robtrix Geplaatst 15 oktober 2018 Geplaatst 15 oktober 2018 kunnen iemand vertellen waar de knoppen verzend naar GPS en de knop verzend naar telefoon zijn gebleven bij Geocaching.com ik ben al jaren Premium lid dus daar kan het niet aan liggen ik hoop dat er een oplossing voor is ik heb deze vraag ook al bij Geocaching.com neergelegd maar nooit antwoord op gekregen Groet Rob
Linkalovers Geplaatst 15 oktober 2018 Geplaatst 15 oktober 2018 (bewerkt) Deze knoppen zijn sinds 28 aug. verwijderd, toen GC.com een nieuwe versie software in gebruik nam. Zie hierzo Je kan nu via je Lists ( m.b.v. Garmin Express ) caches rechtstreeks downloaden naar je gps of dit handmatig doen ( aangezien je PM bent, kan je ook Pocket Query's aanmaken en downloaden ). Zo verwijder ik handmatig alle caches en zet ik nieuwe in m'n 64s: - LET OP: de *.gpx cache files staan altijd in de '\Garmin\Gpx\' directory. Verwijder geen files uit andere directory's! - Nieuwe cache(s) downloaden. Download één of meer *.gpx bestanden vanaf de betreffende cachepagina.of Download één of meer PQ bestanden vanaf hierzo. Deze PQ- bestanden hebben een extra stap nodig, omdat de *.gpx bestanden die daarin zitten, zijn 'versleuteld'. Dubbelklik op het PQ-bestand om deze te openen. Kopieer de beide *.gpx bestanden ( die in het PQ-bestand zitten ) naar een plek op je computer. Sluit het PQ-bestand. - Caches verwijderen Zet de gps aan. Verwijderen kan b.v. via 'Waypoints', 'Menu' en 'Delete all' of via de 'Trip computer', 'Menu', 'Reset' en 'Delete all waypoints'. Wacht totdat dit voltooid is. Afhankelijk van de hoeveelheid waypoints, kan dit soms even duren. Zet de gps weer uit ( soms hangt m'n gps, als ik deze aansluit op USB terwijl de gps nog aanstaat ). - Oude cache files opruimen. Verbindt de gps m.b.v. een USB-kabel met de computer. Als alles goed is, gaat de gps automatisch aan en wordt er verbinding gemaakt met de computer. Heb je geen SD-kaart in je gps, dan verschijnt er maar 1 extra 'Schijf' ( dit is het interne geheugen van de gps ). Heb je wel een SD-kaart geplaatst, dan verschijnen er natuurlijk 2 extra 'Schijven'. Voor zowel het interne geheugen, als voor de SD-kaart is de betreffende bestandslocatie gelijk. Omdat het per computer verschilt, hieronder enkele voorbeelden voor '[Schijf]:\Garmin\Gpx\': -E:\Garmin\Gpx\ -F:\Garmin\Gpx\ -G:\Garmin\Gpx\ .... Is in Windows de verkenner niet gestart, start deze dan en zoek de extra Schijf/Schijven. Verwijder alle achtergebleven *.gpx bestanden in '[Schijf]:\Garmin\Gpx\'. Doe dit ook voor de eventuele 2de extra Schijf. - Nieuw caches kopiëren. Heb je een SD-kaart in je gps, dan is het belangrijk te weten, dat je de nieuwe *.gpx bestanden maar op 1 plaats mag kopiëren. Persoonlijk kopieer ik de *.gpx bestanden altijd naar de SD-Kaart, zodoende houd ik de bestanden op het interne gps geheugen origineel en schoon. Als je de *.gpx bestanden voor het eerst op de SD-kaart zet, maak dan eerst de directory '[Schijf]:\Garmin\Gpx\' aan op de SD-kaart en kopieer daarna de bestanden. Kopieer de nieuwe *.gpx bestanden naar '[Schijf]:\Garmin\Gpx\'. Disconnect de gps in Windows ( gebruik 'Uitwerpen' ). - Controle Zet de Gps weer aan, controleer of de nieuwe caches worden ingelezen ( tijdens het inlezen wordt een voortgangsbalk getoond, deze is duidelijk zichtbaar als het veel caches betreft ) en of de caches/waypoints daarna beschikbaar zijn in de functies van je gps. Sommige actie zijn misschien dubbel, maar zo heb ik nog nooit problemen gehad. Gps met SD-kaart aangesloten op de computer. De *.gpx files ( van o.a. 3 PQ's ) staan op de SD-kaart in H:\Garmin\Gpx\ 15 oktober 2018 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 15 oktober 2018 Geplaatst 15 oktober 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei Linkalovers: Gps met SD-kaart aangesloten op de computer. De *.gpx files ( van o.a. 3 PQ's ) staan op de SD-kaart in H:\Garmin\Gpx\ Helaas, de tijd was op. Gps met SD-kaart aangesloten op de computer. De *.gpx files ( van o.a. 3 PQ's ) staan op de SD-kaart in H:\Garmin\Gpx\. Blauwe pijl is de juiste directory in het interne geheugen. De rode pijl is de de juiste directory op de SD-kaart. 15 oktober 2018 bewerkt door Linkalovers
robtrix Geplaatst 16 oktober 2018 Auteur Geplaatst 16 oktober 2018 Hartelijk dank voor de duidelijke uitgebreide informatie Ga dan maar voortaan op die manier doen als het nodig is Ik gebruik de laatste tijd toch al meer mijn smartphone en minder mijn Gps Telefoon heb ik altijd bij mij met alle caches over de hele wereld
Team The Spacewuppies Geplaatst 21 november 2018 Geplaatst 21 november 2018 Heb in deze nog een vraagje. WIj hebben sinds kort de Garmin Etrex Touch 35 en als ik bovenstaande stappen doe...Bv. via lists naar Garmin sturen via Garmin Express. Komen ze wel in t apparaat, maar zie ik ze als vlaggetjes (blauw) niet als caches dus. Iemand een idee hoe dat anders kan?
corina Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 Heb al een hele tijd niet gegeocached en wilde er vanmorgen weer aan beginnen. Maar ik kom er niet uit. Normaal gesproken ga ik ergens geocachen en voeg dan handmatig de caches in die ik wil gaan doen. Maar dat gaat dus niet meer op de manier dat ik gewend was. Ik ben aan het proberen om ze er nu in te krijgen maar het is me niet helemaal duidelijk ik heb Garmin Express op mijn laptop maar daar update ik normaal alleen mijn gps mee kan niet echt vinden wat ik er nog meer mee kan doen. Als ik op een cache op downloaden klikt gooit hij ze ergens op mijn laptop en niet op mijn gps hierboven staat met behulp van lists maar hoe krijg ik ze nu van daar in mijn gps? al dan niet met Garmin express Had allang onderweg willen zijn voor vandaag ga ik de coordinaten maar 1 voor 1 handmatig in mijn gps zetten maar dat kan nooit de bedoeling zijn.
corina Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 sorry vergeet mijn antwoord het is me eindelijk toch gelukt via de lijsten
regenboog2 Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 Je moet bij ‘ opslaan als’ je GPS kiezen, in het mapje gpx files. Als je dat niet doet gaan ze inderdaad gewoon op je computer.
corina Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 Maar dat lukte juist niet als ik op downloaden klikt bij een individuelle cach kan ik niks kiezen hij download ze gewoon naar de laptop Maar bij mijn lijsten heb ik het nu wel gevonden via garmin express
Peetee Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 Als ik een gpx-bestand download komt het bestandje ook bij mij in de map \Downloads op mijn pc te staan. Daarvandaan kopieer ik het dan naar de \GPX map op de gps.
corina Geplaatst 24 februari 2019 Geplaatst 24 februari 2019 Bedankt dat ga ik morgen ook nog even proberen.
Aanbevolen berichten