ThePoppels Geplaatst 5 mei 2018 Geplaatst 5 mei 2018 (bewerkt) Hallo, Ik zit er aan te denken om zelf een app te ontwikkelen waarmee geocaches een augmented reality multi kunnen lopen. Op de verschillende waypoints krijgt men dan een bepaald object te zien. Nu begrijp ik dat de regel is dat er geen software geïnstalleerd mag worden om de cache te vinden/route te lopen. Om aan die regel te voldoen wil ik de mogelijkheid bieden om op twee wijzen te lopen; Primair de mogelijkheid geven om de multi te lopen met aangegeven waypoints, zonder app. Secundaair zoals hierboven beschreven met een app. Ik vraag me af; zal een multi op deze manier geaccepteerd worden? Of zouden jullie hier niet op deze manier mee beginnen? voorbeeld AR: https://vrscout.com/news/augmented-reality-app-1-dollar-bill-tour-white-house/ bvd, Joost 5 mei 2018 bewerkt door ThePoppels
searchjaunt Geplaatst 5 mei 2018 Geplaatst 5 mei 2018 Leg je voorstel voor aan de reviewers en/of HQ. Dan weet je meteen of je er mee kan doorgaan en achteraf niet moet vaststellen dat het een maat voor niets was.
ThePoppels Geplaatst 5 mei 2018 Auteur Geplaatst 5 mei 2018 27 minuten geleden zei searchjaunt: Leg je voorstel voor aan de reviewers en/of HQ. Dan weet je meteen of je er mee kan doorgaan en achteraf niet moet vaststellen dat het een maat voor niets was. Waar/hoe kan ik een voorstel bij de reviewers neerleggen? Via welke site?
Peetee Geplaatst 5 mei 2018 Geplaatst 5 mei 2018 Hier vind je de contactpagina's (rechtsboven) van de NL-reviewers.
barny Geplaatst 5 mei 2018 Geplaatst 5 mei 2018 lijkt een beetje op deze reeks cache'shttps://coord.info/GC7MHE5 dat ze gearchiveerd zijn zal genoeg zeggen niet gearchiveerd door onze NL revieuwers (waarom eigenlijk niet) maar door HQ zelf Barny
ThePoppels Geplaatst 5 mei 2018 Auteur Geplaatst 5 mei 2018 @barny, het grote verschil met de cache die ik aanmaak is dat het niet voorwaardelijk is om de app te downloaden. Hopelijk maakt dat een verschil...
searchjaunt Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 20 uur geleden zei ThePoppels: Waar/hoe kan ik een voorstel bij de reviewers neerleggen? Via welke site? Kijk naar de caches in de buurt waar je die wil leggen en zie welke reviewer dat is en contacteer hem/haar.
Linkalovers Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 (bewerkt) 22 uur geleden zei ThePoppels: Hallo, Ik zit er aan te denken om zelf een app te ontwikkelen waarmee geocaches een augmented reality multi kunnen lopen..... Ook een Wherigo is een multi waarbij een app gebruikt moet worden, zodat er extra informatie getoond kan worden. Maar ze zijn niet populair. Dat komt misschien ook, omdat een Wherigo niet zonder app gelopen kan worden. Een 100% goede, simpele ( en foolproof ) app is dan noodzakelijk en daar gaat ( ging ? ) het fout. Echter, ik verwacht niet dat GC.com een toevoeging toe staat, die niet door hun beheerd wordt. Misschien wel als het een normale multi is, met daarin een minimale verwijzing naar 'iets', waardoor de lezer weet dat hij/zij de wandeling kan uitbreiden met een extra 'dimensie'. Die hij/zij kan dowloaden op een andere website. 6 mei 2018 bewerkt door Linkalovers
barny Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 Linkalovers, een verkeert advies dat word dan een cache met een "agenda" genoemd en direct reden tot archief als er weer eens een revieuwer ligt te slapen tijdens revieuw en hem online heeft gebracht je kan op je vingers narekenen dat op het moment je iets moet verbergen of iets niet openbaar mag doen je gewoon fout bezig ben, en het gewoon moet laten wat is er mis met een gewone multy met de tussenpunten op de cachepagina? Barny
Sivota Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 Je hebt tegenwoordig wel iets dat intercache heet. Daar heb ik er wel enkele van gezien. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en weet niet of je dit bedoeld en of het nog wordt toegestaan. Dit is er een voorbeeld van: https://coord.info/GC6BVYX Als je even google gebruikt, dan vindt je nog meer over deze caches...
Linkalovers Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 (bewerkt) 43 minuten geleden zei barny: Linkalovers, een verkeert advies. dat word dan een cache met een "agenda" genoemd en direct reden tot archief als er weer eens een revieuwer ligt te slapen tijdens revieuw en hem online heeft gebracht. je kan op je vingers narekenen dat op het moment je iets moet verbergen of iets niet openbaar mag doen je gewoon fout bezig ben, en het gewoon moet laten. wat is er mis met een gewone multy met de tussenpunten op de cachepagina? Ik zeg ook niet dat je iets moet verbergen of dat je iets illegaals moet doen! Ik opper alleen dat ( ondanks "...ik verwacht niet dat GC.com..." ) je volgens mij de meeste kans maakt, door een normale multi te maken en daar als niet verplichte toevoeging, te verwijzen naar een gratis optie om je wandeling uit te breiden met iets extra's. Dat deze verwijzing geen schreeuwend, blinkend en irritante 'geval' moet zijn, lijkt me logisch. Hoe kleiner, hoe meer kans: b.v. een kleine merkje of pictogram. Er is helemaal niets mis met een multi met niet te moeilijke waypoints ( ons favoriete cache type ). Gister weer een heerlijke multi gelopen en 12,5 km in de bossen gewandeld. 6 mei 2018 bewerkt door Linkalovers
barny Geplaatst 6 mei 2018 Geplaatst 6 mei 2018 (bewerkt) iets, hoe minimaal dan ook, op de cachepagina naar toe verwijzen wat niet toegestaan is, is natuurlijk niet toegestaan,,,,,, ook al is het niet verplicht dat lijkt mij logies als het wel toegestaan zou zijn, kan je het ook gewoon duidelijk op de cachepagina zetten, ter meerdere plezier van de mensen die dat eventueel willen Barny 6 mei 2018 bewerkt door barny
Aanbevolen berichten