Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bedankt voor al uw hulp. Zal Waypoint maar even benaderen.

Bedankt voor al uw hulp. Zal Waypoint maar even benaderen.

• 3 months later...
Geplaatst

Hallo allen, Nog een beetje hulp nodig met de Garmin Etrex 10.

Kan er nog niet echt mee uit de voeten zoals met de HCX.

Vandaag de Garmin leeg gemaakt dus alles gpx bestanden verwijderd. Garmin site geeft echter aan dat er nog 30% van het geheugen is bezet.

Via de PC zie ik dat het gmapbmap en gmaptz betreft, zij geven elk 558 kB en 580 kB geheugen aan. Ik heb begrepen dat Garmin Etrex 10 geen kaarten download. Waar komt dit geheugen dan vandaan en hoe kan ik dit leegmaken?

Graag uw reactie.

Geplaatst

Zie http://support.waypointgps.be/index.php/Verschillende_kaartproducten_installeren, punt 1.

De bestanden bevatten een wereldwijde basiskaart en een time zone-map. Volgens mij kun je beide zonder probleem weggooien

(door je GPS aan de pc / laptop te koppelen met een usb-kabel en dan via de Verkenner verwijderen).

Die 30% geheugengebruik zou ook kunnen zijn van (gearchiveerde of huidige) tracks - staan in principe in de gpx-map.

Idem via de Verkenner te verwijderen.

Geplaatst

Time zone map verwijderen is niet handig.

Anders klopt de registratie van je gevonden caches op datum en tijd niet meer als je in een andere tijdzone zit.

Geplaatst

NOOIT de basiskaart en de Time Zone map weggooien!

De eTrex 10 kan wel degelijk kaarten aan, maar door het beperkte interne geheugen kan dat een heel klein oppervlak zijn.

De 30% slaat niet op het interne geheugen, maar op het werkgeheugen. Dat is een soort geheugen waar je niet zelf bij kan komen. Zodra je je eTrex op een computer aansluit wordt een bestand current.gpx aangemaakt waarin het werkgeheugen wordt gekopieerd en bevat voornamelijk niet-opgeslagen sporen. Reset je sporencomputer en je staat weer op 0.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...