Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Na het installeren van de upgrade zit ik met twee versies i.p.v. dat de oude geupgrade is en voorzien is van usb.

Heeft er iemand al een oplossing.  Heb ik iets verkeerd gedaan?

Nee, je hebt niets verkeerd gedaan.

Maar waarschijnlijk heb je versie 3.95.3.g1 gedownload.

Dit is een development versie, nog een officiële versie.

Mocht er blijken dat er grootte fouten in zitten kan je altijd nog de oude versie gebruiken.

Geplaatst

dat klopt dat ik 395 g gedownload heb, maar is er een mogelijkheid om de oude versie te upgraden voor de 60c(s) en usb zonder dit probleem

of welke optie bij serieel?

alvast bedankt

Geplaatst
Heeft het "Ga naar" verband met de keuze tussen "volg wegen" en "niet via wegen" ?  Ja natuurlijk. Denk ik dan.

Dit volgt op deze optie omdat de fantastische "60"-serie behebt is een route berekenings optie via wegen

De etrex-serie kan zonder metreguide alleen in een rechtlijn naar zijn doel, waardoor men direct kan navigeren.

Het is daarom niet logisch dat Garmin op het verzoek dit te wijzigen zal ingaan. Lijkt mij.

Ieder nadeel heb dus zijn voordeel (JC)

Hey DJ, heb je de vraag wel begrepen? De vraag was dus of je na het gebruik van de MARK knop en het invoeren van een coördinaat gelijk voor dit net gemaakte waypoint kan kiezen zonder eerst weer het menu Find te kiezen. Dit in de situatie in het veld bij een multie cache.

Kan je een heel in gewilkkeld verhaal gaan maken over de city C software maar dat heeft dus niks met deze vraag te maken. Enkel een extra knopje Ga naar in het mark menu dat verschijnt na dat je ok hebt gekozen.

Of je daarna weer de keuze Volg wegen of niet krijgt, en dat dan de functionaliteit van de City C software tevoorschijn komt is weer een ander verhaal.

(en daar weer buiten staat dat de kracht van de 60 serie in deze Ctu select sofware zit, dat ben ik met je eens.)

Locutus

Geplaatst

In de configuratieschermen van OZI (ik gebruik ook 3.95.3g1) staat onder het tabblad COM een mogelijkheid om een vinkje te zetten bij Garmin USB. Mijn GPSmap 60CS wordt dan prima herkend. ;)

Groetsels,

Hans.

Edit: Als je de GPSmap 60C/CS als GPS selecteert in het tabblad GPS, dan vertelt OZI je zelf al dat de 60 USB aansluiting kan gebruiken en hoe je die moet aanzetten. :yes:

Geplaatst

Hoe kun je trouwens in je 60c zien welke firmware versie je hebt. Heeft iemand wel eens moeilijkheden gehad met het upgraden aangezien garmin dit niet echt ondersteund (staat in de kleine lettertjes op hun site).

Heeft iemand hier (al) ervaring mee?

Geplaatst

Frimware controle:

Druk 2x op menu

1x op instellen

dan op systeem

dan weer op menu

pijl naar beneden naar Software versie

enter.

En nu moet je de software versie zien met het Unit ID.

Geplaatst

Dit is mijn 100ste bericht. Even een klein feestje bouwen en het is al weer voorbij.

Calanque volgens mij is het zeker de moeite waard om je firmware te upgraden.

Zelf heb ik de 60CS en zit nu al op versie 3.30

Deze heb ik toevallig vanmiddag geupgraded.

Dit is voor de 60CS dus al de 3e update en ik heb ze alle drie geupdate en nooit problemen ondervonden bij deze actie.

Een firmware is er niet voor niets. Meestal worden fouten hersteld (zeker bij zo'n nieuw apparaat als de 60c/cs), maar soms komen er ook nieuwe opties bij. Of bepaalde opties worden gemakkelijker gemaakt of aangepast.

Dus ik zou zeker updaten/upgraden. :yes:

Je kunt natuurlijk altijd even wachten met updaten tot een week of twee voorbij zijn, want ook in een update kunnen fouten zitten, die je nu net niet wilt hebben, omdat je die optie nu net vaker gebruikt dan een andere.

Maar als je van de update niets hoort. Er klaagt niemand op het forum of anderszins dan kun je best updaten.

Suc6.

Geplaatst

Dutch locatus bruine beren,

Inderdaad volkomen verkeerd gelezen..... Goed plan om bij mark een optie ga naar te creeeren.

Nu snap ik waarom je mij niet snapte omdat ik niet te snappen was.

Geplaatst
hmm, versie 2.00 heb ik dus. Is het upgraden de moeite waard en heeft dit ooit problemen gegeven bij iemand???

Ik heb alle updaten gedaan, geen problemen en zeker de moeite waard. O.A een probleem dat ikzelf gemeld heb aan garmin (daarna 2x een mail met aanvullende vragen van de tech support gehad) is opgelost: in geocache mode liet het kompas zich niet kalibreren. Daarvoor moest je eerst een ander type waypoint selecteren. Verder zijn een aantal oorzaken van vastlopen / problemen met de hoogte meter weggenomen. Extra functionaliteit is toegevoegd in de kleuren schema's en het contrast in de nachtstand van het scherm is verbeterd. Ook is er een aanpassing aan de licht instellingen, die komt nu op 50 % op als je hem aanklikt, wat de meeste tijd al voldoende is.

De complete lijst met aanpassingen kan je hier bekijken op de garmin site. Daar kan je de update ook ophalen.

Het updaten wijst zichzelf, en neemt 2-3 minuten in beslag (via usb).

Wat schatzoeker zei over updates met fouten is iets wat wel eens voorkomt (bij de 60CS nog niet gehad). Daarvoor bewaar ik de oude update files ook, zodat ik ook weer kan downgraden als er een probleem is.

Bij sommige apparaten kan dat niet, ik heb de proef al genomen en de 60CS laat het toe.

Succes, Locutus

Geplaatst
Dutch locatus  bruine beren,

Inderdaad volkomen verkeerd gelezen.....  Goed plan om bij mark een optie ga naar te creeeren.

Nu snap ik waarom je mij niet snapte omdat ik niet te snappen was.

Kan gebeuren, ik kreeg het idee al dat je het over iets anders had.

NB:Locutus is de naam :yes:

Greetz, Locutus

Geplaatst
Maar als het echt hinderlijk is met die tracks dan gebruik je toch een andere gps erbij.

Doe ik ook maar de Venture heeft niet zo'n goede ontvangst.

Zeker niet al je hem niet de hele tijd in je handen houd.

En wat betreft navigatie met de 60 , ach vergeleken bij Tomtom blijft speelgoed. :yes:

Speelgoed of niet al die dingen hebben hun charme!

Maar antenne uitklappen, sattelietje zoeken, niks er op monteren of kabeltjes gedoe, gewoon door Miep naar de parkeerplaats gepraat worden, daarna uitstappen en verder wandelend naar alweer een leuke cache. :thumbup:

Als het echt beestenweer word, stoppen we hem in een jasje, en kijken we misschien net wat vaker op de Summit.

Maar waar we ook mee lopen, het is en blijft een te gek kastje vol techniek waar ik me steeds over verbaas dat dit in staat is me steeds naar de mooiste en leukste plekjes van ons kikkerlandje te brengen. ;)

IQUE for you !

Geplaatst
Wat schatzoeker zei over updates met fouten is iets wat wel eens voorkomt (bij de 60CS nog niet gehad). Daarvoor bewaar ik de oude update files ook, zodat ik ook weer kan downgraden als er een probleem is.

Bij sommige apparaten kan dat niet, ik heb de proef al genomen en de 60CS laat het toe.

Succes, Locutus

Klopt doe ik ook en dus helemaal mee eens.

Heb nog alle firmwares apart in een folder/map staan met de firmware versie.

Wel zo gemakkelijk om bij storende (nieuwe) fouten weer te downgraden.

Geplaatst

@ Skygge

Nee, een klockstick zit niet op de 60 maar wel een rocker key.

Maar als je die ingedrukt houd gebeurt er niets.

Voor het aan maken van nieuwe waypoints heeft de 60 een apart knopje "Mark"

En als je die in drukt krijg je dit schermpje:

60.gif

En daar mist dus het "ga naar" knopje.

Ik heb een mailtje naar garmin gestuurd misschien zit het in de volgende firmware update.

PS met die batterijen zit het wel goed kijk maar al 2 dagen en 13 uur en nog steeds een streepje

:yes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...