Spring naar bijdragen

Alternatief Geochecker


Thobias010

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

Tijd bezig met geocachen en ook druk bezig om eigen caches (voornamelijk mystery's) te plaatsen.

Bij de laatste, die net online is had ik een geochecker pagina gebruikt om de gevonden oplossing te controleren. Schijnt alleen een fout in te zitten, waardoor mensen per definitie al incorrect als uitkomst krijgen.

Achteraf aanpassen lukt niet, dus ik ben op zoek naar een alternatief. Iemand suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

buiten dat een goeie geocache geheel geen puzzel nodig heeft

buiten dat puzzelen helemaal niets met geocachen te maken heeft

waarom een tjekker bij je puzzel?

als mensen zonodig puzzeltjes willen oplossen, waarom willen ze dan zo nodig gezeten op hun luie stoel achter het beeldscherm weten of ze "het" goed hebben? daar zijn toch heel andere site's voor die dat hebben

als je besluit vanwege het opwaarderen van je onbenullige cache er een "puzzel" aan te hangen laat dan tenminste het YESS gevoel niet afhangen van een groen beeldscherm maar laat het YESS gevoel zich ontladen bij het vinden van een cache in het veld, en je laat helemaal blijken dat je het spelletje een beetje begrepen heb als er ook een cache ligt, een koker weggooien kan elke onbenul, een cache plaatsen kan alleen een geocacher.

 

en waarom moet jou bezoekers zich "onderwerpen" aan Puzzels terwijl jij alleen maar 1,5 1,5 kokers raapt?

 

1 ding moet ik je nageven, je pagina's zie er aardig uit

 

en weet je, een "puzzel" mag best wel meerdere coördinaten bevatten, dus je heb de revieuwer niet begrepen of de revieuwer zit je te belazeren

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, ik ben het voor 100 % met je eens en voor 100 % oneens.
Geocachen bestaat voor een groot deel uit puzzelen. Alleen tradi's zijn soms puzzelloos. Jij doelt waarschijnlijk op het thuis puzzelen.

Checkers zouden inderdaad overbodig moeten zijn, ik heb ze op verzoek wel eens gebruikt, omdat men geen zin heeft om een eind voor niets te rijden. Maar het devalueert een cache tot oppikker, dat zie ik soms in de logjes die ik ontvang. Voor mij zijn checkers verleden tijd.

Echter, jij lost geen puzzeltjes op en hebt geen behoefte aan een checker. Is ook niet nodig, je hebt de benodigde coördinaten al verkregen. Maar als het niets met geocachen heeft te maken, waarom zoek je ze dan op en log je ze? Oftewel, hoeveel echte geocaches heb je gevonden met hopelijk het YES-gevoel en hoeveel tijd heb je verloren aan het zoeken en vinden van prullaria die niets met geocachen hebben te maken?

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, sinds ik geen kokers of MoNo's die her aanzien niet waard zijn, meer bezoek heb ik een heel stuk minder last van het geoafval geloost door hersenloze wannabie's

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik in de praktijk moeten vaststellen, dat vele van de in jouw coördinaten boekje aanwezige caches, die voortvloeien uit puzzels van teveel hersens bezittende zonderlingen minstens de kwalificaties verdienen die jij hierboven beschrijft voor traditionals.... Wat dat betreft..... Maar ach, we hebben dan in ieder geval het idee, dat we er enige moeite voor hebben gedaan door de puzzel te ontleden en dat kan jij niet eens zeggen. Dan moet je wel extra teleurgesteld zijn bij aankomst op zo'n databaseplek. Heb jij ooit wel eens "trots" gevoeld bij de vondst van een cache, mooi of lelijk? Vertel? Ik ben één en al oor! :-) :-)

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is tot dusver het beste advies aan de topic starter. Leuk thema, mooie pagina. Waarom aan het einde dan een micro en geen geocache? Verdiep je eens in het spel. Klik op de links in mijn handtekening en lees hoe geocaching is ontstaan en waarom een micro nooit een geocache kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT op het moment dat ik geocachen moet gebruiken om mij ergens "trots" op te laten voelen moet ik bezorgt achterom kijken om mijn leven te defragmenteren waar te ontdekken wat er allemaal afschuwelijk is misgegaan.
ik ben namelijk op veel dingen "trots" maar dat heeft allemaal niets met geocachen te maken (#GodZijDank)
Bij het vinden van een cache ben ik vaak terleur gesteld, soms zelfs extra terleurgesteld, me net zo vaak afgevraagt of het de kilometer omrijden wel waard was, of de wandeling mij kon bekoren, of dat ik beter in de zon had kunnen zitten ipv de cache te rapen
regelmatig viel de wijzer in de nee stand uit, maar op het moment je daar verslag van doet in de log, word je als sjaggerijn of "zijkert" uitgemaakt, alsof mijn beleving van die cache niet de mijne kon zijn.
om terug te komen op je vraag, het "trots" zijn ben ik op heel andere dingen, blij ben ik wel met mijn data base van eindcoord's zo heb ik wel hele mooie plekjes gezien die ik anders niet gezien zou hebben, zo heb ik hele mooie cache's bezocht die mijn anders voorbij gegaan waren.
dan schrijf ik regelmaatig in mijn log dat ik het heel jammer vind dat zo een mooie/leuke/intresante cache verborgen blijft voor de "geocacher met een IQ van onder de 130"

 

@No Name, ik ga er maar voor het gemak vanuit dat je mij bedoeld dat ik de vraagsteller "afbrand"

MacDD geeft binnen 6 minuten een antwoord waarbij ieder weldenkend mens het idee heeft (goh? dat ik daar zelf niet aan gedacht heb)
dan is een forum toch ook om elkander een vraag of meer te stellen, dat heb ik dan gedaan, met de uitleg er bij waarom ik juist die vraag stel, zeker voor een beginneling handig om te weten waarom ik die vraag stel
dan vraag ik ook gelijk maar waarom hij cache's maakt die hij zelf haast niet bezocht heeft, ik ga er maar vanuit dat je cache's gaat ontwikkelen die je zelf ook leuk vind om te bezoeken, ik ben gewoon benieuwd naar de achtergrond van deze rare move (ook daar is een forum voor)
ik geef hem een compliment over zijn pagina en een tip voor een multy puzzel
en dat vind jij allemaal "afbranden" wat ik denk is dat het misschien de volgende keer handig is om je te bezinnen voordat je een partij stemmingsmakende onzin gaat uitkramen, maakt de sfeer op het forum een stuk prettiger

Barny

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik me teleurgesteld voel over een cache, vraag ik me ernstig af waar het mis is gegaan met mijn leven. Dat zoiets simpels als een cache mij zou " teleurstellen" zegt heel veel over het niveau van mijn leven.

 

beste Barny: zie hier de overeenkomst tussen trots en teleurstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT op het moment dat ik geocachen moet gebruiken om mij ergens "trots" op te laten voelen moet ik bezorgt achterom kijken om mijn leven te defragmenteren waar te ontdekken wat er allemaal afschuwelijk is misgegaan.

 

 

Barny

 

Soms krijg ik wel eens het idee, dat je dingen niet wílt begrijpen en dat je dit forum slechts gebruikt om iets, wat er ooit kennelijk in je leven mis gegaan is van je af te praten.... en voor dat woord "praten" mag je ook "zeiken" invullen.

 

Je begrijpt toch hoop ik wel, dat ik met het woord "trots" geen belangrijke zaken, zoals huwelijk, carrière, kinderen, inkomen, mooi huis, Claudia Schiffer en/of andere zaken bedoel. Niets, maar dan ook niets is belangrijk waar het om geocaching gaat. Geocaching dient in mijn ogen juist om al die andere, wél belangrijke zaken in het leven waar je trots of juist verdrietig om kunt worden even te vergeten.... de dagelijkse beslommeringen, zorgen en/of ellende opzij te zetten door naar buiten te gaan en een moment te genieten van wat de aarde ons te bieden heeft Dat neemt niet weg, dat je zélfs met zoiets simpels als het zoeken naar kokers of authentieke caches wel eens tegen een gevoel van "yeaahhhhh" "trots" of een zekere mate van bevrediging kunt aanlopen. Zelfs jij! Daar hoeft niemand ingewikkeld over te doen, want als dat gevoel er niet meer zou zijn, kun je beter stoppen en het kerkkoor betreden, waar je tenminste weer je "trots" oppakt bij het bereiken van de hoge C!

 

Jij wilt dwars liggen om het dwars liggen. Het is geen discussie, die je voert, het is gewoon het poneren van je eigen kleine gelijk in een hele grote wereld. Er zijn 25.000 geocachers in Nederland of althans mensen, die menen dat ze iets in die richting doen (voordat er weer geweeklaag komt uit Eindhoven) waarvan 24.970 zukkels en minkukels. 30 weten er hoe het moet en jij bent hun goeroe! Maar alleen op het moment dat jij iets aan geocaching (of althans iets wat daar voor doorgaat, want de 24.970 anderen hebben daar zo hun twijfels over) doet is dat van belang. In het gewone leven, waar jij op doelt sta je op volkomen gelijke voet met ons, tobbers op dit ondermaanse. En onthoudt dat nou maar eens voordat je die gelijkwaardige medemens weer eens voor rotte vis uitmaakt vanwege je onbelangrijke en meest zullige spelletje/hobby dat er bestaat! GEOACACHING! Maar IK vind het nog steeds leuk en haal er zeker een stukje bevrediging uit, wanneer ik na het oplossen van een idioot moeilijke puzzel in een voortuin.... eeeeh fraai stukje natuur uitkom!!!

 

Ma Tabak is nu bezig met een puzzel ergens boven de pont van Kinderdijk waar je een idioot lang verhaal moet gaan omzetten met behulp van het Atlantis alfabet, waar we na een hoop gedoe achter kwamen.... Uren neemt het in beslag om tot de coördinaten te komen. Hoofdpijn kreeg zij ervan! JIJ hoeft slechts een boekje te raadplegen met de GC nummers op alfabetische volgorde.... Hoofdpijn blijft achterwege. IQ 100/120 volstaat ruimschoots. Als WIJ uitkomen op een mooi plekje en een mooie schatkist dan voelen we ons happy. Zou blijken, dat de cache weer in een bijenkistje naast de voordeur op nummer 23 hangt, dan heeft de cache-eigenaar zijn bijenkistje vandaag voor het laatst gezien..... Ik waarschuw vast! Want soms horen negatieve emoties ook bij geocaching.... Maar niet ALTIJD Barny.... niet altijd!!! Onthoud je dat? Maak er een fijne dag van. Hier regent het!

  • Top! 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ gluppie, zie totaal geen overeenkomsten zoals jij dat aangeeft,

@ TT mooi betoog waar ik het een heel eind ik kan vinden, al moest ik even lang denken wat er nu allemaal "mis" is gegaan in mijn leven,,,,,,,,,,

geocachen blijft voor mij een simpel spelletje waarin ik enig vermaak zie, niets meer en niets minder, het woord of het gevoel van "trots" komt met geocachen is bij mij weten nog niet voorgekomen.

het dwarsliggen of het zeiken zoals jij het veelomvattend schrijf komt voort uit mijn nieuwsgierigheid waarom mensen doen zoals ze het doen, ben ik gewoon nieuwsgierig naar, dat daarmee mensen zich "ongemakkelijk" of zelfs "aangevallen" voelen zegt dan eigenlijk al voldoende, denk je niet?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ TT mooi betoog waar ik het een heel eind ik kan vinden

geocachen blijft voor mij een simpel spelletje waarin ik enig vermaak zie, niets meer en niets minder

het dwarsliggen of het zeiken zoals jij het veelomvattend schrijf komt voort uit mijn nieuwsgierigheid waarom mensen doen zoals ze het doen

 

Barny

 

Goed zo Barny, als ik gericht quote dan is de basis waarop wij beiden aan geocaching doen niet zo verschillend. Wel de manier waarop, maar dat hindert niet. Dat mag!

Ik zou het voorts prettig vinden, wanneer je je nieuwsgierigheid zou richten op andere aspecten van de samenleving.... Probeer de politiek eens..... Daar gaat een wereld voor je open..... Misschien kun je je nieuwsgierigheid naar ons toe dan wat naar de achtergrond verschuiven..... Dát zou heerlijk zijn.... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...