topzoekertje Geplaatst 18 maart 2014 Share Geplaatst 18 maart 2014 Lijkt niet waarschijnlijk Barny, want dat is nogal ver van Graauw. Ook een beetje vreemd om hier coördinaten neer te zetten die niet consistent zijn met de puzzel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djerken Team Geplaatst 18 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 18 maart 2014 Tja ik meende vooral een tip te kunnen krijgen hoe en met welke manier deze puzzel op te lossen. Maar het is mij duidelijk geworden: ik zoek wel alleen verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 18 maart 2014 Share Geplaatst 18 maart 2014 Je zou kunnen vertellen om welke cache het gaat, want de vraag blijft vaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djerken Team Geplaatst 18 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 18 maart 2014 @Odlaniger Dat wilde ik dus vermijden, ik meende dat dit niet kon/mocht? 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 18 maart 2014 Share Geplaatst 18 maart 2014 Oplossingen via dit forum aanreiken, is niet gepast. Maar algemene vragen, zoals "wat is stapeltellen?", kunnen wel worden beantwoord. Probleem is echter nog steeds dat ik jouw vraag niet begrijp, reden waarom ik vraag welke cache het betreft. Je mag me eventueel inlichten via een PM. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 18 maart 2014 Share Geplaatst 18 maart 2014 Djerken, ik heb de cache bekeken. Jouw vraag is niet vager dan de cache. Ik heb een kwartiertje geprobeerd te begrijpen wat de bedoeling is, maar ben er mee gestopt. Niet zoveel zin om uren te besteden aan een cache die ik nooit zal bezoeken vanwege de afstand en het feit dat het een micro betreft. Ik kan je dus niet verder helpen. Mijn advies: sla deze cache over. Er zijn genoeg mooiere caches. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jvdbroek Geplaatst 18 maart 2014 Share Geplaatst 18 maart 2014 Het lijkt wel heel erg op wat gedaan moet worden in de cache die Barny genoemd heeft. Daar moet je de gevonden getallen (bv 3, 51, 108) ontleden in de individuele cijfers. Dat levert op: (3, 5, 1, nog een 1, 0, 8). Deze schrijf je achter elkaar op van laag naar hoog: 0, 1, 1, 3, 5, 8. In deze reeks komen een aantal cijfers niet voor (er zijn 10 cijfers: 0 tm 9). Degenen die niet voorkomen schrijf je er achter in volgorde van laag naar hoog (2, 4, 6, 7, 9). Dat levert een reeks op van 11 getallen (omdat de 1 er 2x in zit): 0, 1, 1, 3, 5, 8, 2, 4, 6, 7, 9. Nu schrijf je onder deze getallen de eerste 11 letters van het alfabet. Op deze manier zijn deze dus aan elkaar gekoppeld: A = 0, B = 1, C = 1, D = 3, ......J = 7, K = 9. Op de cache pagina staat ook een formule met letters. Vervang de letters door de getallen die je op deze manier aan de letters gekoppeld hebt en er zou een leuke cachelokatie uit moeten komen. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djerken Team Geplaatst 19 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 19 maart 2014 Dank je wel jvdbroek, dat schijnt me wel es een heel einde op weg te kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefanwilkens Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 a=0 b=1 c=1 d=2,... De volledige vraag ontgaat mij even, is het misschien de bedoeling dat je een reeks opstelt waarbij het getal steeds de optelling van zijn twee voorgangers is ? 0 + 1 = 1 ( a + b = c ) 1 + 1 = 2 ( b + c = d ) 1 + 2 = 3 ( c + d = e ) ... Je zou dan iets krijgen als: a = 0 b = 1 c = 1 d = 2 e = 3 f = 5 ... etc De 2e post ontgaat mij volledig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Rij van Fibonacci? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Casteel Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Die is toch door Dan Brown verzonnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wyatt! Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 Uitleg van jvdbroek klopt. En wat betreft de Boxtelse variant kan ik vertellen dat Barny op de door hem vermelde coördinaten niks gaat vinden. In ieder geval niet die 'faalmicro'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djerken Team Geplaatst 25 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 25 maart 2014 Ik was een paar dagen niet echt meer op de site geraakt, maar de tip hierboven bracht mij inderdaad op de goeie weg. Ik heb er smiley bij sinds zondagavond. Dank aan iedereen die me op hielp. Groeten uit Graauw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden