Spring naar bijdragen

Niks Gevonden (Help)


Jane_

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal !

 

Mijn vriend en ik zijn de laatste 2/3 weken druk bezig met geocaching, helaas hebben we nog niks gevonden. We zoeken goed en denken goed na maar helaas zonder succes. We gebruiken geocaching app (iPhone) om mee te zoeken, we kijken duidelijk na het kompas etc.

 

Doen we iets verkeerd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat heel erg belangrijk is, is dat je de graden notatie ingesteld hebt op ddºmm.mmm' en dat het Kaartdatum ingesteld staat op WGS84. Hoe dat ingesteld staat op jullie Iphone app, dat weet ik niet. Ik ken die app niet. Al mag je aannemen dat als je de officiële geocaching app gebruikt, dat dat goed ingesteld staat.

 

Maar mocht dat niet het geval zijn, dan kun je zomaar een paar honderd meter afwijking hebben.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eikenhofjes,

 

Bedankt voo je reactie. Vandaag en gisteren hebben mijn vriend en ik gezocht op de zelfde locatie maar nog steeds niks gevonden.

 

Moeilijkheid 1.5

Terrein 1.5

Omvang S

 

Echter lees ik wel in activiteit dat mensen de cache vandaag en gisteren nog hebben gevonden. Ik kies een locatie uit via mijn iPhone druk op begin en volg het kompas, ik krijg wel de melding '' Je bent er bijna ! " maar helaas vind ik niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heel erg belangrijk is, is dat je de graden notatie ingesteld hebt op ddºmm.mmm' en dat het Kaartdatum ingesteld staat op WGS84. Hoe dat ingesteld staat op jullie Iphone app, dat weet ik niet. Ik ken die app niet. Al mag je aannemen dat als je de officiële geocaching app gebruikt, dat dat goed ingesteld staat.

 

Maar mocht dat niet het geval zijn, dan kun je zomaar een paar honderd meter afwijking hebben.

Hoi,

 

Bedankt voor de reactie. Ik gebruik de officiële app van geocaching, over dat instellen heb ik gezocht in de app maar er valt niks te vinden. Dus ik denk dat de app iedergeval goed ingesteld staat..

welke regio, welke cache?

Kom je wel uit op de plek die een beetje overeenkomt met de size en hint?

Hoorn (Noord-Holland)

Cache: Kaap-Hoorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de cachelisting even bekeken, en gezien dat verschillende cachers melden dat er van een kleine afwijking sprake is. Houd er dan maar rekening mee dat er zomaar een afwijking van een meter of 10, 20 zou kunnen zijn. Daarmee zul je bij het zoeken rekening moeten houden.

 

Het is trouwens bij elke cache aan te raden om met een afwijking rekening te houden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de cachelisting even bekeken, en gezien dat verschillende cachers melden dat er van een kleine afwijking sprake is. Houd er dan maar rekening mee dat er zomaar een afwijking van een meter of 10, 20 zou kunnen zijn. Daarmee zul je bij het zoeken rekening moeten houden.

 

Het is trouwens bij elke cache aan te raden om met een afwijking rekening te houden.

Bedankt voor de tips :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan.

 

Misschien nog een tip: als je net begint met cachen is het vaak moeilijk inschatten waar je nou eigenlijk precies naar op zoek bent. Is het een cache ter grootte van een munitiekist, of een tupperware bakje of misschien nog wel kleiner.

 

In dit geval wordt boven aan de pagina aangegeven dat de cache "klein" is. Daarmee zou het zomaar een filmkoker of een petling kunnen zijn. Altijd goed om te weten, want dan kun je beter inschatten waar de cache verstopt zou kunnen zitten.

In de regel is het zo: hoe groter, hoe makkelijker te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tip indien je over het programma "Google earth" beschikt:

Zet de coördinaten in het zoekvenster, zoom voldoende op de kaart in en vergelijk met je gebruikte app van je iphone.

Nota: ik ken iemand die zijn eerste 10tyal caches met een print van zo'n kaart heeft gevonden dus zonder GPS of smartphone.

G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt op de site ook kijken naar beginners caches. Deze zijn in de lijst groen gemarkeerd en zijn over het algemeen makkelijk te vinden. Wel zo leuk om in het begin wat succeservaringen op te doen. Zelf werk ik helemaal niet graag met het kompas, maar liever met de kaart. Met een kompas kom ik op een of andere manier vaak ook niet lekker uit. Maar dat is echt persoonlijk, er zijn mensen die er bij zweren. Gewoon wat uitproberen zou ik zeggen.

Succes en veel plezier ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In elk geval heel veel succes!

Komen jullie je eerste find hier vieren?

Hallo :) !

 

Na het avondeten toch nog een rondje gedaan samen, hopend dat we de cache toch nog konden vinden. GEVONDEN ! Ik was wel een beetje enthousiast toen ik hem vond. Helaas waren mijn vriend en ik een pen vergeten, dus morgen gaan we even terug om toch onze namen op te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...