herm Geplaatst 20 april 2018 Geplaatst 20 april 2018 Hallo forumleden. Ik heb sinds gisteren een nieuwe O700. Vanmorgen heb ik hem uitgeprobeerd en ingericht. Ging allemaal goed. Vanmiddag start ik hem op en gooit hij me er na een minuut uit. Weer opstarten en weer na 1 minuut gaat het beeld op zwart. Hij staat dus niet stand-by. Ik heb de update verwerkt. De batterijen zijn vol (eneloop pro). Hij blijft maar max. 1 minuut in werking. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Flo van Co Geplaatst 20 april 2018 Geplaatst 20 april 2018 Ik ken dit type gps-r niet, maar probeer eens met Penlite's (dus geen 1,2 V Eneloop, maar 1,5 V batterij) als hij dan wel "in de lucht" blijft, ligt daar toch de oorzaak.
Peetee Geplaatst 20 april 2018 Geplaatst 20 april 2018 Het lijkt er op dat de laatste firmware versie 4.0 de boosdoener is. Geadviseerd wordt om wifi uit te zetten en dan eventueel een oudere firmware-versie te installeren. Kun je dat eens testen? Met wifi uit? Gek genoeg heb ik zelf ook firmware 4.0 draaien, maar ik ken dit probleem niet. Naast het spelen met de batterijen, zoals Flo van Co hierboven voorstelt, kun je ook nog eens testen of het probleem ook optreedt als je het geheugenkaartje eerst hebt verwijderd.
barny Geplaatst 21 april 2018 Geplaatst 21 april 2018 wat dacht je van terug gaan naar de winkel......
Lighthouse777 Geplaatst 21 april 2018 Geplaatst 21 april 2018 Ik had het zelfde probleem na de update en inderdaad is de nieuwste update de boosdoener. Op het forum van Waypoint staat duidelijk beschreven hoe je kunt 'downgraden'. Dat heb ik gedaan en nu draait hij weer goed, maar het is niet de eerste keer dat dit gebeurd is met de oregon 700. Een volgende keer wacht ik wel met updaten totdat de problemen eruit zijn, want het is best vaak raak.
Peetee Geplaatst 21 april 2018 Geplaatst 21 april 2018 Toch wel eigenaardig dat niet alle oregon 700 apparaten er last van hebben. Het lijkt er op dat er toch ook nog iets anders mee speelt.
Linkalovers Geplaatst 21 april 2018 Geplaatst 21 april 2018 (bewerkt) "....niet alle oregon 700...": misschien iets andere hardware? B.v. mijn 60Cx heeft een mkt gps chip, terwijl alle 60x versies daarvoor een SirfStar chip hebben/hadden. Mijn 60Cx heeft dus ook een andere firmware ( ik geloof v4.20 ). Terwijl de laatste officiele versie v4.0 is. Of..... de gps is 'gewoon' defect. 21 april 2018 bewerkt door Linkalovers
herm Geplaatst 21 april 2018 Auteur Geplaatst 21 april 2018 (bewerkt) Wifi getest: geen resultaat. Andere batterijen getest: geen resultaat. Aan downgraden ben ik niet meer toegekomen. Ik heb de winkel gebeld en kan hem terugbrengen en ruilen voor een vervangende O 700. Ben benieuwd of die dezelfde kuren vertoont. Dank voor jullie reacties. 22 april 2018 bewerkt door herm
herm Geplaatst 22 april 2018 Auteur Geplaatst 22 april 2018 Ik had mijn vraag ook hier gesteld en kon daaruit opmaken dat het inderdaad aan de wifi/update moet liggen. https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=136&t=49760&p=427713&hilit=oregon+700#p427713 . Ik krijg nu een nieuwe dus zal ik nu wel goed oppassen. Ik wacht met updaten, wifi en bluetooth wel even de ontwikkelingen af.
Peetee Geplaatst 22 april 2018 Geplaatst 22 april 2018 Het berichtje achter het linkje hierboven lezend, herinner me nu dat ik zelf wel degelijk een probleempje had met de update 4.0. En dat was namelijk dat het bestandje GUPDATE.gcd (de nieuwe firmware update) op de gps bleef staan. Gevolg was dat de gps steeds weer wilde updaten. Dit bestandje moest verwijderd worden voordat de gps goed werkte. Normaliter gaat dat automatisch, maar deze keer dus niet.
herm Geplaatst 23 april 2018 Auteur Geplaatst 23 april 2018 Op 22-4-2018 om 8:53 AM zei Peetee: Dit bestandje moest verwijderd worden voordat de gps goed werkte. Normaliter gaat dat automatisch, maar deze keer dus niet. Kon je dit zelf verwijderen en kan dat ongestraft (ik bedoel zonder dat er andere haperingen ontstaan?
Peetee Geplaatst 23 april 2018 Geplaatst 23 april 2018 Ja, dat kon ongestraft. Ik vroeg me natuurlijk hetzelfde af, en daarom heb ik het bestandje eerst naar de pc gekopieerd. Dan kon ik het eventueel later nog terugzetten. Omdat het bestandje er nog stond vroeg de gps na opstarten ook steeds weer of ik de nieuwe firmware wilde laden. Dat hoeft natuurlijk maar één keer. Na het verwijderen kwam ook die vraag niet terug.
herm Geplaatst 23 april 2018 Auteur Geplaatst 23 april 2018 OK Peetee (zucht), waarom koop ik toch steeds weer een garmin? De 650t had in het begin ook al problemen.
Peetee Geplaatst 23 april 2018 Geplaatst 23 april 2018 Ja, ik ken het gevoel. Het punt is dat Garmin in de startjaren tot 2010 een heel goede naam heeft opgebouwd, met goede producten en een uitstekende service. Daarmee hebben ze destijds de concurrentie beslist op achterstand gezet. Maar sindsdien is het inderdaad niet beter geworden: de producten zijn hier en daar minder betrouwbaar geworden, updates worden te snel uitgebracht en ook de service is minder goed. De prijs van massaproductie ben ik bang ...
Linkalovers Geplaatst 23 april 2018 Geplaatst 23 april 2018 (bewerkt) Ja, Garmin is niet de beste van de klas m.b.t. het maken van software, firmware of logische menu's. Wat me wel verbaasd is, dat ze de firmware 4.0 ( waar dus de file 'GUPDATE.gcd' bijft staan ), niet hebben verwijderd en er een nieuwe update ( b.v. v4.10 ) met een fix voor in de plaats hebben gezet. Of ze weten niet dat firmware v4.0 een probleem heeft, of ..... ( vul zelf maar iets in ), of het interesseert ze geen bl. 23 april 2018 bewerkt door Linkalovers 1
Aanbevolen berichten