Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van een Magellan eXplorist 110. Nu wil ik er caches opzetten maar dat lukt nog niet zo erg.

Ik ben ingelogd op de geocaching.com site, (mijn gps is aangesloten op de laptop) heb gezocht op caches hier in de buurt, maar zodra ik op het gps tekentje achter de cache klik gaat het mis. Ik krijg dan steeds deze melding. Ik heb de latest pc version al gedownload, maar dat "werkt" blijkbaar niet.

Magellan-logo.png
Magellan Communicator not found.
Please click here to install the latest PC version.
Please click here to install the latest MAC version.

Ik heb ook geprobeerd om een cache te downloaden door een vinkje van voren te plaatsen bij de cache en dan onder aan de lijst downloaden, tekens ingevoerd. Dan komt de cache als geocaching.loc bij mijn downloads te staan. Heb de cache toen verplaatst dmv knippen naar de map geocahing in magellan (op deze computer), maar als ik dan naar geocaches ga op mijn gps, klik op menu en dan bij opties klik op geocache toevoegen zegt hij geen gps signaal.. Ik doe ongetwijfeld iets fout, maar wat??

Geplaatst

Ik denk dat ik wel weet waar je deze gekocht hebt.

Op de GPS zit waarschijnlijk de oude versie software. Via magellan.com kun je de laatste versie downloden en erop zetten.

Dit is versie 1.62

Kijk dan maar of het wel lukt.

Geplaatst

Het is me inmiddels gelukt om caches op de gps te krijgen. Maar nu krijg ik weer de melding dat ik premium moet zijn wil ik de beschrijving kunnen lezen.. Gaat weer lekker haha

Geplaatst

Volgens mij klopt dat laatste wel, want ik heb vandaag met een member caches gezocht en die had dit dus ook.
Zij heeft wel een ander apparaat, maar kreeg ook geen beschrijvingen meegestuurd.

Geplaatst

Toch raar dat je als member dan eigenlijk niet kan cachen met gps, want beschrijvingen zijn toch wel handig.

Geplaatst

Hoezo niet cachen ? meesten van ons hebben jaren gecached zonder kaarten en beschrijving gewoon achter de pijl aan lopen.

Jij kan niet papier loos cachen dus gewoon een uitdraai meenemen dan gaat het prima suc6.

Geplaatst

Ook ik heb slechte ervaringen met dit apparaat.Niet voor niets zijn ze in de aanbieding voor héél weinig bij..........in drogerijen en verbandmiddelen.€59.50, ecl verzendkosten.Ik werk met BaseCamp en daarin is dan zichtbaar wat er gedownload is maar is niet zichtbaar in de GPS.

Heb genoeg geprobeerd en uiteindelijk het apparaat geretourneerd.

Niet kopen dus.!!!

Geplaatst

Jakkes, je hebt inderdaad gelijk, ik kan altijd nog een uitdraai maken. En anders zorg ik dat de multi's op mijn smartphone staan.
We zijn tegenwoordig teveel verwend dat we alles met 1 apparaat kunnen ;-)

Digiboy, helaas ik heb hem al aangeschaft. Het is wel iets waar niet premium leden die papierloos willen cachen even bij stil moeten staan. Wil je deze gps aanschaffen dan zul je de multi's of via een smartphone of met papier moeten doen.

Aan de andere kant, als dat het ergste is.. Er zijn wel ergere dingen. Maar bij mij is het wel tegengevallen inderdaad, omdat ik dacht nu alles in 1 apparaat bij de hand te hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Slechte ervaringen kan ik me als fervent Magellan gebruiker echt niet goed voorstellen.
Aangeschaft met verkeerde verwachtingen misschien wel.

"Niet kopen dus!!" is wat mij betreft een onterecht advies.

Voor het geld is het een uitstekend INSTAPMODEL

Meer moet je er voor dat geld ook niet van verwachten.

De prijs is trouwens nog lager:

Bij de bewuste drogist zijn ze nu online te koop voor 49,99

Ik heb er direct maar twee besteld.

Kunnen we mooi gebruiken op de vereniging, voor school en wellicht zelfs voor de RoPaRun.

Ik kijk wel.

Ben al 11 jaar Magellan gebruiker en al 10 jaar Premium Member, dus dat gaat vast wel lukken.

Ik ga er wel mee stoeien. als ik er uit ben, hoor je het hier wel.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Kun je met de Magellan Explorist 110 projecteren? En zo ja, kun je dan meters invoeren of gaat het alleen per honderd meter? We hadden zelf als eerste GPS een Garmin Etrex en die kon alleen maar per 100 meter projecteren, wat helemaal niet handig was.

Mijn moeder heeft nu een GPS waar ze niet op kan projecteren (Memory Map). Ze is op zoek naar een instapmodel, dus leek de aanbieding van .... mij wel een mooie aanbieding. Zelf heb ik geen ervaring met Magellan, maar misschien dat iemand die wel ervaring heeft met Magellan advies kan geven...

Geplaatst

Las net in de mail van die bekende drogist dat de GPS al weer tien euro in prijs is gedaald,nu 49.99.Ik heb nog 59,99 betaald.Ik heb er geen goede ervaringen mee gehad .Als Garmin gebruiker ben ik beter gewend.Het kaartmateriaal is beslist onvoldoende en kun je niet updaten.Had ook problemen met het inladen van caches,ging dus niet.Er zaten al wel caches ingeladen van landen ver buiten NL.Ik heb hem dus terug gestuurd.Ook als instapper vind ik hem ongeschikt.

Niet kopen dus.Om het scherm te kunnen lezen is een vergrootglas zéér wenzelijk.

Geplaatst

Jaren geleden zijn wij begonnen met ‘cachen’. Niet fanatiek maar wel met zekere regelmaat. Vanaf het begin gebruiken we daar de eXplorist 100 voor, gewoon omdat we er niet meer geld voor (over) hadden. Het is een eenvoudig basismodel: handmatige coördinaatinvoer, geen kaart aanwezig en niet aan te sluiten op de pc. Toch hebben we er prachtige wandelingen mee gemaakt en ‘all over the world’ de nodige mooie caches mee gevonden.

Nu hebben we (inderdaad bij de ‘Track-pleister’…) de eXplorist 110 aangeschaft, weer een eenvoudig basismodel maar wel met een behoorlijk gedetailleerde wereldkaart aan boord en wel op de pc aan te sluiten (ideaal om -veel sneller dan vroeger- de caches in het apparaat te krijgen). In het begin was het allemaal wat wennen vergeleken met onze oude eXplorist. Inmiddels, na wat instellingen aangepast te hebben en er een 5-tal caches mee gevonden te hebben, zijn we gewend aan en blij met onze 110 en verwachten we ook met dit basismodel weer mooie tochten te gaan maken!

Het moge duidelijk zijn: ook wij zijn het duidelijk niet eens met het ‘niet kopen advies’.

Geplaatst

Jaren geleden zijn wij begonnen met ‘cachen’. Niet fanatiek maar wel met zekere regelmaat. Vanaf het begin gebruiken we daar de eXplorist 100 voor, gewoon omdat we er niet meer geld voor (over) hadden. Het is een eenvoudig basismodel: handmatige coördinaatinvoer, geen kaart aanwezig en niet aan te sluiten op de pc. Toch hebben we er prachtige wandelingen mee gemaakt en ‘all over the world’ de nodige mooie caches mee gevonden.

Nu hebben we (inderdaad bij de ‘Track-pleister’…) de eXplorist 110 aangeschaft, weer een eenvoudig basismodel maar wel met een behoorlijk gedetailleerde wereldkaart aan boord en wel op de pc aan te sluiten (ideaal om -veel sneller dan vroeger- de caches in het apparaat te krijgen). In het begin was het allemaal wat wennen vergeleken met onze oude eXplorist. Inmiddels, na wat instellingen aangepast te hebben en er een 5-tal caches mee gevonden te hebben, zijn we gewend aan en blij met onze 110 en verwachten we ook met dit basismodel weer mooie tochten te gaan maken!

Het moge duidelijk zijn: ook wij zijn het duidelijk niet eens met het ‘niet kopen advies’.

Team Len,

hebben jullie al geprojecteerd met de Magellan? Werkt dat goed? En kun je de afstand in meters aangeven of kun je alleen per 100 meter projecteren?

Geplaatst

Wat ik zo jammer vind, is dat ik als niet premium geen beschrijvingen bij de caches kan terugvinden. Inmiddels heb ik via iemand die wel premium is een query met caches bij ons in de buurt gekregen waar wel de beschrijvingen bij staan.

Geplaatst

Wat ik zo jammer vind, is dat ik als niet premium geen beschrijvingen bij de caches kan terugvinden. Inmiddels heb ik via iemand die wel premium is een query met caches bij ons in de buurt gekregen waar wel de beschrijvingen bij staan.

Maar dat heeft toch niet zoveel met de Magellan 110 te maken? Ik blijf benieuwd naar verdere ervaringen. Het zou een leuk instapmodel kunnen zijn voor jeugdige beginnende cachers waarvan het nog niet duidelijk of de hobby geocachen echt aanslaat.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...