Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik moet bekennen dat ik er nog geen multi's mee gelopen heb... Maar goed, we zijn er nog niet ;-) Met de nieuwe firmware zijn er toch nog wel wat bugjes over. Bijvoorbeeld deze: neem een cache met een lange beschrijving. Scroll helemaal naar beneden. Ga terug naar het vorige scherm. Selecteer een nieuwe cache met een kortere beschrijving. De GPS hangt nu op het ophalen van de beschrijving. Je kunt wel terug naar een ander scherm, maar de beschrijving krijg je niet te zien. Hetzelfde probleem speelt in elk geval ook bij de logjes.

Hebben andere mensen dit ook gezien? Of heb ik het probleem toch verkeerd begrepen? Sinds ik de beschrijving telkens helemaal terug scroll heb ik er geen last meer van...

En dan dit: ik heb afgelopen zondag een stevige cache-dag gehad met 48 founds. Het viel me tijdens het lopen al op dat de caches niet in een geopend kistje veranderden maar gewoon verdwenen. En toen ik thuis kwam had ik niet een keurig lijstje met founds, maar... helemaal niets. Alle caches die ik geladen had kon ik zien, maar of ze wel of niet found waren bleef helaas onduidelijk. En mocht ik dus vanuit mijn geheugen proberen om te achterhalen welke van de caches die ik bezocht had, ik ook daadwerkelijk gevonden had.

Eerder heb ik dit probleem niet gehad, maar deze keer had ik de caches op de SD-kaart gezet en vorige keren in het interne geheugen. Wellicht dat dat uitmaakt? En opnieuw: hebben andere mensen dit ook gezien?

@Paul

Klittenband is wel een idee natuurlijk. Ik heb ook altijd een rugzak bij me, dan blijft het ding tenminste zitten...

Geplaatst

Volgens mij is het tonen van gevonden cachen een instelling. Als ik me goed herinner stond die toen ik mijn toestel kreeg op "uit".

Maar mijn O600 telt de gevonden caches wel op en ik kan ze ook zichtbaar maken in de found lijst en op Basecamp.

Geplaatst

Ik kreeg ze ook niet te zien in Basecamp, daar waren ze allemaal gewoon nog als "not found"... Waar zit die instelling op het toestel?

Geplaatst

Het viel me tijdens het lopen al op dat de caches niet in een geopend kistje veranderden maar gewoon verdwenen.

Ga naar menu Geocaching. Selecteer het trechtertje rechtsboven. selecteer status. Vinkje zetten bij Gevonden.

Geplaatst

En toen ik thuis kwam had ik niet een keurig lijstje met founds, maar... helemaal niets. Alle caches die ik geladen had kon ik zien, maar of ze wel of niet found waren bleef helaas onduidelijk. En mocht ik dus vanuit mijn geheugen proberen om te achterhalen welke van de caches die ik bezocht had, ik ook daadwerkelijk gevonden had.

Ben je premium lid bij geocaching.com? Werk dan met Field Notes. Ben je geen premium lid sluit dan je oregon aan op je pc en kijk met de verkenner in de map: geocache_visits.txt. Daar staan al je founds en not founds keurig opgeslagen.

Geplaatst

@Herm

Ok, dat helpt. Nu kan ik tenminste zien waar ik verleden week geweest ben :-)

Field notes is toch gewoon dat je op de GPS aangeeft of ze found zijn of niet? Of kan er nog meer mee tegenwoordig?

Geplaatst

Field notes is toch gewoon dat je op de GPS aangeeft of ze found zijn of niet? Of kan er nog meer mee tegenwoordig?

Als je je oregon op de pc hebt aangesloten via de usb kabel kun je op de site geocaching.com "fieldnotes" aanklikken en de inhoud van de map geocache_visits.txt uploaden. Het loggen gaat vervolgens heel simpel. In fieldnotes de betreffende fouds en not founds aanklikken, tekstje maken en loggen maar.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik herken de leercurve van de Oregon 600. Wij hebben al GPSsen sinds het jaar 2000 ongeveer (Etrexen, 60CSx etc.) maar de Oregon werkt echt anders. Die oude GPSsen doen we dus ook nog niet weg ;-)

Je moet er aan wennen dat je bijv. founds-gegevens (alleen) via de pc kunt uitlezen; daarbij zijn idd. die field-notes erg handig.

Nog een vraagje: onze Oregon 600 bevat nog FW 2.70; welke versie is nu de stabielste? Ik weet van de Oregon 600 wiki dat er een aantal nieuwere FW versies erg instabiel zijn...

Geplaatst

Ik heb van de week een oregon 600 op firmware 2.7 in gebruik genomen. Kennis van de 62s maakte dat ik het apparaat binnen een uur geconfigureerd had. Zaterdag en zondag met succes mee gelopen. Enige wat niet goed werkt is het electronisch compas (is extreem en onbruikbaar traag) tijdens een gepijld wp. Zonder een wp om naar toe te gaan functioneert het compas wel normaal. Heb dit opgelost door elect compas uit te schakelen. De rest (en er werd veel gevraagd) deed het prima. Alleen batts na 7 uur leeg (ondanks allerlei besparende instellingen).

Geplaatst

Ik heb de 3.80 firmware erop en ben niet ontevreden: pas een crash gezien (dat is er nog steeds een teveel, maar ok), en de enige bug waarvan ik me bewust ben is de scrolling bug uit een eerdere posting. Accuraatheid lijkt redelijk te kloppen - de meeste caches liggen goed dicht bij het nulpunt, al blijft er uiteraard de mogelijkheid van een afwijking op het apparaat van de cache legger.

Ik heb ook geen klachten over het electronisch kompas, maar ik heb nog niets gepeild. Alleen, ja, die batterijen... Telkens het scherm uitschakelen helpt wel trouwens, daarmee rek je het wat.

Geplaatst

Zo,

ik ben inmiddels met mn derde(!!!) 650t bezig, en t bevalt allemaal prima! Alle drie werkten precies t zelfde (had ik met de 500 serie dus niet)

Had na de schitterende 500 serie wel veel moeite deze 600 te doorgronden, maar uiteindelijk heppie dr ook wat aan!

Mijn minpunten;

-Dat gekloot met die dashboards die steeds spontaan veranderen is inderdaad een probleem, daar doe je niks an (al kan je t na veel gevloek wel snel weer terugzetten).

-De nauwkeurigheid is oké, maar dus niet met beweging, je moet echt wel ff stilstaan

-Kantelen van het scherm is traag en ruk; ik stel m gewoon in op verticaal boven

-caches verder dan 200 km. weg kun je niet zien

-batterij verbruik is rampzalig hoog, of je moet m uit zetten

maar verders ben ik wel verliefd op dit toestel!

Geplaatst

Klopt, als je beweegt dan is er flink wat "lag" - het apparaat loopt soms wel 40m achter op waar je echt bent, zeker als je op de fiets zit. Het gevolg voor mij is in elk geval dat je telkens bij aankomst bij een cache een stukje terug mag lopen, want je gaat er eerst langs. Dat deed de Vista ook wel, maar veel minder erg als de Oregon.

Ik heb de mijne ook gewoon op "verticaal" staan. Ik zie geen enkele meerwaarde in horizontale uitlezing.

Waar gaan je 650s aan kapot dan?

Geplaatst

Nou.......ik vind het wel eens handig als ik een waypoint moet invoeren of een naam geven dat het toetsenbord horizontaal beter te bedienen is. Ik geef toe dat ik dat niet vaak doe, maar toch.

Geplaatst

Klopt, als je beweegt dan is er flink wat "lag" - het apparaat loopt soms wel 40m achter op waar je echt bent, zeker als je op de fiets zit. Het gevolg voor mij is in elk geval dat je telkens bij aankomst bij een cache een stukje terug mag lopen, want je gaat er eerst langs. Dat deed de Vista ook wel, maar veel minder erg als de Oregon.

Gebruik je GPS en Glonass? Ik ervaar dit doorschieten ook.

Ik heb altijd allebei gebruikt omdat ik dan een betere nauwkeurigheid -tenminste dat geeft het toestel weer, voor wat het waard is- maar gisteren heb ik 20 km gehiked met alleen GPS. De aangegeven nauwkeurigheid is beslist lager maar ik heb niets gemerkt van doorschieten.

Dit is natuurlijk maar een observering van ik vind het de moeite waard om het toestel een tijdje op alleen GPS te laten staan om dit te onderzoeken.

Geplaatst

Vanmiddag, na het uit- en weer aanzetten, bleek opeens mijn instellingen weer gereset. Mijn dashboard voorkeur verdwenen. Ik moest weer de taalvoorkeur aangeven. En nu kan ik alles weer opnieuw gaan instellen. De caches en de kaart zijn nog wel aanwezig. Vreemd!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...