MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 Lol, volgens mij heb jij ze niet nodig hoor :-) Dank je. En ik ben oprecht benieuwd wat de beweegredenen zijn van bv Vlinder en Barny. We kunnen wel steeds alleen maar ruziën maar daarmee snap ik er niet meer van, eerder minder. En ik weet dat een stevige discussie niet geschuwd wordt, daar kan ik weer van leren, wie weet kunnen we ook nog wel discussiëren én elkaar in onze waarde laten. Ik heb het idee dat dat toch ook heel vaak (steeds vaker?) wél lukt namelijk.
Vlindertje Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Blijkbaar heb IK iets gemist. Ik was mij niet bewust van het feit dat mij vragen waren gesteld. Mijn doel op elk forum is kennis en ervaring uitwisselen, bij voorkeur via discussie, en inzicht verwerven volgens de socratische methode. Jammer, overigens, dat jij je met je pilletjes voor het karretje laat spannen van iemand die zich nooit aan een redelijke discussie zal wagen en zich beperkt tot goedkope stemmingmakerij om de lachers op zijn hand te krijgen.
Team Tammo Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 (bewerkt) Slechts een kleine minderheid speelt het spel echter zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad. Voor zover ik weet is de eerste geocache in 2000 geplaatst, we zijn nu dus bijna 14 jaar verder. Je ontkomt er dan niet aan dat een spelletje evolueert, het zal zich gaan vormen naar de manier waarop de meeste mensen het spelletje spelen. En daarnaast heb je maken met een veranderende organisatie achter geocaching, en wat dat betreft ben ik het met je eens, zodra er behoorlijke financiële belangen bij komen kijken, dat dat vaak toch een soort van doodsteek is. Dat het spelletje gevormd wordt door hoe de mensen het willen spelen is voor mij niet per definitie verkeerd, zolang dat maar gebeurd in de geest van het geocachen, dus van de cache owner mag je best verwachten dat hij, of zij de cacher probeert te verrassen met een mooie locatie of een ingenieuze verstopplek, en als cacher zou je in mijn ogen de cache moeten volbrengen zoals de cache eigenaar voor ogen had. 16 april 2014 bewerkt door Team Tammo
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 Blijkbaar heb IK iets gemist. Ik was mij niet bewust van het feit dat mij vragen waren gesteld. Mijn doel op elk forum is kennis en ervaring uitwisselen, bij voorkeur via discussie, en inzicht verwerven volgens de socratische methode. Jammer, overigens, dat jij je met je pilletjes voor het karretje laat spannen van iemand die zich nooit aan een redelijke discussie zal wagen en zich beperkt tot goedkope stemmingmakerij om de lachers op zijn hand te krijgen. Jemig, Vlinder! Je hebt gelijk! OF ik lees nu zelf heel slecht terug (zou zomaar kunnen met mijn ietwat chaotische natuur) OF ik had de vraag inderdaad niet daadwerkelijk gesteld! Haha en ik vroeg me al de hele tijd af of ik er nog een reactie op zou gaan krijgen van je. Maar fijn dat je er een helder antwoord op wilde geven. Weet je, mijn intentie was nu juist -niet zozeer met de pilletjes opmerking maar vooral met mijn post daarna- om tot de kern te komen. En een spiegel voor te houden aan iedereen die mee schrijft.. Want er is in mijn ogen een hoop onbegrip en frustratie op dit forum over hoe we communiceren, terwijl ik denk: je moet verder kijken dan dat. Al kan ik me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om door een bepaalde woordkeus heen te kijken. Als ik me rechtstreeks of meer indirect aangevallen voel of iets raakt een zere plek/irritatie, dan is ook mijn eerste neiging om dan in de verdediging te schieten of de aanval te kiezen. Ik denk dat velen jouw woordkeus als aanvallend ervaren. En dat staat nu juist een dieper inzicht in de weg. Mensen lezen dan niet meer wat je écht wil zeggen, ze lezen er alleen de volgende belediging in die ze inderdaad van je zijn gaan verwachten. En dat vind ik jammer, omdat ik echt benieuwd ben naar wat je ervan denkt. Je kunt natuurlijk denken "their loss" (wat je misschien ook wel denkt), maar als je doel is discussiëren en inzicht verwerven (ook in anderen?), dan werp je zo obstakels op voor je eigen doel. Want ik denk dat het. zoals iemand al eerder schreef, inderdaad een kwestie is van zenden en ontvangen. Als je elkaar in een discussie wil vinden, dan zul je je aan elkaar moeten aanpassen en voor elkaar open staan, en daarbioj hoort gezonder nieuwsgierigheid naar en respect voor elkaars mening en het waarde(n)oordeel even uitstellen (en dat geldt voor iedereen die mee wil discussiëren denk ik!). Ontvanger, maar ook zender. En daarnaast hou ik niet van die ruziesfeer maar dat is iets waar ik ook nog een hoop in te leren heb.
brouwertjes Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Helaas het is gebleken dat met een person niet op een normale manier te communiceren is. Denk dat postje 92 perfekt weergeeft wat een groot aantal denkt (getuige al de plusjes) We moeten denk ik maar leren leven met de beperkte zienswijze van deze persoon en gewoon zelf blijven doen wat de bedenker van het spelletje al lang in gedachte had. 1
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 (bewerkt) Helaas het is gebleken dat met een person niet op een normale manier te communiceren is. Denk dat postje 92 perfekt weergeeft wat een groot aantal denkt (getuige al de plusjes) We moeten denk ik maar leren leven met de beperkte zienswijze van deze persoon en gewoon zelf blijven doen wat de bedenker van het spelletje al lang in gedachte had. Ik voel in zo veel posts de frustratie en de ergernis uit het verleden (en soms ook heden) van dit forum. Ik kom natuurlijk ook nog maar net kijken. Maar mij is wel duidelijk dat het voor veel mensen lastig is om er met een open blik in te staan. Dat geldt voor iedereen die elkaar in het verleden in de haren is gevlogen of die geraakt is door wat men tegen elkaar gezegd heeft. Jammer is dat, maar wel begrijpelijk. Ik denk echter dat je een onstane "cultuur" wel degelijk kunt veranderen. Ook al zijn er mensen waar je het nooit mee eens wordt of die communiceren op een manier waar je niks mee kunt of wilt of die je niet kunt/wilt begrijpen. EN: ik geloof er in dat we wel degelijk allemaal in staat (zouden moeten?) zijn om normaal met elkaar om te gaan. Ik vind echt dat we in dit draadje naast een x-aantal ontsporingen al een stuk dieper op diverse dingen en op ieders zienswijze zijn ingegaan. En kijk, dat vind ik interessant en prettig. Willen we dingen anders? Dan zal iedereen toch echt bij zichzelf moeten beginnen. Een ander veranderen lukt toch niet, al ga je op je kop staan. Van proberen kun je leren (tja ik blijf een juf ). 16 april 2014 bewerkt door MarcoDomi 1
brouwertjes Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Idd van proberen kun je leren. Zoals zovelen hebben we geprobeerd en daarvan geleerd dat ....... zie verder postje 226
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 (bewerkt) Idd van proberen kun je leren. Zoals zovelen hebben we geprobeerd en daarvan geleerd dat ....... zie verder postje 226 Never give up on eachother! En ik meen dit serieus, Brouwertjes, ik zoek de discussie en ook de toenadering. Als je die niet kan geven of ervoor open staan dan snap ik dat. Maar kun je ook begrijpen (misschien zelfs respecteren) dat ik een andere benadering wil dan de aanval/het conflict? Daar schiet je toch niks mee op? 16 april 2014 bewerkt door MarcoDomi
brouwertjes Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Wat jijzelf doet daar bemoei ik me niet mee hoor. Veel Suc6 :-)
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 Wat jijzelf doet daar bemoei ik me niet mee hoor. Veel Suc6 :-) Dank je!
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 Vlinder, niemand houdt ons gelukkig tegen om ook de door jou gekoesterde versie in stand te houden.. En door velen gekoesterd! Er bestaan geen verschillende versies van het spel geocaching. Er zijn wel andere spelletjes die van geocaching zijn afgeleid en onder de vlag van geocaching worden gespeeld. Laten we dan vooral mooie geocaches blijven BEZOEKEN en creëren! Ik kom nog maar net kijken hier... maar kun je me eens beschrijven wat jouw doel is op dit forum, behalve voorlichting? Wat haal je eruit? Waar geniet je van? AHA zie je wel!! Toch niet gedroomd Ik las er zelf dus ook overheen. Dit dus, Vlinder. Maar daar heb je inmiddels deels op geantwoord. Niet op de 2e vraag trouwens. Daar ben ik ook benieuwd naar. Valt er ook nog te genieten op het forum voor je?
thex Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Ik zie een meeting aan de dommel komen, bij een bruggetje
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 Ik zie een meeting aan de dommel komen, bij een bruggetje O gezellig Thex, neem jij je waadpak mee? ? LOL
no-name Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Ik moet zeggen, je bent een positieve aanwinst voor het forum, Marco Domi. Net gekomen op een moment dat ik dacht dat het geen zin meer had om te kijken hoe er gereageerd werd. Nu blijf ik nog even hangen.
MarcoDomi Geplaatst 16 april 2014 Auteur Geplaatst 16 april 2014 -bloos- dank je, no-name!! Dat is fijn om te horen! Ik heb hier al een heleboel geleerd en ik leer nog iedere minuut bij! Daarnaast vind ik het nog gezellig ook. 1
Aanbevolen berichten