Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik had me voorgenomen verder niet in dit te mengen...

Maar Tammo, wat Barny doet is in principe alles omzetten naar een traditional met optionele waypoints (corrigeer me als ik ernaast zit.).

De een zal er een groter punt van maken dan de ander. Van mij mag ie, ik heb er geen last van.

En wees eerlijk: Heb jij daadwerkelijk last van zijn handelswijze? Het lijkt mij sterk. Tuurlijk, je mag het er niet mee eens zijn, maar het hindert jou niet in jouw doen-en-laten.

Hij probeert mensen niet te overtuigen zijn methode over te nemen, maar gaat gewoon z'n eigen gang.

Hierdoor komt ie volgens mij procentueel gezien meer moois tegen, omdat de finals van multi-caches over't algemeen wat hoopgevender zijn dan een broodtrommeltje onder een steen.

En om alvast antwoord te geven op jouw weer-vraag "Zou hij dan ook zo jouw caches mogen vinden, als je die hebt?"

Als hij mijn caches op die manier zou vinden, zou het mij niet uitmaken. Zolang het alleen Barny is die op deze manier mijn cache zou vinden, mag ie z'n gang gaan.

Kijk, als ie op Leaks oid komt, dan ben ik minder blij, maar ik denk dat dat voor iedereen het geval is.

Dan verplaats ik de cache gewoon, zodat de afwijking onacceptabel groot is. :-)

Geplaatst

Als ik een cache zou hebben liggen met een puzzel of wat dan ook, en jij zou direct naar het eindcoördinaat lopen, en aan het eind een nog zo'n mooie log schrijven, dat zou dat niet opwegen tegen het feit dat je mijn cache op een illegale manier gevonden hebt.

Illegaal?

Geplaatst

@Barny

"de eenregelige logs, de TFTC beledegingen, de dagverzamellogs die niet over de gelopen cache zelf gaan, dat zijn in mijn ogen juist de beledegingen waarvan de eigenaar van de cache geminacht word"

Soms ben ik het me je eens.

Geplaatst

Jammer is het overigens, dat ik hier weinig verhaaltjes lees van enthousiaste mensen, die regelmatig events bezoeken en daar vlot en aanmoedigend over schrijven. Een tegengeluid horen zou onze mening wellicht weer kunnen doen kantelen.

Ik vrees dat dit (ook) een eindeloze discussie wordt, zo in de trant van 'je kunt ook gewoon gaan wandelen, daar heb je geen geocaches voor nodig'.

Je kunt namelijk ook gewoon met vrienden/bevriende cachers afspreken om ergens iets te gaan drinken, daar heb je geen event voor nodig.

Een event bezoeken is niet altijd even leuk, ligt eraan wat het thema is, wie je tegenkomt etc.

Ik heb goede herinneringen aan cachers die ik onderweg tegenkom, meestal zijn ze in voor een praatje. Twee weken geleden hebben we zelfs een terrasje gepakt met een team dat we toevallig tegenkwamen tijdens een fietstocht. Een dik uur zitten (geo)kletsen, het leek net een mini-event. Is een van de kersen op de taart!

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb er ook geen last van, integendeel, al logt Barny de ene na de andere cache op deze manier, ik zal er zeker geen seconde minder om slapen. Waar het mij wel om gaat is de

dubbele moraal in dit verhaal. Aan de ene kant kokerrapers bestempelen als sukkels, maar zelf het spelletje zo veranderen, dat je toch maar een cache kan loggen.

Barny en ik hebben in ieder geval èèn ding gemeen en dat is dat we een hekel aan puzzels hebben, Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om dan maar

het eindcoördinaat van een lijst te halen. Sorry dat ik het zeg, maar ik zou mij de ballen uit de broek schamen...

@Diederikus 'illegaal" is misschien een zwaar woord, maar we kunnen toch rustig zeggen dat het eindcoördinaat niet gevonden is op de manier die de cache eigenaar voor ogen had.

@Flaker 91. Nee. Als de cache owner zegt dat het een multi is, dan is dat een multi en heb je dat maar te respecteren, Ik kan geen enkele reden bedenken waarom iemand dan het recht zou hebben om er dan maar een traditional van te maken.

bewerkt door Team Tammo
  • Top! 3
Geplaatst

Je kunt namelijk ook gewoon met vrienden/bevriende cachers afspreken om ergens iets te gaan drinken, daar heb je geen event voor nodig.

Een event bezoeken is niet altijd even leuk, ligt eraan wat het thema is, wie je tegenkomt etc.

Ik heb goede herinneringen aan cachers die ik onderweg tegenkom, meestal zijn ze in voor een praatje. Twee weken geleden hebben we zelfs een terrasje gepakt met een team dat we toevallig tegenkwamen tijdens een fietstocht. Een dik uur zitten (geo)kletsen, het leek net een mini-event. Is een van de kersen op de taart!

Zeker is dat gezellig! Ik ben al zo veel leuke mensen tegen gekomen tijdens het cachen! En ook daarbuiten trouwens :-)

Ik denk wel dat ik hier in Eindhoven e.o. erg gezegend ben met veel leuke mensen. Maar trouwens, ik heb ook mailcontact met diverse cachers die veeeeel verder weg wonen en weet je. .. die zijn óòk heel aardig!

Geplaatst

Inderdaad Domi, mailcontact is dikwijls een verademing. Op het forum vindt er strijd plaats, we houden elkaar voor de gek, er ontstaan kampen.

Via mail kun je elkaar beter leren kennen, beweegredenen lezen waarom iemand cached zoals hij cached. Interesse in elkaar.

Geplaatst

Inderdaad Domi, mailcontact is dikwijls een verademing. Op het forum vindt er strijd plaats, we houden elkaar voor de gek, er ontstaan kampen.

Via mail kun je elkaar beter leren kennen, beweegredenen lezen waarom iemand cached zoals hij cached. Interesse in elkaar.

Absoluut! Ook al blijf ik ook op dit forum halsstarrig proberen om jullie beter te leren kennen en interesse te tonen :-)

Geplaatst

ALLES! :-)

Maar vooral: waar ligt je passie (ook naast het cachen, Odlaniger jij houdt bv ook van koken heb ik al ontdekt net als ik), wat vind je het mooiste aan (geo) cachen, wat waren je topervaringen met cachen, hoe sta je in het leven, wat vind je belangrijk, welke natuurgebieden, landen, dieren, bloemen, bomen, gerechten, boeken, dranken zijn favoriet etc etc.

Maar op dit forum zal ik me natuurlijk beperken tot alles wat met onze gezamenlijke hobby te maken heeft. Ik wil geen strafpunten voor off-topic gaan :-)

Ik vind andere mensen vaak zo'n ontdekking als je ze beter leert kennen.

Geplaatst

@Flaker 91. Nee. Als de cache owner zegt dat het een multi is, dan is dat een multi en heb je dat maar te respecteren, Ik kan geen enkele reden bedenken waarom iemand dan het recht zou hebben om er dan maar een traditional van te maken.

Het zijn guidelines he, geen strakke regels ;-)

Je kan niemand dwingen het volgens de guidelines te doen, hooguit suggereren dat het wenselijk is deze aan te houden.

Tammo, wat nou als je minder goed/niet in staat bent om grotere afstanden te lopen? Zou je dan puur gebonden zijn aan alle Park&Grab caches?

In mijn ogen niet, want dan ga je op zoek naar manieren om het meeste eruit te halen.

Geplaatst

In mijn ogen niet, want dan ga je op zoek naar manieren om het meeste eruit te halen.

Dat is een mooie. Ik denk dat iedereen dat probeert: voor hem- of haarzelf het beste en het mooiste uit de cache-ervaring te halen. En wat dat beste is, kan voor iedereen weer anders zijn.

Geplaatst

In mijn ogen wel. Er zijn genoeg caches die ik niet kan doen, mij zal je niet in bomen zien klimmen, en caches in de buurt van water hebben ook mijn voorkeur niet.

En als er nou nog sporadisch geocaches lagen in Nederland, dan zou ik mij er heel misschien nog iets bij voor kunnen stellen, maar ondertussen breek je je nek over de geocaches, het is mij al gebeurd dat ik er spontaan eentje vond.... Dus mijn mening is dat er genoeg caches zijn die je gewoon kan doen, al zou je beperkingen hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Alle cachers zijn welkom bij mijn cache. Niemand hoeft verantwoording af te leggen hoe hij (m/v) aan zijn eindcoördinaten gekomen is. Als men zichzelf tekort doet door de waypoints niet te bezoeken dan ga ik er voorshands vanuit dat men daar een hele goede reden voor zal hebben. Die hoef ik niet te weten. Ik help graag, maar liever nog voorkom ik dat men hulp nodig heeft of zorgt men dat men zichzelf helpt. De waypoints krijgen het bezoek dat ze verdienen, zoals de cache de logs krijgt die het verdient.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Geplaatst

toch fijn om te weten dat Team Tammo even bepaalt wat ik en vele andere met een spelletje nu moet doen of laten.

een spelletje wat er om gaat om iets te bezoeken, waarbij je je naam achterlaat als bewijs dat je er geweest ben, waar je je ervaringen online deelt met je medehobbyisten, dat staat allemaal omschreven in de richtlijnen die iedereen heeft aangegeven dat hij/zij er mee accoord gaan, geheel vrijwillig ook nog.

nu staan er een paar bijghochems op die bepalen dat iemand met een minder intelligentie dan de 5% super intelligente spelers van het spelletje dan maar niet mee mag doen, iemand met een wat voor een handicap maar 2e rangs zooi moet rapen, iemand mar blauwe ogen vals speelt en met kroeshaar alleen in bomen mag klimmen.

nergens staat (waarmee je zelf akkoord ben gegaan) dat mensen uitgesloten zijn van dit spelletje, ben je daar niet mee eens dan zegt groundspeak zelf dat je vrij bent om ergens anders een hobby te beoefenen, ga dan ook niet vertellen wat een ander moet gaan doen of laten,

dat je me een #onhandig persoon vind om wat ik doe is je goed recht, maar ik heb deze hobby niet gekozen om door iedereen gelieft te zijn, dat interesseert me totaal niet, ik cache voor mijn eigen plezier en niet voor de jouwe of wie dan ook.

zolang ik een cacheplaats bezoek, heb ik ook het recht verworven om mijn bevindingen te delen op de cachepagina, pech voor de co als mijn bevindingen hem niet bevallen, had hij mij maar niet moeten uitnodigen doormiddel van zijn cache

Barny

• Top! 1
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...