Spring naar bijdragen

Archieved Caches


TheWorker

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe je gearchiveerde caches eruit kunt filteren?

 

Heb dus een lijst met geocaches die ik vaak een update geef. Nu wordt er natuurlijk zo af en toe een cache gearchiveerd en om nou steeds de hele lijst weer te doorzoeken is ook niet echt een optie. Is het mogelijk die eruit te filteren zodat ik die kan verwijderen uit de lijst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In GSAK --> Geocaching.com access --> Status Update --> All in Current Filter --> OK

 

Dan is die wel een tijdje bezig als je veel cachejes in Database hebt staan

 

Wat ik heb gedaan is een filter gemaakt "Caches niet geupdated in de laatste 7 dagen". Dan doe ik nadat ik mijn PQ's heb binnengehaald dat filter en daarna status update.

 

Het filter bestaat uit.

1ste tab blad (General): Archived uitgevinkt

2de tab blad (Dates): Last GPX update, not during 7 days

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie!

 

Ben zelf ook nog even aan het proberen geweest en heb nu d.m.v. zoeken -> filteren een filter "gearchiveerd" aangemaakt. Heb alles afgevinkt met uitzondering van: Beschikbaarheids status : Gearchiveerd.

 

Nu hoef ik alleen bovenin te kiezen voor mijn "Kies een bewaarde filter" en ik krijg nu alle gearchiveerde caches in beeld. Met F6 alles aanvinken en verwijderen.

 

Ik ga het nu ff testen door de database te updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werkt weliswaar, maar echt efficiënt is het niet want je moet wel alle caches - dus ook de gearchiveerde - eerst binnenhalen voordat je ze weg kunt gooien ... dat moet slimmer kunnen toch? Bovendien werkt dat niet bij pocket queries.

 

De methode van Nu Even Niet werkt met pocket queries, want die nemen standaard geen gearchiveerde caches mee ... met deze methode schoon je dus jouw database op zonder hem eerst te vervuilen.

 

Kortom: Jouw manier werkt en is niet fout, maar het kan slimmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vertel dan maar :clown:

 

Nou oké:

 

Het werkt weliswaar, maar echt efficiënt is het niet want je moet wel alle caches - dus ook de gearchiveerde - eerst binnenhalen voordat je ze weg kunt gooien ... dat moet slimmer kunnen toch? Bovendien werkt dat niet bij pocket queries.

 

De methode van Nu Even Niet werkt met pocket queries, want die nemen standaard geen gearchiveerde caches mee ... met deze methode schoon je dus jouw database op zonder hem eerst te vervuilen.

 

Kortom: Jouw manier werkt en is niet fout, maar het kan slimmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, nou ik zal het uitleggen.

 

Ik heb gewoon een standaard database voor Geocaches, die doe ik af en toe gewoon updaten en dan haal ik dus de gearchiveerde eruit. Daar heb ik dus nu dat filter voor gemaakt ;)

 

Ik maak geen PQ aan, ik krijg een mail wanneer er nieuwe caches zijn gepubliceerd en die haal ik dan met het gpx-bestandje binnen en stop die in GSAK. Zo blijft de database dus min of meer up2date gevuld met nieuwe caches en zonder de gearchiveerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon ff goed zoeken op de macro pagina van clyde. Daar staat de meest elegante route: 'alles is voor bassie', geen pocket query, minimaal api gebruik (zo'n 70 aanroepen van je 6000 budget per dag). Snel ook. Alleen voor PM. Zou dit langzaam genoeg zijn ?

 

Oja, er is nog een extra bonus ivm met een eigenaardigheidje van .com welke je nog meer bespaart.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadeel is dat de macro naar cache van 3 maanden geleden 'kijkt'. Mijn voorkeur is zo snel mogelijk verwijderen uit de database. Vandaar dat ik er heb voor gekozen om het na elke import van mijn PQ's te doen. Hierdoor zal na 7 dagen de gearchiveerde cache uit de DB gooien. Stel dat de cache uit het archief wordt gehaald komt die vanzelf weer mee met de PQ's en wordt die weer geimporteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...