Spring naar bijdragen

Rino110


Erben

Aanbevolen berichten

Bij enigszins doorspitten van dit forum, stuit ik een aantal malen op de opmerking "de Rino mag in NL niet gebruikt worden". Dit vanwege radiofrequenties waarop je niet uit mag zenden (dat kan dit apparaat namelijk).

Nu mijn zeeeeer simpele :thumbup: vraag: mag je dit apparaat UBERHAUPT niet gebruiken alhier OF mag je hem niet gebruiken als ZENDER/ONTVANGER? In het laatste geval kun je namelijk wel GEWOON mee cachen... :thumbup:

 

Wie o wie kan mij meer vertellen hierover?!

 

Erben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beertjes bedankt voor deze reactie MAARRRR :thumbup: hiermee is alle onduidelijkheid toch niet helemaal uit de lucht want

En/of omdat de rino digitaal gegevens (jouw lokatie) verzendt.
uit jouw bericht kan ik niet opmaken of het apparaat voortdurend zijn positie uitzendt (dat begrijp ik uit jouw bericht en dat is dus verboden) of dattie dat alleen doet als je die functie zelf aanzet.....

 

De vraag was dus: kan ik er zondermeer mee gps-en ZONDER dattie dingen doet die niet mogen.....??

 

Tja spraakverwarring... ;)

 

Ik ben geinteresseerd in het apparaat omdat een radiootje onderweg erbij best wel leuk is :D namelijk. En dan bedoel ik een GEWONE radio voor 3FM enzo, want die heeft-ie ook dacht ik.

O jee, nu maak ik het allemaal nog veel ingewikkelderder.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij enigszins doorspitten van dit forum, stuit ik een aantal malen op de opmerking "de Rino mag in NL niet gebruikt worden". Dit vanwege radiofrequenties waarop je niet uit mag zenden (dat kan dit apparaat namelijk).

Nu mijn zeeeeer simpele ;) vraag: mag je dit apparaat UBERHAUPT niet gebruiken alhier OF mag je hem niet gebruiken als ZENDER/ONTVANGER? In het laatste geval kun je namelijk wel GEWOON mee cachen... :thumbup:

Je mag ook niet te snel naar de cache toe rijden! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zendamateurs genoeg in da house Skygge. Maar ook dan mag het niet.

Een aangepaste zender moet weer gekeurd worden en een apparaat als deze zal niet goed gekeurd worden, of het zendgedeelte moet gesloopt worden. Maar dan heb je weer een gewone normale GPS.

 

Vroeger werd het gekeurd door de RCD Radio Controle Dienst. Nu zal dit instutuut gegarandeerd anders heten.

 

De Rino's zijn om 2 redenen niet goedgekeurd. En de frequeties, en de mogelijkheid om je coördinaten door te geven. We mogen wel GPS singnalen "receiven", maar niet "senden".

 

Ook een zendamateur moet zich aan regels houden en kan niet te pas en te onpas op andere frequenties uitkomen dan die zijn toegewezen aan zijn licentie. Op een andere frequenties is een zendamateur ook gewoon een zendpiraat :D

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :kiss: Mannen zien hun vrouw het liefst in leren kleding. (Dan ruikt ze het meest naar een nieuwe auto.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kruimel,

 

 

Bedankt voor de info.

 

Kan me voorstellen dat je er in Nederland geen nut voor hebt, Nederland is zo ontzettend klein. Maar anders een mooi apparaat.

 

 

 

Cu...Sigurd

 

 

( Me gedachte: waarom zijn die radardetectors nu dan verboden? Die recieven toch ook alleen maar?

  De pliesie met die laserkanonnen die zijn in overtreding!)

Tja Skygge. het is ook een mooi apparaat en ik denk dat als ik er tegenaan loop, ik het niet laat liggen en gewoon ga gebruiken.

 

En wat die detectoren en laserguns betreft, de pliesies zijn ook criminelen. Man, ik doe het nu wat kalmer aan maar verleden jaar was een topjaar wat snelheidsovertredingen van ons Kruimel betreft. Een aantal van 4 a 5 kilometer, maar ook waren ze er bij die 30 of meer gaven. Heeft me wel een hele mooie GPS gekost :D

 

GRTZ

 

Kruimelboete

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik heb een Rino110 en een Rino130 de werking van het zendgedeelte is wel grappig maar het bereik is beperkt net zoals veel andere PMR/LPD portootjes.

 

Voor de functie om de ander te kunnen volgen op je scherm geldt eigenlijk hetzelfde

 

De Rino =FRS/GMRS daarom heb ik er 2 Midland GXT-450 bij gekocht voor een wat groter bereik.

 

De Rino functioneel? ach.....misschien als ik mijn best doe kan ik wel wat verzinnen. De Rino leuk speeltje? ...dat zeker!

 

En dat het verboden/niet mag dat maakt het er alleen maar leuker.

 

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Rino110 en een Rino130 ......

En dat het verboden/niet mag dat maakt het er alleen maar leuker.

 

Als het verboden is voor de wet is de regel hier op het forum dat dan ook verboden is erover te schrijven B)

Dan is het schrijven dat het leuker is als het ding illegaal of verboden is niet meer leuk.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach verboden om er over te schrijven zal wel meevallen....zolang je door Geocaching Nederland voor een overtreding wordt beloond met een log, zal mijn onschuldige vergrijpje B) toch wel over het hoofd worden voorzien :no: eigenlijk verdien ik ook een log, das weer goed voor mijn plaats op de ranglijst (als het ergens goed voor is)

 

 

Nickx

bewerkt door Nickx
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach verboden om er over te schrijven zal wel meevallen....

 

Nee, dat zal niet meevallen. Het is een forumregel hier die je hebt geaccepteerd toen jij je aan hebt gemeld.

 

Ik zou de forumregels er maar eens over nalezen. Voor je het weet heb je een waarschuwing.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard respecteer ik de forumregels, ik heb ze ooit zelfs gelezen, begrijpen is wat anders maar volgens goed Nederlands gebruik is er vast een soort gedoogbeleid voor bepaalde zaken.

 

Als immers de regels stipt zouden worden toegepast dan zou het op dit forum waarschuwingen regenen, dat was wat ik eigenlijk met een knipoog in mijn vorige bericht wilde zeggen.

 

Maar de boodschap is duidelijk,

 

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...