Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan iemand mij vertellen hoe ik, net zoals de Nederlandse .loc files, een lijst met buitenlandse .loc files kan downloaden? Het gaat om precies te zijn om de Italiaanse caches. Ik ga over twee dagen een fietstocht uitzetten in Italië en wil langs het parcour dat ik fiets de caches meepikken. Hoe weet ik op een beetje een simpele en snelle manier welke caches er liggen.

Als ik namelijk via de verschillende maps probeer dan krijg ik geen wegen niets, dus is heel moeilijk de caches te zoeken die het dichtsbij zitten. En heel karwei om telkens een cache te openen waar ik denk dat deze in de buurt zit, de coördinaten in Map Source kopieren en dan controlleren of het geschikt is!

Is er een makkelijker manier??? Ik weet dat er vele geocachers zijn die meer verstand van techniek hebben dan ik. Ik bezit zelf alleen Map Source Europe en een Garmin 60CS.

Thanks for helping!

Geplaatst
Je kunt alle caches in Italie downloaden via .com. Ga naar de hoofdpagina, selecteer Italy en  klik achtereenvolgens op "Check all" en "Download waypoints". Dat is alles. Voor iedereen beschikbaar.

Ok en als je "check all" aanklikt dan zie je als je het loc bestand opent 20 caches.

Ik denk dat OP alle caches van Italia in een bestand wil hebben.

Ik wil zoiets ook wel van Belgie, Duitsland, frankrijk en Zwitserland.

Geplaatst
Je kunt alle caches in Italie downloaden via .com. Ga naar de hoofdpagina, selecteer Italy en  klik achtereenvolgens op "Check all" en "Download waypoints". Dat is alles. Voor iedereen beschikbaar.

Ik heb dat inderdaad gedaan, bedankt voor de tip (eigenlijk erg simpel inderdaad :beerchug: ), alleen als ik ga aanvinken moet ik alle pagina's bij langs en dat zijn nogal wat! Het is niet mogelijk om alle caches in een keer aan te vinken en in een keer te downloaden??

Geplaatst
Ik wil zoiets ook wel van België, Duitsland, frankrijk en Zwitserland.

Op deze pagina kun je heel België downloaden.

Het is niet mogelijk om alle caches in een keer aan te vinken en in een keer te downloaden?

Niet dat ik weet. Ik ga er zelf altijd even voor zitten. De vraag bij dit soort dingen is altijd: "Hoeveel tijd ga je zoeken naar een oplossing die sneller is dan gewoonweg de langzame oplossing volgen?"

Geplaatst

Kijk, in Duitsland met zijn 6000+ caches is het wat omslachtig (maar daar heb ik weer een oplossing voor, via de duitse gc site). Maar Italie met zijn 289 caches...

0: open GarTrax

1: gc.com, zoek italie

2: select all

3: download .loc

4: load .loc in Gartax, append is auto

5: next page

6: goto 2 als je nog niet 289 caches hebt

7: save as Mapsource file in Gartrax

8: voel je tevreden. =8- )

Geplaatst

Als je Premium Member wordt kan je dergelijke queries zonder enig probleem opvragen. Indien je ze ondertussen nog niet hebt dan kan ik de query wel even laten lopen en het bestandje doormailen. Geeft een seintje!

Geplaatst

Beste cachers bedankt!!! Het is mij gelukt en voor in de toekomst ben ik veel wijzer geworden.

Vanavond naar Italië voor een werkweek (fietstocht uitzetten van Bolzano naar Venetië, erg vervelend werk... :thumbup: )

De groetjes aan iedereen maar ik ga nu voetballen kijken :D

Siegurd

• 3 weeks later...
Geplaatst
Uit deze dir kun je alle caches, van een aantal landen, in 1x downloaden : url:crybaby:

Italië zit er ook bij!

Wat ik zie is een .DB file. Hoe en in welk programma kan ik deze downloaden?? B.v. Frankrijk??

Geplaatst

Pocketqueueries zijn leuk, maar jammer dat je er voor Nederland al vier moet aanmaken omdat er hooguit 500 caches per keer in kunnen. En iets als incrementele .gpx files kennen ze nog niet bij Geocaching.com.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...