Peetee Geplaatst 16 juli 2018 Geplaatst 16 juli 2018 Een duidelijke waarschuwing van de natuurorganisaties i.v.m. de aanhoudende droogte:
Peetee Geplaatst 18 juli 2018 Auteur Geplaatst 18 juli 2018 In Noord-Brabant ging het al mis vanmiddag, in de Loonse en Drunense duinen.
regenboog2 Geplaatst 18 juli 2018 Geplaatst 18 juli 2018 Ja, jammer. We wandelen daar regelmatig, het is een prachtig gebied. Ik dacht dat daar twee weken geleden ook alleen brandje was. Hopen maar dat het snel onder controle is.
Peetee Geplaatst 20 juli 2018 Auteur Geplaatst 20 juli 2018 De aanhoudende droogte blijkt toch ook zijn voordelen te hebben: Scherpe daling van het aantal tekenbeten. ?
regenboog2 Geplaatst 20 juli 2018 Geplaatst 20 juli 2018 Ik zag het gisteren ook op het journaal. Elk nadeel heb se...... Er zijn nu wel meer nadelen dan voordelen, denk ik. Van mij mag het wel een tandje minder, ik ben niet zo van de hoge temperaturen.
Flo van Co Geplaatst 20 juli 2018 Geplaatst 20 juli 2018 5 uur geleden zei Peetee: De aanhoudende droogte blijkt toch ook zijn voordelen te hebben: Scherpe daling van het aantal tekenbeten. ? Ik geloof er weinig van, veel mensen hebben hun koffers gepakt en zijn met vakantie en door de hoge temperatuur is het wandelen in de natuur ook beperkter geworden, ik denk dat deze factor meer bij draagt aan minder meldingen. De keren dat wij ons in het bos hebben gewaagd hebben we meerdere teken gehad bah.☹️
Peetee Geplaatst 24 juli 2018 Auteur Geplaatst 24 juli 2018 Nu is het raak in NP De Hoge Veluwe, bij Otterlo.
regenboog2 Geplaatst 24 juli 2018 Geplaatst 24 juli 2018 Jammer hè? Gelukkig was het een relatief klein stuk. Ik heb gehoord dat het mogelijk aangestoken is en dat er iemand opgepakt is. Tot nu toe valt het mee in ons land. Als je de branden bij Athene ziet... Wij zijn afgelopen weekend langs verschillende (gelukkig kleine) stukken zwartgeblakerde berm gefietst.
regenboog2 Geplaatst 25 juli 2018 Geplaatst 25 juli 2018 Ra ra, het is nat en het komt van boven...... Bij ons valt nu bijna letterlijk de bekende druppel op de gloeiende plaat.
Linkalovers Geplaatst 25 juli 2018 Geplaatst 25 juli 2018 (bewerkt) Inderdaad, een enkel buitje in het zuiden, dat langzaam naar het westen van het lang gaat. Ook ff wat afkoeling. 25 juli 2018 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 25 juli 2018 Auteur Geplaatst 25 juli 2018 15 uur geleden zei regenboog2: ... gehoord dat het mogelijk aangestoken is ... Ja, gisteravond ook weer raak in het Drents-Friese Wold, bij Appelscha. Niet een grote brand, maar vermoedelijk ook aangestoken (2 brandhaarden). Je snapt zulke lui niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden