Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben bezig met een cache te maken. Het is een vogelhuisje waarbij de bodem los zit. Mijn idee was een rolmeter te gebruiken als liftmechanisme en het uiteinde aan de bodem vast te maken. Aan de onderkant van de bodem zit een haakje waarmee cachers de bodem omlaag kunnen trekken zodat die binnen hun bereikt komt om aan de logrol te kunnen komen. Als ze klaar zijn met loggen, laten ze de bodem los en takelt deze vanzelf weer omhoog.

So far so good, echter de rolmeter heeft te weinig trekkracht waardoor de bodem niet meer omhoog gaat. Alles bij elkaar weegt de bodem zo'n 400 gram.

Heeft iemand een idee wat ik in plaats van de rolmeter zou kunnen gebruiken om het geheel werkend te krijgen en de bodem dus vanzelf omhoog kan laten gaan? Ik zat nog te denken aan een hondenriem maar ik weet niet of deze ook trekkracht heeft.

Gr,

Geplaatst

Kan de bodem niet met een veer dicht, zodat alleen de cache maar aan de rolmeter hoeft te zitten?

Of kun je de bodem minder dik maken (uithollen of dunner schuren)?

Geplaatst

Ken het principe en is leuk. De huisjes die ik gevonden heb hebben daarom geen bodem, of alleen een rond gat/deel uit de bodem waar je het potje met logrol doorheen kan trekken. Of maak de bodem scharnierend met een magnetisch slotje. Daarna kan je het potje omlaag trekken.

Ander idee:

Je kan de centimeter ook als waypoint gebruiken en bijvoorbeeld ergens halverwege de meetlint een streepje met watervaste of UV-stift zetten. Daarmee reken je dan een volgend coordinaat uit. In de listing zet je dan UV icoontje. Zonder verdere aanwijzing natuurlijk. Kan de geocacher zijn fantasie gebruiken om het antwoord te vinden.

Geplaatst

ik zit me te bedenken hoe het moet als er goody's in achtergelaten word, en hoe moet ik daar een tb/coin in achterlaten dat gaat dat veertje echte niet redden

Barny

Geplaatst

Iets met een sterkere veer ?

Grote rolmaat, hondenriem katroldinges of hoe dat ook heet ?

Geplaatst

Kan de bodem niet met een veer dicht, zodat alleen de cache maar aan de rolmeter hoeft te zitten?

Of kun je de bodem minder dik maken (uithollen of dunner schuren)?

De bodem zou dunner kunnen echter een moet een attribuut op van zeker 60gr, samen met een bodem zou ik dan op 100gr max uitkomen. Helaas nog te zwaar

Ken het principe en is leuk. De huisjes die ik gevonden heb hebben daarom geen bodem, of alleen een rond gat/deel uit de bodem waar je het potje met logrol doorheen kan trekken. Of maak de bodem scharnierend met een magnetisch slotje. Daarna kan je het potje omlaag trekken.

Ander idee:

Je kan de centimeter ook als waypoint gebruiken en bijvoorbeeld ergens halverwege de meetlint een streepje met watervaste of UV-stift zetten. Daarmee reken je dan een volgend coordinaat uit. In de listing zet je dan UV icoontje. Zonder verdere aanwijzing natuurlijk. Kan de geocacher zijn fantasie gebruiken om het antwoord te vinden.

Dat is een aardig idee echter ik probeer nog even vast te houden aan het attribuut wat ik erbij wil betrekken, past namelijk in het thema (en is onderdeel van een multi)

ik zit me te bedenken hoe het moet als er goody's in achtergelaten word, en hoe moet ik daar een tb/coin in achterlaten dat gaat dat veertje echte niet redden

Barny

Het wordt een punt in een multi, niet de eindcache dus TB's horen er niet in :)

Iets met een sterkere veer ?

Grote rolmaat, hondenriem katroldinges of hoe dat ook heet ?

Ik heb een rolmaat van 5 meter, ik heb max 3 nodig.

Hondenriem of rolluikmechanisme behoort tot de opties maar ik moet me even laten informeren of die een redelijke trekkracht hebben.

Bedankt voor het meedenken allemaal, wordt zeer gewaardeerd :)

Geplaatst (bewerkt)

oké, ik ben dan in verwarring gebracht door deze zin

Ik ben bezig met een cache te maken. Het is een vogelhuisje waarbij de bodem los zit

bewerkt door barny
Geplaatst

Een iets andere uitvoering met rolmaat zag ik dit weekend . Er waren zelfs 2 stuks naast elkaar nodig om het onderdeel van de cache te dragen.

2 stuks naast elkaar heeft het dan genoeg kracht?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...