dagger38 Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 Misschien al eerder behandeld , vind niet direct een draadje... Bij het begin van een multi zou ik graag starten op 001 wat waypoints betreft. Nu kun je via Tripcomputer een reset "wis alle waypoints" doen , maar dan worden ook alle bijkomende wp's gewist , zoals parking en dergelijke!! Voor ik via gsak mijn nieuwe cache's naar de maps stuur , doe ik via een macro een wis van alle gpx folders: RUNPGM pgm="E:\gsak\macros\Clean gps.bat" wait=YES en de batch file: del f:\Garmin\geocache_logs.xml del f:\Garmin\geocache_visits.txt del f:\Garmin\GPX\*.gpx del f:\Garmin\GPX\Nav\*.gpx del f:\Garmin\GPX\Current\*.gpx del f:\Garmin\GPX\Archive\*.gpx simpel maar voldoende om de nieuwe cache's in te laden... Echter , de waypoint die je zelf hebt gemaakt blijven wat teller betreft bestaan... Had je als laatste een wp 015 begin je bij de volgende MARK aan 016 Weet iemand waar zich deze file's bevinden op de maps? , zodat ik ook die file in de batch file kan wissen , om zodoende altijd vers van 001 te beginnen? Bedankt!!
regenboog2 Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 Geen idee wat de oplossing is. Bij mijn Etrex 20 is dit hetzelfde. Ik gebruik geen GSAK maar heb alle wp's handmatig eruit gehaald, toch telt de WP manager gewoon verder waar hij gebleven was. Ik had eerder een Etrex legend en daar was het voldoende om alle wp's er handmatig uit te halen. Als je dan het eerste aan te maken wp als 001 benoemde, telde het automatisch verder bij het volgende wp. Ik ben benieuwd naar de oplossing.
StefandD Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 Je zegt via tripcomputer een reset te doen, maar dat is geen reset maar alleen een algeheel wissen van je waypoints. Een 'echte' reset (inclusief waypointteller) kan je doen via setup. En wat dat wissen van gpx-bestanden betreft, dat kan je beter aan het einde van de dag doen voordat je je gpsr uitzet. Dan start je gpsr de volgende keer altijd eerst 'leeg' op, waardoor ook je intern geheugen leeg wordt gemaakt. Gpx-bestanden die bestanden overschrijven die al op de gpsr stonden worden soms namelijk niet uitgelezen.
dagger38 Geplaatst 1 maart 2015 Auteur Geplaatst 1 maart 2015 En wat dat wissen van gpx-bestanden betreft, dat kan je beter aan het einde van de dag doen voordat je je gpsr uitzet. Dan start je gpsr de volgende keer altijd eerst 'leeg' op, waardoor ook je intern geheugen leeg wordt gemaakt. Gpx-bestanden die bestanden overschrijven die al op de gpsr stonden worden soms namelijk niet uitgelezen. Doe ik ook op het einde , maar dan staat de volgende dag het wp count nog altijd als de dag tevoren!
Barry Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 (bewerkt) Ik weet niet of de 62S ook een "beheer Waypoints" optie heeft zoals op de Etrex 30? Als ik daar de waypoints wis, door alles in een keer te wissen, dan begint hij altijd keurig overnieuw bij WP1. 1 maart 2015 bewerkt door Barry
dagger38 Geplaatst 1 maart 2015 Auteur Geplaatst 1 maart 2015 Je zegt via tripcomputer een reset te doen, maar dat is geen reset maar alleen een algeheel wissen van je waypoints. Een 'echte' reset (inclusief waypointteller) kan je doen via setup. Via SETUP? wat bedoel je daarmee?
Flo van Co Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 Vermoed dat via setup en dan reset naar de fabrieksinstellingen bedoeld wordt.
dagger38 Geplaatst 1 maart 2015 Auteur Geplaatst 1 maart 2015 Nee , dat is niet de bedoeling uiteraard. Ik heb via de tripcomputer de waypoints kunnen wissen , maar dan zijn ook alle bijkomende (child) waypoints weg!! Moet toch een manier zijn om enkel de geMARKte waypoints te wissen
StefandD Geplaatst 1 maart 2015 Geplaatst 1 maart 2015 Via SETUP? wat bedoel je daarmee? Setup (of Stel In) --> Reset. Hier kan je tripgegevens en huidig spoor wissen, maar ook alle waypoints wissen inclusief waypointteller. Moet toch een manier zijn om enkel de geMARKte waypoints te wissen Nee, het is alles of niets. Ook dat is een reden om de reset aan het einde van de dag te doen.
dagger38 Geplaatst 1 maart 2015 Auteur Geplaatst 1 maart 2015 Als dat nu mogelijk was via een macro in gsak....zou mooi zijn!
Aanbevolen berichten