Mallorca Geplaatst 8 februari 2016 Geplaatst 8 februari 2016 Heb Telfort en gelukkig geen problemen. Erg raar hoor ,ik zit ook bij Telfort maar ontvang niets meer..!
Sivota Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Het probleem wordt opgepakt door Groundspeak http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=337130&st=0&gopid=5563560&&do=findComment&comment=5563560 zie bericht #20
lemonjr Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Nu is er dus weer een nieuw probleem: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=22648 Mogelijk veroorzaakt door 'bouncende' e-mail en dus voor een groot gedeelte ook weer bij de mensen die ook al dit e-mail probleem hadden...
thex Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Nou nou, probleem is al een tijdje bekend hoor, maar beide problemen lijken gerelateerd en langzaam wordt duidelijk waar de kneep zit: mail van GS bounced bij KPN ivm nieuwe instellingen waardoor KPN en subsidianten reageren op een setting bij GS. Door de vele terugkomende mails concludeert GS dat er iets niet klopt met je account en maakt deze invalid. Dus of KPN doet wat (denk ik) of GS doet wat, iig zou GS niet zo bot moeten reageren met een automatische actie als invalid maken. Nu: wat kun je tijdelijk doen: js GS account koppelen aan een gmail bv (dus geen KPN, geen Telford etc). Opnieuw autoriseren en voila de boel draait weer. Tot de heren hebben uitgevochten wie buigt in dit verhaal.
Gert-Jan Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Ook hier komt niets meer binnen! Sterker nog, ik beland niet eens meer op de site. Kan niet meer inloggen, omdat de gebruikersnaam en het wachtwoord niet overeen komen. Dit terwijl ik toch al zo'n dikke 3000 logs heb geschreven! Misschien licht dementerende heb ik een mail naar geocaching gestuurd, om een nieuw wachtwoord in te voeren, maar die mail komt dus niet aan, omdat ook mijn provider KPN is! Lekker allemaal. Benieuwd wie de oplossing gaat aanvoeren, want mijn account wil ik natuurlijk niet kwijt.
Gert-Jan Geplaatst 10 februari 2016 Geplaatst 10 februari 2016 Inmiddels ook duidelijk bij mij waar de fout zit. Ik moest op een gegeven moment mijn account valideren en deed dat natuurlijk. Maar ik kreeg geen mail binnen op mijn KPN mail adres. Dus je kan niet valideren om in te loggen. Dus kom je niet meer op je account pagina! Frustrerend om te weten dat je gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn, maar dat je niet op de site van geocaching komt, terwijl dit al jaren goed gaat. Inderdaad een gmail account aangemaakt en daar de mail naar toe laten sturen. Valideren gelukt! Alles weer in orde. Maar het blijft een heel raar verhaal. Wordt vervolgd, dat weet ik zeker!
zoekmachine Geplaatst 11 februari 2016 Geplaatst 11 februari 2016 (bewerkt) Al dagen geen mail ontvangen. Zit bij ’hetnet.nl’. Wat vervelender is dat ik ook niet meer ingelogd sta, en ook niet meer kan inloggen met bestaande (10 jaar) account. Wordt ver direct doorgestuurd naar ’Sign in-pagina’, met de tekst: You must validate your account before you can log in. Just check your email and click the link. You can also resend your validation email or change the email address on file. Ja lekker, als je geen mail meer kan ontvangen... Wie gaat dit oplossen, want zo loopt de boel aardig in het honderd!? 11 februari 2016 bewerkt door zoekmachine
barnold Geplaatst 11 februari 2016 Auteur Geplaatst 11 februari 2016 merkt iemand enige verbetering / vooruitgang?
Gert-Jan Geplaatst 11 februari 2016 Geplaatst 11 februari 2016 (bewerkt) Van KPN krijg ik nog steeds geen 'Geocaching-mailtjes', maar mijn account werkt gelukkig weer! Bij wie de fout ligt, dat laat ik in het midden. Ik hoop wel dat het snel opgelost wordt. Thex, bedankt voor je oplossing ! 11 februari 2016 bewerkt door Gert-Jan
thex Geplaatst 11 februari 2016 Geplaatst 11 februari 2016 De schuld ligt bij niemand. Om spam te voorkomen zijn er een aantal internet mechanismen. KPN heeft blijkbaar een instelling gemaakt waardoor mail terugbounced als het van GS komt. Die overigens ook ergens op een blacklist staat. Op die terugkerende mails reageert GS door te denken dat de accounts niet goed zijn, en maakt ze geautomatiseerd invalid om je te dwingen een werkende mail te laten zien. Wat KPN doet is goed, wat GS doet is goed. Wat nu loopt is dat KPN aan GS beloofd heeft iets aan te passen en een change heeft uitgezet, en GS de accounts hersteld. Blijkbaar is eerste nog niet rond of werkt niet (in seattle slapen ze overdag). en GS blijkbaar al aan het herstellen is geslagen. Even wachten dus, of tijdelijk een gmail koppelen als tussen oplossing en gebruik maken van het feit dat je nog kunt aanmelden.
lemonjr Geplaatst 11 februari 2016 Geplaatst 11 februari 2016 Het probleem lijkt te zijn opgelost: eerder vandaag zag ik dat mijn account niet langer inactive was en nu net komen er wat mails binnen die ik de afgelopen week was misgelopen. Bedankt!
Gert-Jan Geplaatst 11 februari 2016 Geplaatst 11 februari 2016 Inderdaad stroomde de mailbox weer binnen met 'Geocaching-mail'. Waaronder deze: "Hello cacher Gert-Jan, Thank you for contacting Geocaching HQ. Glad it all worked out. We are in contact with this provider to solve the issue of our emails bouncing from them. Please let me know if I can help you with anything else. JanelleGeocaching Community Manager" Had Thex de keutel toch bij het schone eind!
barnold Geplaatst 11 februari 2016 Auteur Geplaatst 11 februari 2016 de e-mail bij planet lijkt weer helemaal te werken.
Mallorca Geplaatst 12 februari 2016 Geplaatst 12 februari 2016 Het lijkt weer allemaal opgelost te zijn. Toch blijf ik G-Mail voortaan gebruiken in mijn GS account als eerste mail adres. ,want als het weer een keer gebeurt ontvang ik toch alles. Wel moet je niet vergeten dit te valideren ,daar ontvang je ook een mail over. Zo zie je maar wat het ons allen doet als er eens iets mis is met de communicatie,,maar het blijft een leuk spelletje dat geocachen!
PnavE_81 Geplaatst 12 februari 2016 Geplaatst 12 februari 2016 Het lijkt weer allemaal opgelost te zijn. Toch blijf ik G-Mail voortaan gebruiken in mijn GS account als eerste mail adres. ,want als het weer een keer gebeurt ontvang ik toch alles. Tenzij het de volgende keer juist met gmail gebeurt...dat kan natuurlijk net zo goed (alleen denk ik dan dat de ophef groter is omdat dat wereldwijd gebruikt wordt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden