Spring naar bijdragen

Caches van GeoWolf leven voort


harrie

Aanbevolen berichten

In navolging van het treurige nieuws van dit draadje waarin ik beloofde dat GeoWolf/Frank zijn caches weer opnieuw voor het publiek beschikbaar zouden worden gemaakt nadert zijn voltooiing.

Als nieuwbakken hartpatiënt sinds een hartaanval in december 2017 in maart de cache GeoWolf 27: Le Herou eens bezocht na een korte maar zeer zware wandeling en de cache redelijk simpel gevonden.

In juni de Belgische Ardennen bezocht om nog 4 caches te wandelen en ja ook deze lagen na zoveel jaren nog gewoon op hun plek. Dit waren de caches GeoWolf 11, 12, 13, en 22.
Vorige maand weer eens naar het zuiden van België getogen om nog 4 caches te zoeken. 3 ervan heb ik ook terug kunnen vinden en 1 helaas niet (kan door mijn onkunde komen of is werkelijk weg) maar zal nog eens terug gaan met een nieuwe behuizing.

Al een tijdje geleden had GW een cache gepubliceerd op Texel via een andere site (zal verder geen reclame maken) maar een waypoint was niet meer zichtbaar waardoor iemand niet verder kon. Met een beetje communicatie was Nuffie bereid om deze en nog andere 3 caches op Texel na te kijken en eventueel een aanpassing voor te stellen. Ook hier lagen alle caches geduldig te wachten om weer gevonden te worden.

Het was een behoorlijk project en het heeft flink wat lichamelijke moeite gekost maar van de 22 caches zijn er nu dus 21 online op verschillende sites.

Hopelijk kunnen de cachers die ze lopen hier nog lang van genieten zoals ik heb kunnen genieten van deze simpel uitgezette maar bijzondere wandelingen van GeoWolf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

goed gedaan, al zou maar 1 lezer hier die cache of cache's gaan bezoeken is het al winst voor het geocachen op zich
ik verwacht helaas dat het merendeel van de bezoekers en de lezers op dit platform geen enkel benul (meer) heeft van wat voor een waardevolle herinnering Geowolf voor de geocache community heeft achtergelaten  
 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooier eerbetoon kan niemand wensen. Hartelijk bedankt voor de vele moeite die je hierheen gestoken hebt, terwijl het je zelf ook niet zo best vergaat, begrijp ik.  Jijzelf in ieder geval heel veel sterkte en een spoedig zodanig herstel, dat je weer lekker kunt doen wat je wilt. Wat betreft de geocaches van Geowolf, in een ver verleden diverse tochten van hem bewandeld en inderdaad allemaal zeker de moeite waard. Als ik/wij er in de toekomst nog tegen ga komen,  betekent de naam Geowolf in ieder geval dat die wandeling zeker de voorkeur zal gaan krijgen. 

Spirit

bewerkt door Pentagram
typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei harrie:

.....GeoWolf/Frank zijn caches weer opnieuw voor het publiek beschikbaar.....

Prima werk allemaal :clap: !

 

1 uur geleden zei harrie:

.....21 online op verschillende sites.....

Da's jammer. Dit betekend dat je toch ( weer ) moet gaan zoeken, als je deze caches wilt gaan doen. Misschien willen dat enkele geocachers wel doen, maar ik verwacht dat de 'gemiddelde' geocacher, niet meerdere sites doorspit met de hoop een cache te vinden die hij/zij niet ergens anders al heeft gevonden.
Ik heb het wel eens geprobeerd en meerdere sites bezocht, maar het uitfilteren van de caches die uniek zijn voor dié site, vond ik niet opwegen tegen het ( onnodige ? ) computerwerk. Afgezien van al die extra accounts en het uitzoeken hoe al die sites werken, is het steeds maar weer de vraag of je er andere interessante caches ( qua regio, type en moeilijkheid ) vindt, die niet in GC.com staan.

Nu begrijp ik ook wel dat GC.com niet heilig is en dat als je iets anders wilt ( dan GC.com werkt en denkt ) je toch naar een andere site/database moet, dus die sites hebben echt wel nut. Maar vaak staan op die 'andere' sites ook sommige caches die ook op GC.com staan en dat veroorzaakt verwarring en mij te veel uitzoekwerk. Maar voor anderen misschien niet?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Linkalovers:

Da's jammer. Dit betekend dat je toch ( weer ) moet gaan zoeken, als je deze caches wilt gaan doen. Misschien willen dat enkele geocachers wel doen, maar de ik verwacht dat de 'gemiddelde' geocacher, niet meerdere databases doorspit voor een cache.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het uitfilteren van de caches die uniek zijn voor die database, vond ik niet opwegen tegen het ( onnodige ? ) computerwerk. Afgezien van al die extra accounts en het uitzoeken hoe al die sites werken, is het maar de vraag of er dan in je regio nog interessante ( qua type en moeilijkheid ) caches liggen.

Nu begrijp ik ook wel dat GC.com niet heilig is en dat als je iets anders wilt ( dan GC.com denkt ) je toch naar een andere site/database moet. Maar vaak staan op die 'andere' sites ook de caches die ook op GC.com staan. Zo krijg je dus meerdere lijsten, waarin je de dubbel caches moet wegstrepen.

Het gaat maar om 2 sites. Wil je geen andere site gebruiken dan alleen GC dan kan niemand je verplichten om ook een andere site te gebruiken. Ik heb een aantal jaren geleden besloten om niet meer bij GC te cachen. Ieder zijn ding toch? Op beide sites heb je uitgebreide zoekfuncties om het zoeken wat makkelijker te maken. Je download een GPX van deze caches en je zet ze in GSAK of dergelijk programma of eventueel direct in de GPS. Overigens is maar 1 cache van GW op beide sites gepubliceerd. De rest is uniek. Dit alles in enkele muisklikken.

De GW caches die op die andere site staan zullen niet op GC gepubliceerd worden omdat (dat denk ik tenminste) Frank dit niet gewild zou hebben. Hij had ze immers niet voor niets alleen op QC gepubliceerd. Dit alleen voor het publiek dat verder kijkt dan GC.

In een PB kan ik je wel een manier uitleggen hoe je makkelijk kunt filteren op die andere site.

bewerkt door harrie
Toevoeging onderste regel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic (of misschien toch wel on-topic?):

Ik kan me voorstellen dat een deel van de hedendaagse forumbezoekers zich naar aanleiding van dit draadje afvraagt: "Waar gaat dit over?", en dan vooral ten aanzien van het hoe en waarom van het ontstaan van andere geocachingsites dan geocaching.com:

Geocaching.com is in 2001 ontstaan en hostte destijds enkel de cachebeschrijvingen zoals die door geocachers werden ingediend, en is daarmee snel groot geworden. In latere jaren ging geocaching.com meer een eigen beleid voeren, o.a. om ingeval van juridische claims (van o.a. natuurorganisaties) sterker te kunnen staan.

De manier waarop .com zich verder ontwikkelde was een deel van de geocachers (waaronder Geowolf) niet naar de zin. Zij waren vooral bezorgd over het in hun ogen restrictieve beleid van .com, maar ook over de kwaliteit van de caches en de richting waarin hobby zich onder aanvoering van .com verder ontwikkelde; in hun ogen kwam die steeds verder af te staan van de oorspronkelijke geocaching-gedachte. Zij richtten daarop hun eigen geocachingsites in, als alternatief.

Opencaching.com, met vele landelijke satellietsites (waaronder ook opencaching.nl, waarop harrie de Geowolf-caches heeft gepubliceerd) was en is wel de grootste.
Op een gegeven ogenblik is de domeinnaam opencaching.com zelfs overgenomen door gps-leverancier Garmin, maar of dáár ideële motieven achter zaten waag ik persoonlijk zeer te betwijfelen.?

Naast opencaching.nl was er hier in Nederland ook nog de site qualitycaching.com (of was het .nl?), waarop Geowolf zijn caches publiceerde. De domeinnaam geeft wel aan wat het doel van de site was: het publiceren van caches die aan een bepaalde kwaliteitsstandaard voldeden. Deze site bestaat inmiddels niet meer.

Geocaching.nl is door de jaren heen altijd de lijn van geocaching.com blijven volgen, mede omdat deze bereid was om goede afspraken te maken met de verschillende landschaps- en natuurbeheerders die Nederland kent. Maar dat is weer een heel ander deel van het geocaching-verhaal ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Peetee:

Off topic (of misschien toch wel on-topic?):

Opencaching.com, met vele landelijke satellietsites (waaronder ook opencaching.nl, waarop harrie de Geowolf-caches heeft gepubliceerd) was en is wel de grootste.
Op een gegeven ogenblik is de domeinnaam opencaching.com zelfs overgenomen door gps-leverancier Garmin, maar of dáár ideële motieven achter zaten waag ik persoonlijk zeer te betwijfelen.?

Mag ik een bescheiden kleine correctie doen?

Vanaf het begin had Opencaching.com niets te doen met de landelijke Opencaching sites. De domeinnaam met de extensie .com was veel te duur en zo heeft elk land voor extensie van zijn eigen land gekozen. Dit was en is de goedkoopste manier om de "satellietsites" gratis aan te kunnen bieden voor de gebruikers. Garmin heeft op een gegeven ogenblik deze Opencaching.com geclaimd en er werden nagenoeg alleen kopieën van GC op gepubliceerd met af en toe een unieke cache. Dit was helaas geen succes en heeft Garmin de site doorgelinkt naar hun Garmin site.

Gelieve mij te corrigeren als ik dit verkeerd verwoord ?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te voorkomen dat er teveel reclame gemaakt wordt zal ik trachten om de caches van GeoWolf voor te stellen via een lijstje. Kopieer de naam GeoWolf en het gewenste nummer en plak dit in de zoekfunctie van Google. Je ziet dan vanzelf waar deze cache gepubliceerd is.

GeoWolf 1: Van Gogh Revisited
GeoWolf 2: The Iron Rhine
GeoWolf 3: Eleven Thousand Virgins
GeoWolf 4: The Fourth Dimension
GeoWolf 5: Wolf s Canyon
GeoWolf 6: The Wolves of Värmland
GeoWolf 7: Toterfout
GeoWolf 8: A Visit to Vianden
GeoWolf 9: De Plateaux
GeoWolf 10: A Knight s Trail
GeoWolf 11: An Ode on Solitude
GeoWolf 12: The Castle of Bourscheid
GeoWolf 13: The Golden Valley
GeoWolf 14: De Reede van Texel
GeoWolf 15: Van Muy tot Slufter
GeoWolf 16: LoodsmansCache
GeoWolf 17: de Russenoorlog
GeoWolf 18: Panorama Frahan
GeoWolf 19: De Feeengrot
GeoWolf 20: de Beer van Bohan
GeoWolf 21: James de Liedekerke
GeoWolf 22: Het Graf van de Reus
GeoWolf 27: Le Herou
The Legend of Larochette

  • Leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...