Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

als je verwondert ben over dat je een uil hoort, en verbaast over dat er een vleermuis over je hooft heen scheert (weet je dan wel hoe je een vleermuis vliegend herkent?) heb je een wezenlijk deel in de opvoeding en leven gemist mijn inziens, om van de natuur genieten is geocachen geheel niet noodzakelijk

Barny

Niet noodzakelijk om van de natuur te genieten, maar wel leuk toch dat geocachen, nietwaar, mijn beste Barny?

Wat grappig dat je het ziet als een gemis in mijn opvoeding dat ik me nog kan verwonderen over uilen en vleermuizen (ja, beide herken ik gelukkig en kom ik regelmatig tegen). Ik zie dat eerder als een zegen! Zo zie je maar hoe je anders naar de dingen kunt kijken!

Wel heel leerzaam en boeiend dit alles.

Dat ben ik met je eens. Zowel alle verschijnselen rondom cachen als deze discussie. bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

En hebben de kokers misschien nog wel een ander voordeel, namelijk dat deze beter bruikbaar zijn voor bijzondere verstopconstructies ? Alle constructies die ik heb gezien waren kokers, en daar zaten juweeltjes tussen ...... :-)

Er is geen enkele reden om de koker dan als cache te gebruiken. Als waypoint met mooie constructie is het formaat van een koker (of kleiner) natuurlijk wel perfect te gebruiken.

Geplaatst

De polonaise trail, strikt gezien lijkt het mij volgens de regels een geocache te zijn. Of het een prul is durf ik niet te zeggen, ik heb hem niet gelopen.
Misschien is het een juweeltje, misschien is het een snelle manier van puntjes scoren.

Deze cache heeft in ieder geval een duidelijk omschrijving waardoor ik snel zou kunnen besluiten of dit wel, of niet, een cache voor mij zou zijn.

Wat betreft het loggen van een cache als er geen container/logboekje is, dan is dat gewoon een dnf. Zijn ergere dingen in de wereld.....

Geplaatst

Diederikus, heb je al een het soort kokers gevonden waar team Tammo op doelt? Soms is het echt zinvol om een koker te pakken ipv een kist.

Neemt niet weg dat als het kan, ik nooit voor de koker zou kiezen, maar altijd voor de kist.

Geplaatst

Diederikus, heb je al een het soort kokers gevonden waar team Tammo op doelt? Soms is het echt zinvol om een koker te pakken ipv een kist.

Neemt niet weg dat als het kan, ik nooit voor de koker zou kiezen, maar altijd voor de kist.

Of een vogelhuisje! Die zijn ook leuk, als tussenpunt maar ook als eindcache vind ik.

Geplaatst

@Helmine, volgens mij kun je er in zo'n geval altijd een offset multi van maken. En als er geen plaats is om een ammobox neer te leggen dan is het moeilijk voor te stellen dat het een plek is waar ik graag cache. Omdat je er kennelijk teveel in de gaten loopt.

Geplaatst

En hebben de kokers misschien nog wel een ander voordeel, namelijk dat deze beter bruikbaar zijn voor bijzondere verstopconstructies ? Alle constructies die ik heb gezien waren kokers, en daar zaten juweeltjes tussen ...... :-)

Er is geen enkele reden om de koker dan als cache te gebruiken. Als waypoint met mooie constructie is het formaat van een koker (of kleiner) natuurlijk wel perfect te gebruiken.

Daar heb je gelijk in, alleen kom ik zelf die situaties niet snel tegen vanwege het feit dat ik nauwelijks op zoek ga naar multi's. Komt deels door tijdgebrek, en door het feit dat ik barstende pijn in mijn hoofd van multi's krijg. Een vraagstelling zoals ,hoeveel treden heeft de trap, wordt door mij vanuit verschillende oogpunten bekeken om te zien of er verschillende antwoorden mogelijk zijn, en geloof me die vind ik altijd, en alle oplossingen zijn even aannemelijk voor mij, met als gevolg dat ik 10 waypoints later een ongelofelijke lijst met mogelijkheden heb, als mede een hartslag van 180 en een humeur waarmee je beton kan zagen...

Geplaatst

Mijn ervaring is dat geocacheëigenaren die een Multi maken met een regular cache, meer tijd, inventiviteit en geld besteden dan cacheëigenaren die vandaag bedenken dat ze morgen een gratis koker in hun voortuin tussen de rhododendrons flikkeren.

Kokertrails zijn aan mij niet besteed. Een fietsroute uitstippelen kan ik zelf wel, daar heb ik geen kokers voor nodig. Om nog maar te zwijgen over mijn zere been dat ik om de 200 meter twee keer over mijn bagagedrager moet zien te krijgen. Wanneer ik een damesfiets heb aangeschaft, denk ik er misschien anders over. Dan laat ik mij niet meer stangen.

Geplaatst

Daar heb je gelijk in, alleen kom ik zelf die situaties niet snel tegen vanwege het feit dat ik nauwelijks op zoek ga naar multi's. Komt deels door tijdgebrek, en door het feit dat ik barstende pijn in mijn hoofd van multi's krijg. Een vraagstelling zoals ,hoeveel treden heeft de trap, wordt door mij vanuit verschillende oogpunten bekeken om te zien of er verschillende antwoorden mogelijk zijn, en geloof me die vind ik altijd, en alle oplossingen zijn even aannemelijk voor mij, met als gevolg dat ik 10 waypoints later een ongelofelijke lijst met mogelijkheden heb, als mede een hartslag van 180 en een humeur waarmee je beton kan zagen...

Haha dat is heel erg herkenbaar.

Geplaatst

Mijn ervaring is dat geocacheëigenaren die een Multi maken met een regular cache, meer tijd, inventiviteit en geld besteden dan cacheëigenaren die vandaag bedenken dat ze morgen een gratis koker in hun voortuin tussen de rhododendrons flikkeren.

Od, hoe lang heb je erover nagedacht om deze gedachte van jou aan het papier toe te vertrouwen....? Dat kan beslist niet langer geweest zijn dan de tijd, die de mensen uit categorie twee aan hun cache hebben besteed....

Ik krijg nu - mede dankzij deze ontboezeming van jou - toch wel sterk de indruk, dat dit onderwerp volstrekt, maar dan ook volstrekt is uitgeknepen en dat er niets zinnigs meer over te schrijven valt.... Het bewijs daarvoor ligt in die zin van jou! :-) Allemachtig man! En je kunt zoveel beter.....!

Geplaatst

Mee eens en oneens.... eens wat betreft tijd, inventiviteit en geld, maar voor mij is het moeilijk om dan een inschatting van het eindcoördinaat te maken. Is dat de moeite waard ? Een traditional is voor mij beter en sneller in te schatten aan de hand van de cache omschrijving, door op google maps te kijken, of als dit type cache als stip op mijn navigatie tevoorschijn komt.

Geplaatst (bewerkt)

Ook snelle impulsieve reacties mogen er nu en dan zijn, toch? Juist ook voor diegenen die meestal zorgvuldig afwegen en nadenken. En inderdaad komt er misschien weinig nieuws meer op de discussie die op dit forum de hoofdmoot lijkt te zijn, soms komt daar zo maar ineens een straaltje nieuw inzicht en begrip tussendoor. Dat maakt het in elk geval voor mij waardevol.

Maar volgens mij is het voor mij tijd om naar bed te gaan.

Over uitgeknepen gesproken :-)

Ik wens jullie allemaal een goede nacht en, indien je daar nog de fut voor en de zin in hebt, nog een zinvolle opbouwende discussie.

O ja en Team Tammo, wat jij schrijft kan ik dan ook weer snappen. Verslavend, dit draadje met al die verschillende mensen en meningen. ..

-stuurt zichzelf met strenge stem naar bed-

bewerkt door MarcoDomi
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...