Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In een geocache moet ik het aantal meters en het aantal graden bepalen vanaf het wp waar ik sta tot een ander Wp. Het aantal meters is simpel, maar het is mij een raadsel hoe ik het aantal graden kan berekenen. Ik heb eem Gpsmap 62s. Alle antwoorden van deze geocache heb ik goed, maar kom helaas niet meer verder door genoemd struikelblok. Al vast bedankt voor de reactie.

Geplaatst

Als je op punt A staat en punt B weet kun je toch via het Kompas zien hoeveel graden en meter het is naar punt B (mits je die velden op je scherm zet).

Geplaatst

Zoek op 'projecteer waypoint'. Daar kun je de graden en afstand invullen.

Hoi Casteel,

Het aantal graden kan ik niet invullen omdat ik dat juist aan het zoeken ben

Als je op punt A staat en punt B weet kun je toch via het Kompas zien hoeveel graden en meter het is naar punt B (mits je die velden op je scherm zet).

Op het kompas zie ik alleen de windrichting en niet de graden.

Geplaatst

Op mijn 60CSx kan ik in het scherm met de lijst van waypoints zowel de afstand als het aantal graden naar het geselecteerde waypoint zien vanuit mijn huidige locatie.

Als ik hem naar het waypoint laat navigeren kan ik in het kompasscherm of het van het kompas aflezen of in een van de velden erboven (waar ik zelf van kan instellen wat ik erop wil zien) ook de afstand en richting zien.

(In de Setup -> Heading kan ik instellen of ik windrichting of graden wil zien trouwens)

Hoe het precies bij de 62 uit ziet weet ik niet, maar ik neem aan dat je diezelfde velden ook moeten kunnen aanzetten ergens.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het probleem dat ik had is opgelost. Bij Find > Waypoints kan ik nu zowel de afstand als de graden zien. De instellingen heb ik aangepast. Bedankt voor het meedenken dat dat heeft geleid tot de juiste instellingen.

Geplaatst

Hoe krijg je nu een goed antwoordt. als ik hier even een cache pak op zo een 250 meter afstand dan zie ik de het aantal graden nog steeds wat verspringen. Zolang je niet teveel hoeft te rekenen met deze waardes geeft dit niet. Maar bij sommige sommen kan je zo een aardige afwijking krijgen.

Ik zie op mijn GPS geen mogelijkheid het aantal graden tussen twee WP's echt zuiver te bepalen anders dan japiejoo beschrijft. De afstand is geen probleem die kan je wel snel bepalen.

Geplaatst

Een graad naar links of een graad naar rechts scheelt op 250m een kleine 4.5m. Aangezien je dat bepaalt vanaf het punt waar je op dat moment staat, of beter, van wat je gps op dat moment bepaalt, is dat nou eenmaal de afwijking die een gps heeft en zal je dat niet nauwkeuriger kunnen doen.

Als je echt 2 coordinaten hebt zou je wat anders kunnen doen. Je kan de GPS in Demo modus zetten. Vervolgens kan je instellen wat je huidige locatie is, dus die wordt dan niet door de GPS bepaald, maar geef je zelf in. Als je dan weer in de waypointlijst kijkt, of laat navigeren naar een waypoint, dan zie je vanaf die, ingestelde, locatie de afstand en richting tot aan dat waypoint. Die zal dan niet varieren, want het zijn 2 vaste punten.

(Bij de 60CSx kan je de locatie van de demo modus alleen instellen door op de kaart te klikken (voor zover ik kan zien), dus eerst een waypoint maken van de gewenste locatie en dan zo ver mogelijk inzoomen en op het waypoint klikken moet het vrij nauwkeurig maken mijns inziens)

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...