daar zit ik niet op te wachten.

Ik heb .com al gemaild en gevraagd om een mogelijk om ook landen te filteren.

Ik ga toch geen Duitse caches doen.

 

En wat het verlengen van je lidmaatschap betreft, je krijgt een paar weken voordat je lidmaatschap afgelopen is een mailtje van .com om opnieuw te betalen. Even na het betalen ben je weer lid.

 

Ik was het bijna vergeten verleden jaar en op een paar dagen na had ik me weer opnieuw moeten aanmelden als lid en daar had ik geen zin in omdat ik anders ook gewoon premiummember zou worden en nu ben ik nog steeds een chartermember.

Verschil tussen een charter en een premium is dat een charter een betalend lid vanaf den beginne is, ten minste dat staat op hun site. Een mooier voordeel is dat de contributie nooit verhoogd wordt voor een chartermember.

 

Een nieuwe voordeel, waar men nog mee bezig is, is dat een charter nog eerder dan een premium een mailtje krijgt als er een nieuwe cache bij hem in de buurt ligt. Dit mailtje komt nog voor dat de nieuwe cache online komt. Dat in de buurt liggen kun je zelf instellen. 1 kilometer? 10? 100? Je mag het zelf weten.

 

GRTZ

 

Kruimelcharter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk wel uit Robert met die bestanden laten syncen via Gartrax. Iedereen die dat doet, ook al is het met 1 per minuut :thumbup:, je krijgt een ban aan de broek.

 

Ik weet ht, mijn ADSL IP is nu ook gebanned, maar de proxy (gelukkig) niet. =8- ) Ik heb al even een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. Vandaar dat ik nu (als laatste optie...) maar member wil worden.

 

En wat Paypal betreft. Jouw probleem is gewoon de creditcard uit Luxemburg.

 

Je kunt wel geld storten naar Paypal, maar gebruikelijk is het niet.

 

En het probleem is inderdaad die Lux CC. Je zou er haast een jaar gratis ING Card voor nemen. Maar dat is nu aan de late kant, met nog twee weken voor vertrek.

 

rare is dat ik nu 100 euro credit heb bij paypal, maar geen manier om het uit te geven. Had ik dat geweten, dan had ik dat geld niet gestort. Alwaar ik nu een mailtje over naar PP hebgestuurd... want terugstorten kost me 1 euro en da's eigenlijk naaierij in dit geval.

 

Ik ga het nu dus doen met 50% via Gartrax en 20% via GPX'en van andere cachers (nogmaals dank!). De rest van de caches doen we dus gewoon niet. met 4600+ moet ook dat te doen zijn.

 

Kun je trouwens in een pocket query ook een expliciet gebied aangeven waar je caches uit wilt exporteren? Bijvoorbeeld Duitsland van Noord xx graden tot Noord yy graden (en oost ook)? Want alleen NL is al te groot voor 1 query van 500 caches... laat staan Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je kan de coordinaten opgeven, en dan bijvoorbeeld in een straal van 50km daarom heen de caches querie binnenhalen.

 

Dat kan je bijv. op verschillende punten van je route doen, of echt de mooiste omgeving kiezen.

 

Suc6!!!!!! Met paypal'en

 

 

Groet, Sigurd

Dus geen vierkant? Jammer, da's namelijk wel zo efficient. =8- )

 

En ik had net antwoord van paypal: ze accepteren geen CC's uit niet-eigen land. Kan ik inkomen, maar mijn reply vroeg nogmaals waarom ik geen geld wat op mijn rekening staat kan overschrijven zonder CC... want dat vertelden ze niet...

 

Nou ja, als het niet wil dan is het zeker te laat... 5 queries per dag max, voor heel D zijn er veel nodig... dus veel dagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Sinds kort is het mogelijk om Premium membership voor een jaar ($30) met de creditcard te betalen. Dus geen PayPal meer nodig. Zie de page op http://store.groundspeak.com/

In het USA forum kan je er meer over lezen;

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=85505

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...topic=85506&hl=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, maar alles via PP is wel een tig keer zo veilig dan overal maar die CCnummer rondstrooien.

 

Ik heb bij GC.com via PP gewoon een lopende rekening tot wederopzegging. Ieder jaar wordt op 12 december automatisch 30 US dollars van mijn CC gehaald. Krijg nog netjes 14 dagen van tevoren bericht van GC.com.

 

Als het echt niet via PP wil dan betaal ik pas via CC, maar eerder niet.

 

Trouwens, ik stort geen geld op PP, maar heb gewoon de CC doorgegeven aan PP.

 

Ook nog nooit geen problemen gehad met PP, of het moet zijn dat ze stiekem een andere wisselkoers aanhouden dan wat de huidige is.

 

Ik heb net nog iets gekocht en betaald via PP en volgens de huidige koers is een 1 Euro = 1.33 U.S. Dollars

 

Alleen rekenen zij: 1 Euro = 1.26837 U.S. Dollars

 

Oftewel, ze pikken van iedere dollar stiekem 6.2 eurcenten in.....

 

Dat zal wel de reden zijn dat het gratis is. En PP is eigendom van Ebay, en die doen niets voor niets.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem dat jij hebt heb ik ook. Ik betaal regelmatig ook via paypal. Alleen m'n kaart is verlopen, ik heb ook nergens problemen om met paypal te betalen. Alleen hier kan ik er niet mee betalen en vragen ze naar m'n creditcard nummer.

 

Je kunt wel gewoon overschrijven naar een ander account, maar dit heb ik ook al tig keer gemailt naar geocaching.com maar zonder reactie helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...