Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Van een zelf opgeslagen bestand (foto) maak ik een puzzel met JIGIDI.

Ik open deze en puzzel deze samen,wanneer dit is gedaan zou ik deze moeten kunnen opslaan,dit om deze later op

geocaching.com te zetten.De bedoeling is dat deze dan door derde kan worden geopend,gepuzzeld en opgelost worden.

Iemand een idee.bij voorbaat dank.

Geplaatst

Wat werkt er niet? Plaatje uploaden en link op pagina zetten. Dit soort puzzels komen heel veel bij GC.com voor. Of begrijp ik de vraag misschien niet helemaal

Geplaatst

Dat is het juist ,wanneer de puzzel is gemaakt ,open ik hem ,zet alles in mekaar ,en hij is terug klaar.

Nu zou ik hem moeten kunnen uploaden om te kijken of alles wel werkt voor ik hem online zet.

En dat is het probleem,ik kan de foto nergens uploaden of opslaan of wat dan ook.

Geplaatst

je moet toch de link naar de puzzel op de listing zetten...niet het plaatje.

Eventueel kun je de link wel koppelen aan "iets", zoals een plaatje van een vraagteken of een stukje tekst, of een ander plaatje.

Maar dat is standaard html (even pikken/lenen van een andere cachepagina)

voorbeeld: http://www.geocaching.com/geocache/GC33PZK_5000ste

Geplaatst

de link ,dat zal wel lukken,maar in de puzzel is nog een bestand verborgen,en om zeker te zijn dat alles werkt (puzzel oplossen,verborgen bestand zoeken)

had ik dat eerst getest en dat krijg ik voorlopig niet voor mekaar.

Geplaatst

Dan zat je het echte plaatje met verborgen bestand toch ergens anders (google drive). In het puzzelplaatje verwijs je dan naar het andere plaatje dat gewoon ergens te downloaden is

Geplaatst

Ik ga het nog eens proberen:

ik pak een willekeurige foto van de computer.

indien nodig pas ik de pixels aan(sommige puzzel sites vragen dat).

met stenografie verberg ik in de foto,nog een andere foto(met coordinaten b.v.).

deze foto nu aan de puzzel site toevoegen,en bekijken en maken.

die foto die dan gemaakt is zou ik moeten kunnen opslaan,om terug te ontleden of alles werkt.

beter kan ik het niet uitleggen,en of typen met één vingertje.dank u.

Geplaatst

De puzzel maakt de steganografie kapot. Na het maken van de puzzel zit die 'tweede foto' er niet meer in.

Geplaatst

goed en wel,maar hoe controleer je dat?

Het feit dat je het plaatje niet kan opslaan, of dat het op zijn minst niet lukt om hem op te slaan, zegt genoeg in mijn ogen. Het plaatje zoals je hem uploadt zit niet meer in die puzzel en kan je na het in elkaar zetten van de puzzel ook niet meer zo terugkrijgen.

Maar ik hoor graag als het je wel lukt, dat zou weer nieuwe perspectieven bieden uiteraard.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...