Spring naar bijdragen

Verweesde geocache


De Roggebotters

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft bij ons in de straat een losse geocache gevonden. Dwz een buisje met papierrolletje met namen op een plek waar geen cache hoort te liggen. Hoe kan ik zorgen dat de koker weer bij de rechtmatige eigenaar, danwel op de juiste plek terecht komt?

Mvg, Jeroen 

20181219_081051.jpg

bewerkt door De Roggebotters
Foto toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

je zoon heeft geen geocache gevonden maar een wegwerpkoker wat niets met geocachen te maken heeft
en het is erg handig om te vertellen waar hij is gevonden, maar als ik het zo zou dit stuk afval in Dronten gelegen kunnen hebben en behoort bij "de Kiekendief" reeks
als je geocachers echt blij wil maken dan gooi je dit afval weg in de prullenbak waar hij hoord, en vergeet deze
wil je diegene die het spelletje geocachen niet begrijpt en dat stuk plastiek ergens in de stadsnatuur heeft weggesmeten neem dan contact op met https://www.geocaching.com/p/default.aspx?id=2536934
dan kan hij zelf zijn eigen zwerfvuil ophalen en afvoeren

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mag inmiddels duidelijk zijn welke mening Barny heeft over dit soort caches. :D

Maar ik wil je wel helpen om een eventuele eigenaar terug te vinden. In dat geval is het handig om te weten waar jouw zoon de koker precies gevonden heeft. Op de kaart kunnen we dan opzoeken welke caches daar in de buurt liggen die vernield/gestolen/gesloopt zijn. Dat zijn de caches die in onderhoud zijn (tijdelijk niet beschikbaar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barney, zo te lezen heb jij een heel erg duidelijke mening over hoe een cache er uit moet zien en hoe die verstopt moet worden. Dat mag, maar vergeet niet dat er toch heel veel geocachers zijn die wel plezier beleven aan een simpele cache. Zelf zie ik ze ook liever wat anders, maar dan maak je weer mee dat ze de cache niet kunnen vinden en zelf maar een kokertje neerleggen omdat hij wel weg zal zijn ? 

Maar dat terzijde, je hebt al een link doorgeven van de vermoedelijke eigenaar, waar de vinder contact mee op kan nemen, anders even kijken of er een code opstaat en die opzoeken op de gc site

Saviemeke

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor Saviemeke ik heb geen mening hoe een cache er uit moet zien, als je kijkt wat het spelletje geocachen is en daarin beetje  geïnteresseerd in ben, dan weet je vanzelf hoe een cache er uit ziet :)
hier word beknopt aangegeven van de geschiedenis van geocachen https://coord.info/GC5E8EV 
en een wegwerkpoker een stuk toekomstig plasticsoep, zit er niet dan bij,
een cache hoeft niet simpel te zijn, er zijn genoeg cache's op plekken waar je niet makkelijk komt, en op plekken waar je wel graag wil zijn
dat er veel mensen zich "vermaken" met het wegwerpspul betekent dat niet vanzelf dat ze het spelletje geocachen spelen, maar meer bezig zijn met het spelletje Munzee en 4 sqware waar het niet gaat om de omgeving maar om zo snel en zo simpel mogenlijk puntjes te verzamelen 
ik kan ook mensen die zich opperbest vermaken met appelgebak eten, dat is leuk voor hen maar ze zijn niet aan het geocachen natuurlijk
ook is elke cache aan de buitenkant herkenbaar als geocache, met daarom de informatie die de toevallige vinder (zoals hier) helpt om de cache weer op de juiste plek (zijn eigenaar) te krijgen
dus zoveel fantasie en kennis heb je niet nodig om te weten dat dit wat hier gevonden is nooit een geocache kan zijn :)



Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei De Roggebotters:

....een buisje met papierrolletje met namen op een plek waar geen cache hoort te liggen....

Algemeen: Het kan natuurlijk ook een mystery zijn. Waardoor de locatie op de kaart maximaal 3,2Km verwijderd kan liggen, van waar de cache werkelijk ligt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Peetee:

Het mag inmiddels duidelijk zijn welke mening Barny heeft over dit soort caches. :D

Maar ik wil je wel helpen om een eventuele eigenaar terug te vinden. In dat geval is het handig om te weten waar jouw zoon de koker precies gevonden heeft. Op de kaart kunnen we dan opzoeken welke caches daar in de buurt liggen die vernield/gestolen/gesloopt zijn. Dat zijn de caches die in onderhoud zijn (tijdelijk niet beschikbaar).

als je mijn berichtje gelezen heb dan weet je wie de vervuiler is, gewoon simpel op de link klikken :)
ik leg het je wel uit hoor als je het niet begrijpt #Kuch

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...