DeBoer Geplaatst 11 augustus 2018 Geplaatst 11 augustus 2018 Het is mij nu al twee keer gebeurd dat het bij het maken van een projectie niet goed gaat. Het lijkt erop dat de projectie 180 graden de verkeerde kant op wijst. Wat doe ik fout??
DeBoer Geplaatst 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst 11 augustus 2018 Ik geef de afstand in, selecteer de maateenheid (meters) en geef dan het aantal graden aan. Daarna op het vinkje ter bevestiging.
Peetee Geplaatst 11 augustus 2018 Geplaatst 11 augustus 2018 Even hoe het op de Oregon 700 gaat: 1. Selecteer Viapunt-beheer 2. Selecteer het viapunt van waaruit je wilt projecteren 3. Open het context-menu (rechtsonder) 4. Selecteer "Projecteer via-punt" 5. Geef de graden in, en bevestig met het vinkje 6. Selecteer eenheden (meters) 7. Tik het aantal meters in 8. Bevestig met het vinkje 9. Sla het nieuwe viapunt op via "Sla op" 10. Selecteer het nieuwe viapunt als het nieuwe doel Werkt het zo ook bij jou?
DeBoer Geplaatst 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst 11 augustus 2018 Ja dat is precies zoals ik het doe...
Peetee Geplaatst 12 augustus 2018 Geplaatst 12 augustus 2018 Tja, dan weet ik ook niet wat er mis gaat. Kan het zijn dat de CO van de cache die je deed een beetje met het begrip projectie gespeeld heeft? Bv. dat je moet navigeren naar het punt dat je door projectie bij het huidige punt zou hebben gebracht? (misschien wat vergezocht, maar het zou kunnen)
Linkalovers Geplaatst 12 augustus 2018 Geplaatst 12 augustus 2018 (bewerkt) Ooit een multi gelopen waarbij je een 'omgekeerde' projectie moest doen. Niet dat wij woord blind of zoiets zijn, maar over dat woord 'omgekeerde' hebben we tig keer heen gelezen en een normale projectie gedaan. Waarna we natuurlijk de volgende wp niet konden vinden. We lopen heel veel makkelijke multi's, onder het motto: hoe minder nadenken, hoe relaxter, hoe meer genieten van de omgeving en de natuur. Maar soms schakel je dan net een cel te veel uit, die je in die relaxte staat schijnbaar ook niet zo 1-2-3 meer aan kan zetten. Na een mailtje naar de C-O was dat snel opgelost. 12 augustus 2018 bewerkt door Linkalovers
Flo van Co Geplaatst 12 augustus 2018 Geplaatst 12 augustus 2018 Zou het met kalibratie te maken kunnen hebben?
Peetee Geplaatst 12 augustus 2018 Geplaatst 12 augustus 2018 Nee, dat kan niet volgens mij. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je gps gekalibreerd moet worden omdat het pijltje de verkeerde kant op wijst, maar dat speelt dan eigenlijk alleen als je stil staat. Zo gauw je loopt zie je dat wel. Bovendien zie je aan de op- of aflopende afstand tot het waypoint of je de goede kant op loopt. Je zou natuurlijk wel eens een harde reset kunnen uitproberen. Misschien dat dat wat uithaalt. Gps'en zijn immers kleine computertjes en die hebben wel eens een reset nodig.
Aanbevolen berichten