Spring naar bijdragen

Kaart Laad Niet Op Oregon 650

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een oregon 650.

Nu wil ik mij topo benelux laden via de SD kaart.

Wat heb ik gedaan.

Kaartje geformatteerd op NTFS

Firmware gedraaid via webupdater

De file gmapsub.img via mapsource op het kaartje gezet in de folder garmin.

Helaas ziet garmin het kaartje niet.

Vervolgens de file inhet interne geheugen gezet in de folder garmin.

Nu krijg ik de melding, kan kaart niet ontgrendelen.

Via mapsource de kaart direct op het interne geheugen gezet.

Garmin kan nu ook de kaart niet vinden.

Wie kan mij helpen ?

Geplaatst

De kaart moet staan in de folder \Garmin (let op de hoofdletter) ofwel in het hoofdgeheuegen ofwel op de SD-kaart.

Je echte probleem is de melding "kan kaart niet ontgrendelen". Bij je Tpop kaart heb je één ontsleutelcode gekregen om deze op één specifieke GPS te mogen laden. Alleen op die ontgrendelde GPS is de kaart dus bruikbaar.

Een goed alternatief kun je tegenwoordig in de Open Street Maps (OSM) kaarten vinden. Die zijn geheel legaal gratis te verkrijgen.

Geplaatst

kaartje geformatteerd op NTFS ??

Zijn die kaartjes niet Fat32 normaal.

Volgens mij zou dat het probleem kunnen zijn

Geplaatst

Is het een topo van cd naar sd of van sd naar andere sd? Anders gewoon direct in het toestel laden. Welk merk sd is het ?

Unlocken even via Firefox doen sleutel code staat in de gps. Unlocken in baseball en dan op de gps installeren gelockte kaarten ziet de gps namelijk niet.

Is de kaart al eens eerder Unlocked voor een andere gps kan je hem niet meer installeren op een andere gps.

Geplaatst

Mijn probleem is opgelost.

Ik moest de kaarten eerst in mapsource installeren nadat ik mijn nieuwe GPS in mapsource had geinstalleerd en unlocken met mijn nieuwe ID.

Daarna in het interne geheugen op de garmin gezet en alles werkt. Op de sd kaart werkt het nog niet maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn SD kaart en de manier van formatteren. Eerst maar eens een nieuwe sd kaart kopen.

Nu nog wat beter weer om hem in het veld uit te proberen.

Weet iemand trouwens hoe ik additional waypoint tevoorschijn kan toveren ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...