Berenboot Geplaatst 1 februari 2019 Geplaatst 1 februari 2019 (bewerkt) Hier niet zo ver vandaan (±20km) ligt een mystery waarbij je gevelstenen op huizen moet zoeken en met de daarbij behorende huisnummers moet je dan de eindcoörds berekenen. Deze cache is dan volgens de hierboven gegeven regels geen mystery maar een Multi! Of zie ik dat verkeerd? 2 februari 2019 bewerkt door Peetee Berichten naar nieuw topic verplaatst, plaatje toegevoegd
Sivota Geplaatst 1 februari 2019 Geplaatst 1 februari 2019 (bewerkt) Dat hangt van de bedoeling van de CO af. Wanneer het de bedoeling is dat je dit van te voren (thuis) doet en dat is ook op die wijze te doen, dan kan het zeker een Mystery zijn. Is het duidelijk de bedoeling dat je dit in het veld gaat doen dan is dit een Multi of er moet nog ander voorwerk (thuis) worden verricht om bijvoorbeeld startcoördinaten te verkrijgen, voordat je op pad gaat. 2 februari 2019 bewerkt door Sivota
barny Geplaatst 2 februari 2019 Geplaatst 2 februari 2019 9 uur geleden zei Berenboot: Of zie ik dat verkeerd? dat weten we niet, als je een gc nummer er bij geeft dan kunnen mensen, die wel weten wat de plaatsingsregels zijn, pas een goeie oordeel geven,,, Barny
Peetee Geplaatst 2 februari 2019 Geplaatst 2 februari 2019 Ik vind deze ook wel interessant. Als een CO als énige aanwijzing in zijn/haar cache-beschrijving zet: "1. Ga naar het startpunt. Je ziet daar in de buurt een picknick-tafel staan. 2. Projecteer een nieuw waypoint vanaf die picknick-tafel over 395 meter in de richting pal Noord-Oost. Op dat Waypoint ligt de cache." Dan is dat volgens mij een multi-cache. Maar als de beschrijving als volgt is: "Projecteer een nieuw waypoint vanaf het startcoördinaat (bovenaan de pagina) over 395 meter in de richting pal Noord-Oost. Op dat Waypoint ligt de cache." Volgens de bovenstaande beschrijving is het nu een mystery, want het is voor de berekening van het eindpunt niet nodig om naar het start-coördinaat te gaan. Je kunt het thuis al wel berekenen. Ik kan me een eventuele verwarring bij een CO wel voorstellen ...
Sivota Geplaatst 2 februari 2019 Geplaatst 2 februari 2019 Dat klopt Peetee, hier en daar overlappen zaken elkaar. Het ligt hier dan aan de intentie van de CO welk type cache je kiest. Ook als je sommige Multi-caches thuis kunt oplossen, dan nog gaat het om de bedoeling van de CO. Als die wil dat je het veld in gaat dan wordt het een Multi-cache. Wil de CO dat je het coördinaat thuis uitrekent, dan wordt het een Mystery. In sommige gevallen kan de CO kiezen en het is de bedoeling dat de reviewer daar, bij twijfel, bij helpt..
barny Geplaatst 2 februari 2019 Geplaatst 2 februari 2019 2 uur geleden zei Peetee: Ik kan me een eventuele verwarring bij een CO wel voorstellen ... daar hebben we dus de groundspeak reveuwers voor helaas gooien die er met grote regelmaat met hun pet er na zodat er nog meer verwarring ontstaat de revieuwers maken trouwens heel dankbaar gebruik van onschendbaarheid die ze plegen te hebben, waarom zou je als revieuwer je bedenkelijke beslissingen dan ook uitleggen aan de betalende klanten van hun kraaltjes en spiegeltjes broodheer de kans dat ze door het ijs zakken is namelijk vaak aanwezig de gebruikers moedwillig dom houden lijkt wel het heersende credo te zijn Barny
TuuronTour Geplaatst 4 februari 2019 Geplaatst 4 februari 2019 Ik ken caches waarbij je eerst thuis alle waypoints moest berekenen, om daarna een wandeling langs die punten te maken om info voor het vinden van de cache te verzamelen. Een mysterie met een multi-karakter
barny Geplaatst 4 februari 2019 Geplaatst 4 februari 2019 klopt tuur, een mistycache kan een multycache zijn maar een multycache kan nooit geen mistrycache zijn net als een koe een dier is, maar niet elk dier een koe is,,, Barny
Aanbevolen berichten