Peetee Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Kun je in je profiel komen, en kun je dan je primaire mailadres nogmaals bevestigen? Ik kom daar via deze link: https://www.geocaching.com/account/settings/emailpreferences
cibrinocom Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Het primaire mailadres staat nog op bevestigd, daar had ik ook al naar gekeken.
thex Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Seattle, we have a problem. Kunnen diverse (niet zo voor de hand liggende) oorzaken van zijn, maar waarschijnlijk een combi tussen instellingen aan zowel zendende als ontvangende kant (jij kan namens andere mailen, en ik accepteer dat niet), daardoor terugkerende/bouncende mails (ok, eigenlijk niet ok: account zal wel invalide zijn), en vervolgens een foutieve actie aan verbinden (inactivate account). Lastig probleem en interactie. Die "jij kan namens andere mailen, en ik accepteer dat niet" is een ingewikkelde. Dat is specialisten werk. Bv het spf record (van Ground Speak): Why did SPF cause my mail to be rejected? What is SPF?SPF is an extension to Internet e-mail. It prevents unauthorized people from forging your e-mail address (see the introduction). But for it to work, your own or your e-mail service provider's setup may need to be adjusted. Otherwise, the system may mistake you for an unauthorized sender. Note that there is no central institution that enforces SPF. If a message of yours gets blocked due to SPF, this is because (1) your domain has declared an SPF policy that forbids you to send through the mail server through which you sent the message, and (2) the recipient's mail server detected this and blocked the message. Beste is dat GS kijkt wat terugbouncende mails melden (SPF zoals boven bv). Dan aanpassen. Ben 1x zoiets tegengekomen.
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Op FB wordt gemeld dat tijdelijk koppelen van een ander basis mailadres een oplossing lijkt te zijn.
Peetee Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Op FB wordt gemeld dat tijdelijk koppelen van een ander basis mailadres een oplossing lijkt te zijn. Kan ik me voorstellen. Dus je voegt een tweede mailadres toe aan je GC-profiel (E-mailinstellingen). En dat nieuwe adres maak je dan het primaire mailadres? En misschien kun je daarna terugschakelen naar het oorspronkelijke mailadres om dat opnieuw het primaire te laten zijn?
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Dat was het idee, en zo schijnt het uitgevoerd te zijn. Of dat permanent is moet nog blijken, kan na een volgende mailingstap wellicht weer problemen opleveren.
pingos Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Ook hier hetzelfde probleem: sinds gisteren niet meer mogelijk om in te loggen op GC of PQs op te halen in GSAK. Op een tweede computer sta ik nog wel ingelogd en heb daar beperkte functies... zo werkt b.v. het zoeken naar een andere cacher niet meer. Ook hier hetelfde verhaal als anderen omtrent authentication etc.; toevoegen van een ander email-adres (bij een ander domein/provider) geeft aan dat er een bevestigingsmail is gestuurd naar het zojuist aangemaakte adres maar ook die mail komt niet binnen. Lijkt toch iets fout te gaan in Seattle.
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=337130KPN gerelateerde providers (o.a. Telford). Vingers wijzen naar o.a. spf record en blacklisting van GS mail servers (en automatische response daarop). Betekent als je gmail even als tijdelijke oplossing gebruikt, kun je verder. Kan iemand dit checken en hier het resultaat melden ?
cibrinocom Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Met het nieuwe primaire mailadres is het probleem van de vraagtekens opgelost. Echter een pocket query komt nog niet binnen op de mail.
Jan Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Ik zit op kpnmail en ik krijg sinds 5 februari geen mail meer en ik heb sinds gisteren het validatie en het N/S ? ??.??? W/E ??? ??.??? probleem. Ook de API via GSAK werkt niet meer. Overschakelen naar Gmail loste alle problemen op.
mvs team pooh Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Ook wij hadden KPN / Planet als primair emailadres. Gmail toegevoegd en de account opnieuw gevalideerd. Het lijkt allemaal weer te werken. Dit is echter een tijdelijke oplossing. KPN / Planet zou het gewoon moeten doen en bouncing email zou niet tot opheffing van de account mogen leiden. Er is dus door GS of KPN nog werk te doen....
pingos Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Hier ook de truc met gmail toegepast en nu weer toegang tot gsak etc, maar NIET tot het forum....... Als we dit aanklikken volgt de reactie: [#1000] You are not allowed to visit this forum. Opnieuw inloggen helpt niet; volgens de helpfiles komt dit vaker voor vanwege verschillende servers waar e.e.a. op draait maar de aangegeven oplossingen in de helpfiles geven hier geen resultaat. Anderen met ditzelfde probleem?
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 (bewerkt) Wellicht een uurtje of 2 wachten. Veel GS servers worden niet direct geupdate. En uitloggen, cookies verwijderen, opnieuw aanmelden kan ook mogelijk helpen. Krijg je een nieuwe sessie op een andere server. 10 februari 2016 bewerkt door thex
LimboWalker Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Ook ik kwam er vanmorgen achter dat er niets meer te cachen valt. Ik kan niet eens meer inloggen..
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Goed gevulde GSAK databases te koop, mello mello lekka lekka. Goed gevulde GSAK databases te koop. Heel Nederland, Belgie en Luxemburg. Wie oh wie maakt me los ? 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden