Spring naar bijdragen

Zoeken Met Map Van Geocaching.com


regenboog2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Bij ons is er een probleem met zoeken op de 'map' van geocaching.com. Op onze tablet kunnen wij een plaats invoeren, daar scrollt de kaart dan naartoe en kun je de caches in de omgeving zien.

Op onze pc lukt dit niet meer. Daar opent hij wel automatisch op onze woonplaats, maar de kaart verschuift niet naar de plaats waar we willen zoeken. Dit geldt voor beide teamnamen en lijkt dus samen te hangen met een of andere instelling op de computer.

Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? We hopen dat het iets eenvoudigs is, want we zijn geen sterren op de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat is weer een hele andere manier van een cache zoeken.

Maar nog geen wonderen hier, helaas. De tijdelijke internetbestanden hebben we verwijderd.

Voor de zekerheid nog de virusscanner laten draaien, maar niets gevonden. We denken zelf dat er ergens iets veranderd zou moeten zijn in de instellingen, maar nog niet hoe dan.

Als we rechtstreeks naar Geocaching Maps gaan, komen we helaas nog steeds niet verder dan de caches in onze woonplaats. En het is zo ver schuiven tot Riga :sweatdrop:, maar dan kunnen we daar wel caches zien. Dat is het probleem niet.

We hebben intussen wel uitgevonden dat de kaart wel werkt als we via 'mijn cachepagina' gaan, dan onder 'spelen' naar 'bekijk kaart'. Dan gaat de kaart wel keurig open in de regio de we vragen.

Dus voorlopig kunnen we verder.

Bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het zou kunnen zijn dat de internet cache van je browser wat vervuild is geraakt. Hier lees je hoe je die op kunt schonen.

Peetee's haarlemmerolie :D

 

 

Ja, zo is het wel ongeveer. Als een browser zich anders gedraagt dan anders, of anders dan andere browsers, dan begin ik bij het opschonen van de cache. ;)

 

Maar ik heb net zelf even e.e.a. getest, en de zoekfunctie werkt bij mij goed in Chrome én in Edge,maar niet in Firefox. Welke browser gebruik jij, regenboog2?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:clap:Jaaaaa, dat was het!! :thumbup: Dank je wel, ook namens mijn partner NoWorryMan (het is zijn pc).

Dat we zo iets 'eenvoudigs' zelf niet konden vinden. Ik denk niet dat we dat nog eens vergeten.
We hebben dezelfde browser, de kaartkeuze aangepast etc, maar wel de 's' over het hoofd gezien.

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de url even iets aanpassen Regenboogje.... in plaats van http https tikken. Dan doet ie het weer.... Succes!

 

Warempel, dat maakt bij mij ook het verschil ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed he....? :-) Laat ik eerlijk zijn.... Ik had hetzelfde probleem en ben bij geocaching.com op het (engelse) forum gaan kijken. Toen bleek ik al snel niet de enige te zijn. Het probleem is ontstaan na de laatste update. Mogelijk heeft geocaching.com iets aan de beveiliging willen doen. Vandaar die extra "s". Plotseling kwam er iemand op dat forum met dit idee en toen zei ik hetzelfde als jullie.... "Verrek.... het werkt....." Dan is het toch leuk als je anderen op jouw beurt ook weer kunt helpen.... Daar zijn we hobbyisten voor.

 

Ik vind overigens wel, dat geocaching.com zelf ook wel even had kunnen waarschuwen maar dat is weer een ander hoofdstuk... :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind overigens wel, dat geocaching.com zelf ook wel even had kunnen waarschuwen maar dat is weer een ander hoofdstuk... :-)

 

Ja inderdaad. Want het is natuurlijk eigenlijk gewoon een bugje. Er zijn tenminste plenty sites die een http: automatisch omzetten in een https:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...