Spring naar bijdragen

Geocaching Offline Dagboek


Barry

Aanbevolen berichten

Allereerst wens ik iedereen alle goeds en vooral goede gezondheid toe.

 

Ik zou graag al mijn logs bij elkaar willen verzamelen. Nu kan ik natuurlijk per log de boel gaan kopieren en plakken, maar dat is echt teveel werk.

 

Wat ik wil zit voor een gedeelte al ingebakken bij geocaching,com. Als je klikt op de hoofdpagina (quickview) en dan klikt op geocaches, krijg je keurig de laatste 15 logs inclusief inhoud te zien. Alleen zijn dat er maar vijftien, ik zou graag al mijn logs willen zien.

 

Of is het wellicht mogelijk met GSAK om automatisch alle logs te tonen en te exporteren naar een tekstbestand? Is daar een macro voor?

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ga bovenin naar EXTRA - SQLite manager

 

dan open een nieuw programma en daar kun je via bestand -> open database jouw gsak database openen

 

dan kun je in het grote vlak rechts dit intikken:

 

select * from logs l inner join LogMemo m on l.lLogId = m.lLogId where lBy = 'PnavE_81' order by lDate, lLogId

 

(vervang mijn naam dan even door jouw naam) en bovenin dan uitvoeren -> huidige regel en dan krijg je rechtsonder al je logs. Met Ctrl+A en Ctrl+C kun je die dan in excel plakken ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei dat zou ik niet weten, maar kijk even in de macrolijst van gsak.

 

Daar kon ik helaas niet vinden wat ik zocht. Bedankt in elk geval!

ga bovenin naar EXTRA - SQLite manager

 

dan open een nieuw programma en daar kun je via bestand -> open database jouw gsak database openen

 

dan kun je in het grote vlak rechts dit intikken:

 

select * from logs l inner join LogMemo m on l.lLogId = m.lLogId where lBy = 'PnavE_81' order by lDate, lLogId

 

(vervang mijn naam dan even door jouw naam) en bovenin dan uitvoeren -> huidige regel en dan krijg je rechtsonder al je logs. Met Ctrl+A en Ctrl+C kun je die dan in excel plakken ofzo

 

Dit is inderdaad wat ik bedoel, hartelijk dank voor het meedenken! Weet je toevallig ook hoe je de naam van de cache achter het GC nummer kunt laten verschijnen? Hoe ben jij hier trouwens achtergekomen? Programmeerachtergrond of iets dergelijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even uit het hoofd zou dat dan zoiets worden:

select l.*, m.*, c.* from logs l inner join LogMemo m on l.lLogId = m.lLogId inner join caches c on l.lcode = c.code where lBy = 'PnavE_81' order by lDate, lLogId

 

 

*weet niet helemaal zeker of in de logs tabel het veld lcode de GC code bevat. Als dat veld net wat anders heet moet je dat dikgedrukte even aanpassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

select l.lType, l.ldate, l.ltime, m.ltext, c.code, c.name, c.ownername, c.container, c.county, c.country, c.state, c.difficulty, c.terrain, c.gcnote from logs l inner join LogMemo m on l.lLogId = m.lLogId and l.lby = 'PnavE_81' inner join caches c on l.lparent = c.code order by lDate, l.lLogId;

 

zoiets dan...

heb overigens ook een kleine selectie gemaakt in de kolommen die je te zien krijgt...uiteraard is die na eigen smaak uit te breiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

select l.lType, l.ldate, l.ltime, m.ltext, c.code, c.name, c.ownername, c.container, c.county, c.country, c.state, c.difficulty, c.terrain, c.gcnote from logs l inner join LogMemo m on l.lLogId = m.lLogId and l.lby = 'PnavE_81' inner join caches c on l.lparent = c.code order by lDate, l.lLogId;

 

zoiets dan...

heb overigens ook een kleine selectie gemaakt in de kolommen die je te zien krijgt...uiteraard is die na eigen smaak uit te breiden

 

Heel mooi, ziet er goed en overzichtelijk uit in Excel. Dank je. Waar heb je trouwens die info vandaan waar je allemaal op kunt filteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je in SQLite manager links op 1 van die tabellen klikt kun je een tabel bekijken. dan zie je voor die tabel welke kolommen beschikbaar zijn.

 

of voer uit:

 

select * from caches (of voor 1 van de andere tabellen die je in de database ziet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...