Diederikus Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 (bewerkt) Voor mij is geocachen nog geeneens het vinden van een koker of een kistje, maar iets heel basics, namelijk het vinden van het coördinaat. Door de wijze waarop we met elkaar communiceren sneeuwt het altijd onder, maar mijn ervaring is dat er wel degelijk twee fundamenteel verschillende benaderingen zijn. Twee groepen mensen die elkaar alleen maar met bevreemding kunnen bekijken. Ik kom vaak cachers tegen in het veld die mijn manier van cachen maar vreemd vinden. Iemand zei eens letterlijk tegen mij "wat doe je hier in het bos? Er zijn nog zoveel caches te vinden in Lelystad voor iemand met jouw aantal finds!". Als ik laat blijken dat ik alleen maar voor een multi gekomen ben en de omringende tradies niet eens in mijn gps heb staan dan kijkt men mij bevreemd aan. Tegelijkertijd heb ik de kaart van geocaching.com altijd maar vreemd gevonden. Waarom liggen er eigenlijk caches binnen de bebouwde kom? Zeker in Lelystad, waar ook nog eens geen enkele historie is? Als ik ga cachen probeer ik altijd zo min mogelijk caches te vinden, want wie wat bewaart die heeft wat. Gisteren verklaarde iemand zijn aanwezigheid in het veld met het feit dat hij binnenkort naar Berlijn gaat en daar zijn 2000e cache wilde scoren. Omdat hij nog wat puntjes tekort kwam liep hij nu deze trail! Ik moet bekennen dat ik stiekem even rond gekeken heb om te verifiëren dat ik mij daadwerkelijk bevond op de planeet waarvan ik dacht dat ik mij er bevond. Voor mij is het ultieme geocachen: elkaar vermaken. Voor een wandeling of het bezoeken van een mooi plekje heb ik geen geocache nodig. Maar voor het beleven van een avontuur en het triggeren van een glimlach wel! Dat is mijn doel als cachelegger en mijn hoop als cacher. @Od, van de 31 kokers waren er 21 waypoint. Of is een geraapte koker zonder puntje geen authentieke koker? 14 april 2014 bewerkt door Diederikus
ioHpeiH Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 Died, 31 kokers? Ik zie slechts 10 logs van jou, koppie past. Dat is het nadeel van deze wijze van cachen, je weet niet meer waar je bent geweest. Deze wijze is een wijze les voor jou. Niet meer doen, ok? Ach, Diederikus sleepte mij mee naar Den Ermelosche Heide, nu had ik eindelijk de kans om hem met bijna gelijke koker terug te betalen. Voort wat, hoort wat :-) 1
Odlaniger Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 Goed gedaan Hiep, Died kan wel een wijze les gebruiken. Nadeel is dat hij nu teveel puntjes heeft verzameld.
Diederikus Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 @Od. In dit tempo zal ik jou spoedig voorbij streven. Wat die Wijze Les betreft, wanneer ga je? Ik neem aan dat je inmiddels ook verslaafd bent geraakt aan de Flevolandse klei en dat je wacht tot het flink geregend heeft?
barny Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 onnadenkende en onwetende kokergooiers benadelen wel mijn spelletje van geocachen, daardoor mis ik best wel een paar mooie of interessante plekken waar ook soms kokers liggen, wil ik niets missen ben ik eigenlijk verplicht om alles in mijn GPS te laden en dan maar hopen dat ik de goeie micro treft die wel op een interessante plek ligt. helaas is mijn ervaring dat ik eerst op 20 plekken kom waar een normaal mens ver van weg blijft voordat je een plekje tegen komt die wel een beetje bevalt, die ergernis en omrijden en tijdsverlies is me dat totaal niet waard en ik begrijp dan ook niet dat andere mensen daar nu leuk aan vind om een cache daar te verbergen of dat je blij zijn dat je tussen de zooi een koker moeten gaan zoeken. dus daarmee zitten die kokergooiers mij wel en zeker het plezier in de weg ik heb de indruk dat mensen die dan wel een beetje na kunnen denken en daarmee een bakje plaatsen wel veel meer de intentie hebben om hun bezoekers te vermaken, dus bezoek de geocache's van hun alleen maar, met de wetenschap dat ik helaas wel wat mooie plekjes moet missen de wijze lessen begrijp ik niet helemaal, de lessen die ik ben tegen gekomen heeft mij niks geleerd, zelfs 3 keer terug geweest omdat de knarpen mij niet bij de les hadden, of dat wijs is vraag ik me af Barny
Casteel Geplaatst 14 april 2014 Geplaatst 14 april 2014 Nee Barny! Niet de knarpen! Laat de knarpen met rust!
thex Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 daardoor mis ik best wel een paar mooie of interessante plekken Hahhahhahhahhhaaaaaa. woeoeooehaaaaa, mooie plekken ?
gluppie Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Barny, jouw relaas klinkt wel aardig neurotisch. Als kokergooiers jouw plezier vergallen, zegt dat misschien meer over jou dan over de kokergooier. Ik vind ook dat er genoeg waardeloze caches (kokers) online komen. Maar beste Barny je hoeft ze niet te zoeken en als je op een plek komt waar je niet wilt zoeken, dan ga je toch gewoon weer verder? Zoals jij het schrijft, zou ik je oprecht willen adviseren om hulp te zoeken.
ioHpeiH Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 de wijze lessen begrijp ik niet helemaal, de lessen die ik ben tegen gekomen heeft mij niks geleerd, zelfs 3 keer terug geweest omdat de knarpen mij niet bij de les hadden, of dat wijs is vraag ik me af ;-) Oei, dat is inderdaad een lastige puzzel.... het schijnt dat je specifieke puzzels niet hier op het forum mag bespreken, dus zo in het openbaar mag ik je niet helpen. Zelf heb ik hem ook met meer geluk dan wijsheid weten op te lossen denk ik. :-) Je zou natuurlijk de C.O. een mailtje kunnen sturen, of je vraagt Odlaniger mee om samen met jou te lopen, hij schijnt Knoerps te spreken.
thex Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Laat mij nog eenmaal klagenover alle ongevraagde adviezendie tot de mensen zeggendat ze beter en vrij kunnen levenwaarmee impliciet is gestelddat ze wijze raad behoevenen dus gevangen zijnwant iets anders suggererende foute berichten niet. ’t Klinkt wel leuk en liefals ik je naar vrijheid en het hart verwijsmaar feitelijk leer ik je zodat je dom en ongevoelig bent;och is ’t niet een wonderdat volksstammen onze onzin lopenjaar in jaar uit met veel natuurgeweldde ene na de andere zogenaamde cache cursusomdat geen van hen helpt? 1
barny Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Gluppie wat ben jij een rare kerel,heb ik het voor jou niet duidelijk genoeg uitgelegt dat ik het zonde van mijn tijd, energie en geld vind om eerst te ergeren aan 20 plekken waar ieder weldenkende mens geen ander normaal mens naar toe wil sturen om dan uiteindlijk op 1 plek te komen die een beetje de moeite waard is?of jij moet het wel leuk vinden, maar dan ben je nog raarder in mijn beleving dan ik dacht en Thex, er zijn kokers neergegooid door gemakzuchtige geoprutsers op mooie plekken, niet veel maar ze zijn er wel ioHpeiH ik heb de eindcoords natuurlijk al lang, het gaat mij om de wijze lessen die ik onderweg zou krijgen, en waarom zou ik iemand lastig vallen als ik het zelf niet kan? als het niet lukt en ik ben het zat ga ik wel meteen door na de cache voor dat "puntje" Barny
thex Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 (bewerkt) en Thex, er zijn kokers neergegooid door gemakzuchtige geoprutsers op mooie plekken, niet veel maar ze zijn er wel Waar hebben we GSAK en Project-GC dan voor gekregen. De goden zijn ons welgestemd, al komen ze blijkbaar uit Zweden waar ze wel mooie plekken hebben, maar geen kokertjes. De meeste trailtjes zijn trouwens na 3 maanden dood of verkeren in een ernstige fase van onderhoudsproblemen. Hierdoor is het verzamelde puntenaantal in waarde sterk gedegradeerd, zodat iemand met 7000 founds best wel het aankijken niet waard kan zijn. Hun lol, doen ze iig niet de caches die ik leuk vind, en dat scheelt weer een hoop ellende. Zo kom ik vooral geocachers tegen die goed bezig zijn met hun hobby. 15 april 2014 bewerkt door thex
MarcoDomi Geplaatst 15 april 2014 Auteur Geplaatst 15 april 2014 Gluppie wat ben jij een rare kerel, heb ik het voor jou niet duidelijk genoeg uitgelegt dat ik het zonde van mijn tijd, energie en geld vind om eerst te ergeren aan 20 plekken waar ieder weldenkende mens geen ander normaal mens naar toe wil sturen om dan uiteindlijk op 1 plek te komen die een beetje de moeite waard is? of jij moet het wel leuk vinden, maar dan ben je nog raarder in mijn beleving dan ik dacht en Thex, er zijn kokers neergegooid door gemakzuchtige geoprutsers op mooie plekken, niet veel maar ze zijn er wel ioHpeiH ik heb de eindcoords natuurlijk al lang, het gaat mij om de wijze lessen die ik onderweg zou krijgen, en waarom zou ik iemand lastig vallen als ik het zelf niet kan? als het niet lukt en ik ben het zat ga ik wel meteen door na de cache voor dat "puntje" Barny Ach, Barny. Wat ben ik blij dat ik anders in het leven sta. Ergernis is verspilde energie. Er valt zo veel te genieten! en Thex, er zijn kokers neergegooid door gemakzuchtige geoprutsers op mooie plekken, niet veel maar ze zijn er wel Zo kom ik vooral geocachers tegen die goed bezig zijn met hun hobby. Wat is goed, wat is kwaad... Mensen, laat elkaar toch genieten! Zonder waarde-oordeel. Je hebt literatuur en Donald Duckies. Ik kan van beide genieten op zijn tijd.
no-name Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Ik zag, bij het bekijken van je cache, dat er ook Donald Duck caches bij jou in de buurt liggen! Nu nog even zoeken naar een literatuur cache. Volgens mij lag er eentje bij Wijk aan Zee.
thex Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Doe eens niet zo naief. Zo zijn er trailtjes geweest waarbi jde buurt stelselmatig delen geruimd hebben omdat ze het niet fijn vinden dat er de hele dag mensen zitten te snuffelen rondom hun woongebied. Je moet altijd je volle verstand gebruiken en bedenken of het wel kan, wat de buitenstaanders er van vinden dan wel van ervaren, en of het uberhaupt verantwoord is. Anders krijg je de publiekelijke opinie tegen je, en de boswachterijen ook. En ik garandeer je, dat wil je niet.
Aanbevolen berichten