Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Misschien een domme vraag, maar door problemen met mijn eTrex 10 heb ik het apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen en krijg nu niet meer in het beginscherm de optie Waarheen te zien.

Kan iemand mij aub op weg helpen? Heb van alles geprobeerd.

bewerkt door TeamKroket
Geplaatst

Ik heb mijn Etrex 20 even terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en daarna staat de optie Waarheen? gewoon weer in het startscherm. Alleen heet het dan Where to?, omdat de taal door de reset op Engels is gaan staan. Dus daarop de taal gewijzigd in Nederlands via de menu-opties Setup en System, en dan staat de optie Waarheen? er weer gewoon bij.

Geplaatst

Bedankt voor uw reactie. Heb de taal als Nederlands ingesteld maar dan nog. Ik kan waarheen niet meer vinden.

Geplaatst

Heb je wel iets in je gps staan om naartoe te gaan? M.a.w. valt er wel iets te kiezen? Maak bv. eerst eens een waypoint aan, en kijk of de knop dan ook verschijnt ...

Geplaatst (bewerkt)

Misschien kun je ook je gps nog een keer terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Misschien komt ie dan wel terug?

Of je checkt of je de laatste firmware hebt geïnstalleerd. Dat kan hier.

Of misschien heb je de reset uitgevoerd vanuit het menu. Probeer in dat geval ook nog eens de harde, de master reset.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Hallo, heb de fabrieksinstellingen teruggezet, de Garmin update op hun site gedaan, het geheugen leeggemaakt en er twee geocaches ingezet ter controle. Nog steeds kan ik de functie 'waarheen' niet toevoegen. Wel bedankt voor uw tips.

Geplaatst (bewerkt)

Ik zie nu hoe je de menu-optie "Waarheen?" uit het menu kunt verwijderen. Ik wist niet eens dat dat kon. :wink2: Misschien heb jij hem ook per ongeluk verwijderd?

Maar goed, je kunt hem dan terug zetten door in het hoofdmenu op de Menu-toets te drukken en dan verschijnt de optie "Wijzig volg. items". Als je die keuze bevestigt (d.m.v. drukken op het pookje), dan kom je in het scherm waarin je de volgorde van de menu-opties kunt aanpassen. Druk plaats daarvan nogmaals op de Menu-toets en selecteer dan de optie "Stel stnd. opn. in". De menu-optie "Waarheen?" zou daarna terug in het menu moeten zijn gekomen.

Alleen: dat zou ie bij de verschillende andere reset's ook hebben moeten doen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst (bewerkt)

Ik zie nu hoe je de menu-optie "Waarheen?" uit het menu kunt verwijderen. Ik wist niet eens dat dat kon. :wink2: Misschien heb jij hem ook per ongeluk verwijderd?

Maar goed, je kunt hem dan terug zetten door in het hoofdmenu op de Menu-toets te drukken en dan verschijnt de optie "Wijzig volg. items". Als je die keuze bevestigt (d.m.v. drukken op het pookje), dan kom je in het scherm waarin je de volgorde van de menu-opties kunt aanpassen. Druk plaats daarvan nogmaals op de Menu-toets en selecteer dan de optie "Stel stnd. opn. in". De menu-optie "Waarheen?" zou daarna terug in het menu moeten zijn gekomen.

Alleen: dat zou ie bij de verschillende andere reset's ook hebben moeten doen.

Ik heb even met je meegedaan in de cursus omgaan met het Garmin menu. :wink2: En het werkt zoals je beschrijft.

Ik heb trouwens een lichte twijfel of de vraagsteller een harde reset heeft uitgevoerd, "waarheen" staat dan weer rechtsboven in het menu. Ik heb overigens een Etrex 30, maar ik denk dat de instellingen in grote lijnen hetzelfde zijn.

bewerkt door Barry
Geplaatst

Tja, wat hier precies wel of niet is gebeurd, is moeilijk na te gaan. Ik meen me wel te herinneren dat de menu-indelingen op bepaalde modernere apparaten m.b.v. xml-bestanden werkt. Ik heb dat op mijn vroegere 64st wel eens gezien, toen ik er wat taalfouten uit haalde. Of dat op de etrex 10/20/30 ook zo werkt, dat weet ik eigenlijk niet. Ik zou dat eens moeten bekijken.

Geplaatst (bewerkt)

Beste allen. Werkelijk alles opnieuw gedaan; harde reset (die lukte trouwens niet) dus terug naar fabrieksinstellingen. Stel in, wijz. Volg. Items, stel stnd opnieuw in... Daarin staat waarheen, maar komt nergens meer in beeld. Buiten neergelegd, satellieten laten zoeken...

Heb het volgende opgemerkt: zodra ik terugzet naar fabrieksinstellingen zie ik in mij startmenu where to? Zodra ik de taal aanpas naar Nederlands is dit verdwenen. Ook als ik de Engelse taal zo laat en de volgorde van de pagina's wil veranderen, is de where to? weer verdwenen.

Waarschijnlijk even langs bij Waypoint?

bewerkt door TeamKroket
Geplaatst (bewerkt)

Waarschijnlijk even langs bij Waypoint?

Lijkt mij een goed idee. Die kunnen dan de originele bestandjes terugzetten vanaf een andere Etrex 10.

Desnoods wil ik je ook wel de bestandjes toesturen die ik in mijn Etrex 20 heb staan. Zeg maar wat je het liefste doet.

En heb je je gps al eens gecheckt met behulp van de JaVaWa GPS tools? Daarmee kun je o.a. checken of je de nieuwste firmware hebt. Eventueel kun je ook de laatste versie opnieuw plaatsen.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...