Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo ik ben nieuw op het gebied van geocaching , nu probeer ik routes in mijn gps te zetten maar heb geen idd waar ze staan in elk geval niet in mijn routes waar kan ik ze wel vinden kan iemand mij helpen , en teven zoek ik nog leuke routes in Groningen

gr Richard

Geplaatst

Ik neem aan dat je geocaching bedoelt ;)

Je vraag is voor meerderlei uitleg vatbaar.
Lukt het niet om routes naar je GPS te krijgen (via een usb-kabel) of lukt het niet om de overgezette routes te bekijken?

Als je een Garmin GPS hebt, dan staan routes (net als geocaches en tracks) in de folder /Garmin/GPX.

In het menu zou je een optie Geocaches moeten hebben om ze te bekijken (idem Routeplanner voor routes of Trackbeheer voor tracks).

Zo niet, geef dan aan welk GPS-apparaat je gebruikt.

Geplaatst

Richard,

Welkom op dit forum.

Ik denk dat je iets duidelijker in je vraag moet zijn.

Haal je een cache binnen in je GPS?

Welke haal je binnen en hoe?

Veel caches hebben helemaal geen route, alleen waypoints of alleen een eindpunt.

Geef maar even een voorbeeld en je wordt vast goed geholpen.

Antarctica

Geplaatst

Misschien weet ik wel wat richard757 bedoelt.
Volgens mij is er op de GPS een 'knopje' routes, maar daar worden geen caches opgeslagen. Het is een mogelijkheid om routes te maken, daar kan je zelf de WP's invullen (bijvoorbeeld te gebruiken wanneer je een kruispunt moet maken om een WP/cache te vinden).
Bij sommige caches, bijvoorbeeld die van 'zoek de stilte rood' (of andere GPS tochten) kan je een route meeladen en dan loop/fiets je gewoon over het lijntje dat je op de GPS/kaart ziet.
Ik sluit me aan bij Antarctica, de meeste caches hebben geen route. Het kan echter best zijn dat je dat denkt als beginner. Meestal bedenk je zelf een logische weg naar het volgende punt. Maar stel nu dat je op het forum draadjes hebt gevonden over routes (PQ draadjes bijvoorbeeld), dan zou het best kunnen dat je dit niet snapt en denkt dat dit op een of andere manier bij routes komt te staan.

Geplaatst (bewerkt)

Je moet het programma Mapsource op je computer, dat gaat beter dan Basecamp, jouw GPS werkt niet zo goed met GPX maar met GDB. Het is een geweldig apparaat maar duidelijk anders dan welke tegenwoordig worden gebruikt, ik heb er ook nog zo een.

Het is mogelijk een track te maken en die dan op je GPS te zetten, eigenlijk hoeft er dan niet eens meer een kaart in te zitten. Dat is wel aan te bevelen natuurlijk.

Een route gaat van wp naar wp op een kaart, een gdb track volgt een lijn waar je eventueel een kaart "onder kan schuiven"

Wees er zuinig op, de Rollsroyce onder de GPS'n

bewerkt door aernout2005
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...