Spring naar bijdragen

Ouwe Stompen Event Op 12 April 2014


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Zijn er mensen die zin hebben in een ouwe stompen event op camping de Woensberg

op 12 april 2014?

 

Laat dan hier je reactie achter, dan zal ik iets gaan plannen. Er is daar genoeg plaats om er een

gezellig lambal event van te maken.

 

Vriendelijke groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ondanks dat ik op 1 na alle GME's heb bezocht heeft de organisatie besloten om mij niet uit te nodigen voor het GME voor genodigden.

volgens mij hebben er veel oude stompen niet zo veel zin in, loopt nog geen storm als ik het zo begrijp, de organisatie denk er zelfs over om de spreekwoordelijke lat een stuk lager te zetten om meer mensen genoeg geld uit de zak te kloppen.

 

naar alle waarschijnlijkheid ben ik dan in België bij het mega event Brugse Beer

 

Jammer, anders was ik zeker langs geweest

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Keske27, Barny en andere meelezers,

 

Zoals jullie weten organiseren wij op 12 april een GME-reünie. Het doel is om samen met veel oude bekenden er een gezellige dag (en avond) van te maken. Het is geen GME, het is een reünie. Bij de organisatie zijn we niet over één nacht ijs gegaan (zoals we nooit doen). Bij het bedenken van dit plan kwamen we een aantal beperkingen en uitdagingen tegen. Mijn doel is niet zo zeer om hier een discussie te starten over de gemaakte keuzes, maar wel om inzicht te geven in wat er achter zit, omdat dit blijkbaar voor sommigen nog niet duidelijk genoeg is.

  • Op dit moment hebben wij niet de capaciteit om het zo groots aan te pakken als voorheen. 1000 man op het terrein kunen we echt niet aan. Daarom hebben we een maximum moeten stellen. Dat hebben we gesteld op 150 deelnemers. DIt heeft ook te maken met de dingen die wij voor die dag gepland hebben, die hebben ook vaak een maximum aantal deelnemers.
  • Gevolg van een beperkt aantal deelnemers (circa 10% van het laatste GME) is dat je niet zomaar iedereen kan uitnodigen. Wij vonden het althans logischer om eerst de mensen uit te nodigen die vaak bij het GME zijn geweest. Dus hebben we een lijst opgesteld. Dat is een hele klus, zeker omdat in onze beginjaren de automatisering nog niet op het niveau van 2011 lag ;-) Na diverse avonden rekenen, tellen en vergelijken hadden we een lijst van alle deelnemers, inclusief het aantal keer dat ze geweest zijn, aantal personen, et cetera. En natuurlijk een E-mailadres. Het zal voor iedereen duidelijk zijn dat het onmogelijk is zo'n lijst waterdicht te krijgen, er zijn maar weinig teams die 9 jaar lang met precies dezelfde teamnaam inschrijven. Voor een computer is een extra spatie al 'niet gelijk'. We hebben gepoogd met de hand dit zo goed mogelijk recht te zetten, maar we sluiten niet uit dat dit niet overal gelukt is. Ook E-mailadressen wijzigen regelmatig. We zijn uitgegaan van het laatst bij ons bekende mailadres.
  • Onze intentie is zeker niet om mensen geld uit de zakken te kloppen. Wel moeten we zorgen dat we geen verlies draaien. Er komt veel kijken bij een kwalitatief hoogstaand evenement. Een bescheiden financiële buffer is ingebouwd, als deze niet nodig blijkt te zijn profiteert onze subsidieloze Scoutinggroep hiervan. Ik mag hopen dat niemand daar problemen mee heeft.
  • In eerste instantie hebben we iedereen uitgenodigd die vijf keer of meer bij een GME is geweest. Dat zijn in potentie al bijna 200 mensen.
  • We hebben gedacht met een all-inclusive-concept het onszelf en de bezoekers makkelijk te maken. Alles in overvloed aanwezig, geen controle of je iets wel of niet mag, geen geld tijdens de reünie zelf, zonder gedoe voor iedereen drankjes halen, allemaal hetzelfde lekkere eten, er zijn een hoop voordelen te bedenken. Voor veel mensen bleek dit echter toch niet gewenst, niet zozeer omdat men het duur vond, maar omdat men niet zoveel geld te besteden had of niet de hele tijd kon komen en het dan zonde is te betalen voor iets wat je niet gebruikt. Allemaal logisch, daarom hebben we ook aanpassingen gedaan in de prijs. Voor € 17,50 ben je meer dan welkom, inclusief heerlijke lunch, koffie met gebak, een activtiteit, et cetera.
  • Het was voor ons onduidelijk hoeveel interesse er zou zijn. We wilden voorkomen dat de die-hards (5 GME's of meer) geen plekje konden vinden, daarom zijn we voorzichtig gestart met uitnodigen. Inmiddels blijkt dat er ruimte is voor een bredere groep, iedereen die 4 keer geweest is zal vandaag een uitnodiging ontvangen.
  • Wie graag wil komen, maar door omstandigheden geen uitnodiging heeft ontvangen kan natuurlijk altijd contact met ons opnemen, er is altijd iets te regelen.

 

@Barny: Ook jij staat in die lijst (5xGME) en bent uitgenodigd, blijkbaar is er technisch iets fout gegaan, bijvoorbeeld een niet meer bestaand mail-adres. Neem even contact op en we gaan het regelen.

@Keske27: op onze website gaf je aan zeker te zullen komen als de prijs naar € 15,00 per persoon ging. Dat is niet helemaal gelukt (het is € 17,50 geworden), ik hoop dat die laatste € 2,50 je niet weerhouden en dat je ook gezellig komt.

 

Groeten namens ons allen,

Stephan - Scouting Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké Stephan, is al goed.

ik had al van andere ouwe stompen gehoord dat zij dan een uitnodiging op hun groundspeak account hadden gehad, en ging er als vanzelf vanuit dat dit lastig persoontje (jou woorden) :) niet in het profiel paste wat jullie voor ogen had voor een gezellig dagje.

 

ik heb nu eenmaal in dat weekend mijn zinnen gezet op het Brugse Beer event omdat het mij veel leuker lijkt om in België al die dwazen die daar komen uit/toe te lachen met wat zij doen en denken dat het spelletje koker doorgeven als het ultieme "geocachen" te ervaren

veel leuker om te zien en mee te maken dan een stel geofossielen die met hun looprek in een ouwe mannenbunker achter de uitgebloeide geraniums alleen maar over vroegúh kunnen praten.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny: veel plezier in Brugge.

 

Scouting Erica en genodigden: Wij wensen jullie een enorm fijne dag.

 

Wij hebben de laatste drie meegemaakt en daar enorm van genoten. Succes met de voorbereidingen verder :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

raar dat het hier wel zieltjes geworven word maar niet bekent gemaakt word als het afgeblazen word #Zucht

 

GME_logo-200px.gif

GME-REÜNIE GAAT NIET DOOR!

Helaas moeten we melden dat de GME-reünie op zaterdag 12 april 2014 niet door zal gaan. Het zeer beperkte aantal deelnemers (circa 50 in plaats van de geplande / gehoopte 150) is één van de belangrijkste redenen. Hierdoor is het ons niet gelukt de begroting sluitend te krijgen. Het was niet makkelijk om dit besluit te nemen en we vinden het heel vervelend, maar de realiteit is helaas niet anders. Zo spoedig mogelijk zullen alle gedane betalingen terugbetaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit vormden 50 deelnemers aan een 'event' een ongehoord hoog aantal, dat echter garant stond voor een overvloed aan eten, drinken en gezelligheid omdat iedereen een bijdrage leverde in natura. Over geld werd niet gesproken, laat staan over een sluitende begroting.

 

Puntjes bestonden nog niet, net zo min als het idee om een event aan te melden. Locatie? Een parkeerplaats in een bos, ergens midden in het land. Er was een feesttent met een lange houten tafel, een gigantische pan snert en als het ging regenen werd er een extra zeiltje gespannen. Wat is er veranderd?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

... er werden tijdens een event geen caches gelogd, maar wel talloze ideeën voor caches geboren. Je kwam om elkaar te leren kennen, inspiratie op te doen, kennis uit te wisselen en ervaringen te delen, niet om nummers te noteren, kokers door te geven en autostickers te fotograferen. Een event was een samenkomst van geocachers, niet van gedresseerde schapen, afgestompte boekhouders en goudjagende Premium Morons die hun 'stats' beschouwen als een kans om te ontstijgen aan grauwe middelmatigheid. De crisis in geoland is groter dan ooit en gaat nooit meer voorbij ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...