Spring naar bijdragen

Reisverzekering i.g.v. bijzondere sporten.


Eagles

Aanbevolen berichten

Heeft iemand zich wel eens verdiept in een reisverzekering met bijzondere sporten, met name abseilen en klimmen, als extra uitbreiding? (Ja inderdaad, in verband met een zeer speciaal Event in aantocht! :yes: Maar het kan natuurlijk ook buiten een Event om wel eens nuttig zijn.)

Waar het mij om gaat is het volgende.

Het blijkt dat veel van die verzekeringen de ongevallen die gebeuren tijdens de bijzondere sport uitsluiten van de verzekering. Terwijl het me daar nou juist om gaat. Wat er dus eigenlijk alleen verzekerd is, is als bijvoorbeeld je horloge in het ravijn stort (zonder dat het aan jezelf vast blijft zitten dus) dan krijg je het horloge vergoed.

Van diverse maatschappijen heb ik al bekeken of ze bijzondere-sportongevallen ook verzekeren. De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden die dat doet is Elvia. Daar is namelijk een 'Adventure en Survival' toevoeging mogelijk waarin dat gedekt is. Alleen die heeft als ongevallenuitkering vergeleken met de 'gewone' ongevallen uit een reisverzekering fors lagere bedragen. Tevens hebben ze wat vervelendere standaardvoorwaarden dan sommige anderen. Ook kun je alleen minimaal voor een week afsluiten, alles minder kost hetzelfde.

 

Om nou een vergelijk te kunnen maken en zo meer keuze te hebben:

Weten jullie nog andere maatschappijen die ook ongevallen dekken die tijdens het uitoefenen van een bijzondere sport gebeurd zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om nou een vergelijk te kunnen maken en zo meer keuze te hebben:

Weten jullie nog andere maatschappijen die ook ongevallen dekken die tijdens het uitoefenen van een bijzondere sport gebeurd zijn?

Je zou eens bij de ANWB moeten informeren,ik meen mij te herinneren dat de ANWB ook zoiets doet.

 

 

Gr Twinlife :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx voor de research die je erin hebt gestopt Sigurd, maar jammer genoeg onderstreept die nou net m'n probleem!

Waarom?...

IZA: direct op die link staat:

Wanneer u bij het beoefenen van een bijzondere (winter)sport een ongeval krijgt, wordt bij overlijden of invaliditeit geen uitkering verleend.

 

Alpintreff: deze zit bij de Europeesche en daarvan wist ik het al, maar onderaan de pagina van de link staat:

Deze sommenverzekering wordt niet uitgekeerd in geval beoefening van een bijzondere sport

 

Holland nl: niet alle details zijn te vinden, maar in elk geval zit er ook een uitsluiting in:

Alleen de rubriek Ongevallen, indien meeverzekerd, is niet in alle gevallen van kracht.
Zij zijn een intermediair en als je via hun homepage Adventure en Survival opvraagt dan krijg je ook in elk geval één maatschappij erbij die dat juist niet dekt. De andere geeft helaas geen online info.

 

Elvia: zie eerste berichtje.

 

Dus dat is nou exact de reden van dit postje: ik probeer zo al een flink filter op de gigantische waslijst van maatschappijen aan te brengen die je als zoekresultaat terugkrijgt, door ervaringen/kennis van anderen te raadplegen. Want zelf verzand ik in een megazoektocht.

 

Iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens bij de NKBV, via hen kun je ook een verzekering afsluiten. Die zouden zeker voor die aparte activiteiten een aansluitende verzekering moeten bieden, lijkt me.

 

Succes.

 

Overigens wordt daar, meen ik me te herinneren, alleen een reis langer dan 5 dagen of zoiets, als vakantie gezien.

 

Alleen Postbank (doorlopende reisverzekering), erkent een weekend ook als vakantie. Maar of die een bijverzekering kent voor speciale acitiviteiten, is ons niet bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al sinds 1992 een bijzondere ongevallen verzekering bij de NKBV lopen, voorheen de NBV. Die is perfect en niet duur. Alles is gedekt, repatriering na ongevallen of overlijden maar ook ziekenhuiskosten en helicopter vluchten.

 

Ik zag dat Bever nu ook zo'n verzekering aan biedt. Waar je wel altijd even in moet verdiepen zijn de eventuele helicopter reddingen. Oostenrijk en Frankrijk is allemaal gedekt, Italie ook, daar zijn het verkapte diensten van het leger en zijn de kosten ook niet zo hoog. Zwitserland moet je je altijd apart voor helicopter reddingen verzekeren, die zitten nooit in een bijzondere ongevallen polis. Kosten zijn ongeveer 250 euro per minuut, dus het kan snel oplopen.

 

Maar als je niet zulke extreme dingen gaat doen zodat je eventueel een helicopter nodig hebt is de verzering van de NKBV een topper, zelfs de NL Skivereniging gebruikt dezelfde maatschappij.

 

Dus waarvan ik weet dat ze jouw idee dekken zijn:

 

Bever

NKBV

Nederlandse Ski Vereniging

 

PS

Duiken is weer een ander verhaal natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gesurfd naar NKBV / Bever / NL ski ver:

1) inderdaad zoals te verwachten is dekken die inderdaad ongevallen tijdens bijz. sport. Je kunt echter alleen een verzekering afsluiten als je tevens lid bent, of het wordt. Standaarddekking: net als Elvia niet hoog, tenzij je een relatief klein bedrag extra betaald. Alleen op jaarbasis af te sluiten, dagtrips buitenland NIET vergoed(!) tenzij door reisbureau geregeld.

 

2) loopt bij outdoorpolis.nl. Helaas ook alleen voor een heel jaar af te sluiten.

 

3) Alleen af te sluiten bij lidmaatschap, termijn: een jaar. loopt bij de Europeesche. Vergoeden dus geen ongevallen veroorzaakt door een bijz. sport, echter weer wel bij wintersport (lijkt me ook logisch...).

 

Helaas, zit dus ook geen geschikte bij voor dit uitje. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het erg moeilijk wordt een verzekeringsmaatschappij te vinden die voor bijzondere sporten beter dekt dan Elvia of de verzekeringsmaatschappij van de NKBV.

Ik werk voor een reisorganisatie en onze "huis"maatschappij is de Elvia en wij hebben daar erg goede ervaringen bij. Ik meen mij te herinneren (ver voor ik hier werkte) dat we een overlijdens geval hadden in de bergen (met herkende UIAGM gids) en dat toen de verzekeringsmaatschappij perfect de boel geregeld heeft: er werd iemand van hun naar de plaats gestuurd en de hele begeleiding werd goed geregeld. Maar ik zal dit nog navragen op kantoor of dat nou de Elvia was of iemand anders.

Ik ben zelf verzekerd via de NKBV en via de Elvia (via mijn werk dus daar hoef ik niets voor te betalen). Dat heeft in principe niet veel zin want je kunt alleen via een maatschappij schade verhalen maar dat is om te zien wie van de twee het beste te werk gaat.

 

Ik reis veel en ik klim veel en ik moet je zeggen dat de Elvia erg snel en goed reageert op schade of verlies. Ik ben inmiddels twee dure brillen kwijt in de bergen bij het klimmen. Deze twee heb ik aangegeven bij de Elvia met het exacte verhaal en ik kreeg in de kortste tijd de volledige winkelwaarde plus de kosten van lenzen op sterkte terug. Wat betreft de NKBV, die hebben meer ervaring met dit soort dingen en weten als geen ander wat je moet doen als zoiets gebeurd of kan gebeuren.

 

Maar ik moet je wel zeggen, ik weet ook niet alles van voorwaarden af, of overlijdens gevallen, het enige wat ik probeer te zeggen met dit verhaal is dat deze twee (Elvia en NKBV) in mijn ogen de meest bekende zijn en snel en efficient te werken gaan bij ongelukjes, bij schade en bij verlies als het gaat om bijzondere sporten.

 

Siegurd (met e)

Team GPSearching

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, zit dus ook geen geschikte bij voor dit uitje.  :yes:

Maar inderdaad voor maar een weekend denk ik niet dat er een maatschappij bestaat die bijzondere sporten verzekerd. Ik denk niet dat dat haalbaar is voor ze.

 

Als je lid bent van de NKBV dan ben je wel bevoegd om op vele plaatsen te kunnen klimmen waar anderen niet mogen, je krijgt kortingen in hutten in de Alpen en je hebt ook een reisverzekering voor het hele jaar. En als ik mij niet vergis geldt deze ook voor een weekendje geocachen in Limburg... dus op zich kan het de moeite waard zijn... oh ja, je krijgt ook de Hoogtelijn een blad over klimmen, wandelen, expedities...

 

Misschien heb je daar niets aan, maar toch!

 

Succes!!

Siegurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de ANWB kan je je daar voor bij verzekeren als je een reisverzekering heb van de ANWB

Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering maar ik ben niet bij verzekerd .

Je kan twee maanden achtereen naar het buitenland daarna moet je je ook bij verzekeren

 

 

Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...