gerjojan1 Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 Goedendag, Zo goed was mijn dag niet Ik ben behoorlijk dom geweest het volgende is namelijk aan de hand. Ik ben gebruiker van de Gramin map62 fijn apparaat welke ik vooral gebruik om te geocache. Echter wilde ik het apparaat leeg maken en had dus alle kaarten eraf gegooid evenals de software. (hier een back-up van gemaakt) Nadat ik de back-up weer teruggeplaatst had merkte ik na het loskoppelen dat nog niet alles terug stond op de Gps. bij het weer aansluiten aan de pc gaf de pc geen apperaat aan om weer te geven. Er wordt dus geen apparaat getoond in "deze computer" Ook op de mac geprobeert en daar hetzelfde verhaal. Ik heb al gekeken bij de hardware op de pc om te kijken of hij daar wel zichtbaar is echter helaas niet. Wel krijg ik de GPS gewoon aan alleen staan er geen kaarten op dus heb ik er niet veel aan. Nu ben ik bang dat ik perongeluk het bestandje welke ik moet hebben om verbinding te maken met de pc nog niet terug gezet had! Wat nu te doen???? Uiteraard is alle software te downloaden en te verkrijgen alleen hoe zet ik deze erop??? Mvgr, Gerjojan
Peetee Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 Hallo Gerjojan1, Misschien kun je eens proberen of je met behulp van Webupdater of een van de andere tools je gps weer zichtbaar kunt maken?
Team Tabak Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 (bewerkt) Dat is balen man en leidt tot een verhoogde afgifte van zweet onder je oksels... Op het forum van gps expert zag ik de volgende handleiding voor een harde of master reset. Hard reset van een Garmin GPS:Voor alle modellen met met knopjes, zoals de GPS(map) 76, 60, 62 en de modellen Quest, etc. is de methode voor de hard reset:Korte versie:- Uitzetten- Enter + Page ingedrukt houden, druk 2sec op Aan/uit- Laat de Enter+Page pas los als de vraag komt: Do you really want to erase all user data?- JaLanger versie:- Maak een backup van je waypoints, routes en tracks mbv BaseCamp of MapSource of ander programma deze worden gewist. Geladen kaarten blijven en worden niet verwijderd!!- Doorloop je systeem instellingen om te zien en op te schrijven waar alles op staat (km, Metrisch, koers, ...)- Zet je toestel uit- Hou de knopen Enter en Page ingedrukt en bedien dan de Power toets (2sec). Toestel gaat aan.- De GPS zal nu schoon opstarten.- Doorloop de systeem instellingen om je toestel weer goed in te stellen.- Leg je toestel 5-15 minuten buiten om de satellieten weer te vinden- Laad je waypoint, routes en tracks weer. Het is het proberen waard. Of het dé oplossing voor jouw probleem is, weet ik natuurlijk niet, want je zegt dat je mogelijk wat bestandjes mist, die ook voor een harde reset gebruikt moeten worden. Ik heb geen idee. En als tweede idee denk ik inderdaad aan de oplossing die mijn bovenbuurman Peetee aanbiedt. Eerlijk gezegd, zou ik dát als eerste proberen! Succes! 26 februari 2015 bewerkt door Team Tabak
gerjojan1 Geplaatst 26 februari 2015 Auteur Geplaatst 26 februari 2015 Hallo Gerjojan1, Misschien kun je eens proberen of je met behulp van Webupdater of een van de andere tools je gps weer zichtbaar kunt maken? Beste Peetee, Bedankt voor uw snelle reactie ik heb deze webupdater al geprobeerd maar helaas, (had ik even moeten vermelden)
Peetee Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 (bewerkt) Oké, jammer dat dat niet werkte. Heb je de USB drivers al eens opnieuw geïnstalleerd? Zie je je gps wel als je het kaartje er uit hebt gehaald? Of dan ook niet? Je kunt inderdaad ook een reset naar de fabrieksinstellingen proberen, zoals door TT hierboven aangegeven. 26 februari 2015 bewerkt door Peetee
gerjojan1 Geplaatst 26 februari 2015 Auteur Geplaatst 26 februari 2015 Peetee en Team Tabak, Bedakt voor uw berichten tot nog toe zonder resultaat. Ik ga nu de usb driver opnieuw instaleren. mvgr, Gerjojan
gerjojan1 Geplaatst 26 februari 2015 Auteur Geplaatst 26 februari 2015 Kan ook aan een kapot kabeltje liggen Ook helaas niet (kabeltje van de fotocamera gepakt!
Peetee Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 (bewerkt) In dat geval zou ik je willen adviseren om je probleem ook hier uit te zetten. Daar is een forum dat wat meer op de techniek is gericht en best mogelijk dat ze eerder met dit probleem te maken hebben gehad. En je kunt natuurlijk nog contact opnemen met de Garmin helpdesk. 26 februari 2015 bewerkt door Peetee
Peetee Geplaatst 26 februari 2015 Geplaatst 26 februari 2015 (bewerkt) Ik zit me net te bedenken dat je op de gps ook nog de USB-modus kunt instellen. Bij mijn Etrex 20 gaat dat via Stel in - Systeem - Usb mode. Misschien kun je daar wat mee spelen? En kijken of het wat uitmaakt? 26 februari 2015 bewerkt door Peetee
gerjojan1 Geplaatst 26 februari 2015 Auteur Geplaatst 26 februari 2015 Tot hier toe allemaal heel erg bedankt! Ik ga verder op het andere Forum aangeraden door Peetee en daar heeft al iemand gereageerd waardoor ik hem zichtbaar heb dus bedankt!!! Nu de hardware/software terug zien te zetten. Bedankt!
Heracross Geplaatst 27 februari 2015 Geplaatst 27 februari 2015 Hoe? Kan ook interessant zijn voor anderen die tegen een dergelijk probleem aan lopen.
gerjojan1 Geplaatst 27 februari 2015 Auteur Geplaatst 27 februari 2015 Heracross, hier heb je helemaal gelijkt in de problemen zijn nog niet helemaal verholpen daarom wilde ik wachten to het klaar is. Maar en kleine update als je USB niet zichtbaar is kan je de GPS Garmin (met knoppen bediening waaronder de 62 serie ) zichtbaarmaken. Zet het toestel uit en houdt pijltjes toets naar boven ingedrukt bij het opstarten. Mvgr, Gerjojan
Aanbevolen berichten