Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een GPSMAP64st gekocht daar mijn oude Gps was overleden echter hij zit vol met vooraf geladen geocaches, maar ik kan nergens vinden in de beschrijving hoe ik ze kan verwijderen.

Bij mijn oude Etrex HCX kon dat via de tripcomputer maar hier ?? Iemand een hint.

Geplaatst

De GPSMAP64st aansluiten op de pc.

In de map <gps>\Garmin\GPX worden al je caches en PQ's opgeslagen.

Haal daar het betreffende bestandje weg (herkenbaar aan het GC-nummer van de cache of aan de naam van de PQ met als extensie .gpx).

Eén cache uit een PQ verwijderen kan niet. Of je moet met een recente versie van BaseCamp werken, maar dan moet je alle Child Waypoints ook handmatig verwijderen.

Geplaatst (bewerkt)

Dat dacht ik ook al maar als ik het bestand weg haal maakt niets uit. Als ik daarna geocaches open dan staan ze er gewoon nog allemaal.

Idem bij basecamp hij laat ze niet zien maar ze staan nog wel in het toestel en kan gewoon navigeren naar de cache en de beschrijving lezen.

bewerkt door PeYoPla
Geplaatst

Even uit mijn hoofd: Volgens mij ondersteund de 64 ook het nieuwere ggz-formaat ... kijk eens of je een directory in jouw apparaat kan vinden met die naam en verwijder daar de inhoud van (wel even backupje maken aub).

Geplaatst

Nou dat is de oplossing, er zijn 3 files in de map GGZ waaronder Preload.GGZ en als je die verwijderd zijn ze weg. Bedankt voor de hulp en dan kan dit onderwerp weer dicht.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Nog even een vraagje op GGZ wat is het verschil / voordeel / nadeel ten opzichte van GPX. In de beschrijving kan ik daar niets over vinden.

Geplaatst

Dankzij ggz kan je toestel (bijna) oneindig veel caches bevatten. Het bestaat uit een aantal gezipte gpx-bestanden met een index. Nadeel is dat je geen waypoints er bij hebt.

Met gpx is je toestel gelimiteerd tot een paar duizend caches (afhankelijk van het type). Maar dan heb je wel waypoints er bij.

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Op de SD kaart moet je in principe dezelfde directory structuur gebruiken als op de GPS.

Dus de GGZ files moeten in <SD kaart>:\Garmin\GGZ staan.

Heb zowel GPX als GGZ bestanden net geprobeerd op de SD kaart in mijn 64s en het werkt prima.

- Eric.

• 3 months later...
Geplaatst

Ik was altijd op de 60CSx gewend om caches vanuit GSAK in te laden, dan had je ook alle waypoints erbij. De 64S slaat de uit GSAK ingeladen caches als GGZ op. Geen waypoints als ik StefanD moet geloven? Ik heb het nog niet echt geprobeerd, want heb hem pas 2 dagen.

Maar vanuit GSAK krijg ik er geen GPX in, behalve als ik eerst exporteer en dan de GPX via de PC in de 64S zet, alleen neemt het dan de corrected coords weer niet over.

Verder is het onmogelijk om vanuit de 64S een bestand weer in GSAK terug te zetten, kennelijk accepteert GSAK dan geen GGZ?

En hoe krijg je found caches uit de 64S? Ik heb ze nu als field note via de PC naar GC.COM geupload, maar dan lijken ze als Founds uit de 64S verdwenen.

Misschien nieuwigheid of onervarenheid? in ieder geval de eerste frustraties als je 4 jaar eenvoud van de 60CSx bent gewend (maar die ging na 4 jaar dood).

Nog even het verwijderen van de 250.000 gedateerde en overbodige caches. Gewoon die file deleten?

Suggesties en tips zijn welkom.

Geplaatst

Als je de GarminExport macro installeert en gebruikt heb je voortaan de keuze tussen gpx en ggz. Ggz is een mooi formaat voor caches zonder child waypoints, maar voor alle andere caches zou ik gpx gebruiken.

Het is niet de bedoeling om caches uit je toestel naar GSAK te zetten. De gevonden caches in je toestel zijn nog hetzelfde als in GSAK, je founds worden bijgehouden in een tekstbestandje. Als je wilt loggen via GSAK kan je geocaching.com API toegang --> Publiceer logs gebruiken.

Caches kan je uit je toestel verwijderen door het betreffende gpx- of ggz-bestand te verwijderen. Dit geldt ook voor de caches die al geïnstalleerd zijn.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...