Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo,

we hebben sinds een week een garmin monterra

nu kan ik op de site van geocaching de gpx files naar de monterra schrijven met tevens de uitgebreide gegevens van de cach,

ik schrijf deze weg op de sd card in de monterra, nu laat hij deze pas zien na het aan en uitzetten van het apparaat.

en na een dag wilden we gaan cachen en zijn de caches niet meer zichtbaar op de monterra,

ze staan nog wel op de sd card maar ik kan ze niet meer zichtbaar krijgen.

ik heb hem nog in het engels staan

iemand een oplossing?

mvg

Fam.Broks

Geplaatst

Welkom hier op het forum.

Wat doet hij als je het bestand wegschrijft op het apparaat zelf in ik neem aan de map garmin/gpx/ ?

Geplaatst (bewerkt)

Hier nog een 'oud' draadje op deze site, maar ik weet niet of je daar blijer van wordt.......Monterra

Misschien kan je daar elkaar op de hoogte houden, met tips & trucs, work-arounds, enz

In ieder geval Welkom en Suc6 :thumbsup:

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

vandaag een aantal caches gedaan uit de"duits lijntje"serie

het probleem met de caches op sd kaart is denk ik opgelost,

ik heb het sd kaartje een keer op nieuw op fat32 geformateerd.

verder ging het cache wel goed met de navigatie opties op geocaching ingesteld,

hij geeft netjes een kaartje en een pijl met het aantal meters erin, dat ging prima

het navigeren tot in de buurt van de navigatie ging niet maar daarvoor moet ik city navigator erop zetten denk ik

we houden jullie ook op de hoogte,

Geplaatst

hej,

Heb zelf ook zo'n probleem aan de hand.

Heb een 16 GB sd kaart met 2 verschillende landen erop geinstalleerd.

Werken uitstekend.....gisteren er een aantal caches bij gezet handmatig (op sd dus) en vanmorgen waren ze allemaal verdwenen op het scherm.

Als ik de gps aansluit aan de pc zijn ze wel zichtbaar op de sd kaart !!

Hoe is dit mogelijk?

Geplaatst

Ik zet de caches altijd op het interne geheugen van de gps en bewaar de sd kaart alleen voor de kaarten.

Ik prefereer ook een paar kleinere sd kaartjes met elk een ander land erop als 1 grote.

Geplaatst

hallo,

ik ben ook aan het proberen de topo kaarten op de monterra te zetten maar kan de monterra niet vinden in de mapsource software

het zal waarschijnlijk wel ergens een instelling zijn maar kan hem niet vinden,

iemand al een oplossing?

mvg Fam.Broks

Geplaatst

Ondersteunt mapsource dit model wel? Garmin is volgens mij al eerder gestopt met het up-date van mapsource dan dat de montera werd uitgebracht.

• 4 weeks later...
Geplaatst

hej,

Ik heb vandaag eens even een beetje zitten experimenteren met de monterra en pq.

Weet niet of dit al bekend was maar ik heb het vlg gedaan om pq op de gps te zetten.

Het voordeel hiervan is dat als je een hotspot hebt waar ook ter wereld je bent ,je altijd je pq kan downloaden.

1*installeer "Bleutooth file transfer" van Medieval

2*maak snelkopeling geocaching.com en geocaching/maps op buroblad gps

3*ga naar "stel pq samen"

4*ga naar "pq gereed voor download"

5*klik op gewenste pq

6*in scrol venster op buroblad gps staat voortgang,klik hierop wanneer hij klaar is.

7*pq word geopend in het geinstalleerde Bleutooth program.

8*klik op map mnt(monterra),dan op sdcard,dan op download.

9*klik hier op het bestand en er verschijnt een melding met "Tijdelijk bestand"

10*scrol naar beneden en klik op gpx importeren....klaar.

Als je dit eenmaal een keer gedaan hebt dan kan je vlg keer punt 8 over slaan ,hij gaat dan direct naar punt 9.

Het is een beetje omslachtig ,maar het voordeel hievan is dat je dus ongeacht waar je bent (mits internet aanwezig) een pq kan aanmaken door naar geocaching/maps op je gps te gaan en een pq samen te stellen.

Als iemand misschien een eenvoudigere oplossing heeft hoor ik het graag.

Geplaatst

Gedownloade PQ's kan je ook direct via USB en de Windows Verkenner op de Monterra zetten, daar heb je verder niets voor nodig. Nadeel van jouw methode is dat je computer bluetooth moet hebben... mijn pc heeft dat niet. Mijn laptop wel, maar die gebruik ik alleen buitenshuis.

Waar ik wel een kunstgreep voor moet toepassen is om caches via GSAK op de Monterra te krijgen. De oplossing die ik nu gebruik gaat over het netwerk via FTP. De Monterra krijgt dan een eigen driveletter, waardoor programma's als GSAK met de Monterra om kunnen gaan.

Hier de handelingen om dit voor elkaar te krijgen: http://www.thomfre.net/en/technical/monterra/wifi-file-transfer/.

Geplaatst

Gedownloade PQ's kan je ook direct via USB en de Windows Verkenner op de Monterra zetten, daar heb je verder niets voor nodig. Nadeel van jouw methode is dat je computer bluetooth moet hebben... mijn pc heeft dat niet. Mijn laptop wel, maar die gebruik ik alleen buitenshuis.

Waar ik wel een kunstgreep voor moet toepassen is om caches via GSAK op de Monterra te krijgen. De oplossing die ik nu gebruik gaat over het netwerk via FTP. De Monterra krijgt dan een eigen driveletter, waardoor programma's als GSAK met de Monterra om kunnen gaan.

Hier de handelingen om dit voor elkaar te krijgen: http://www.thomfre.net/en/technical/monterra/wifi-file-transfer/.

hallo,

ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest met wat ik precies bedoel.

Ik heb het hier nl over een WIFI vebinding buiten in het veld,via de mobile.

Het voordeel dat ik bedoel is ,dat als je eens in een omgeving komt waarvan je op dat moment geen caches hebt ingeladen in je gps, dit een methode is waarvoor je niet direct thuis hoeft te zitten en verbinding met je pc nodig hebt om een PQ te maken.

Dit is nl ook allemaal (lees #11) mogelijk zonder pc waar je ook bent.(zolang er maar internet is en verbinding met je foon).

Geplaatst

Ah, van telefoon naar Monterra... had ik inderdaad verkeerd begrepen.

Je kan een WiFi-verbinding met je telefoon (tethering) maken en direct PQ's op je Monterra aanmaken en binnenhalen. Ik vind het grote nadeel van een pq maken dat het nogal omslachtig werkt op een smartphone. Soms duurt het ook even voordat de pq is aangemaakt. Ook moet je er voor zorgen dat je hem niet als zip binnenhaalt omdat een smartphone daar standaard niet mee overweg kan.

Wat ik heb gedaan is GDAK op de Monterra installeren. Die kan via, ook via tethering, caches in de buurt ophalen en exporteren naar de GPX-map.

Geplaatst

Ah, van telefoon naar Monterra... had ik inderdaad verkeerd begrepen.

Je kan een WiFi-verbinding met je telefoon (tethering) maken en direct PQ's op je Monterra aanmaken en binnenhalen. Ik vind het grote nadeel van een pq maken dat het nogal omslachtig werkt op een smartphone. Soms duurt het ook even voordat de pq is aangemaakt. Ook moet je er voor zorgen dat je hem niet als zip binnenhaalt omdat een smartphone daar standaard niet mee overweg kan.

Wat ik heb gedaan is GDAK op de Monterra installeren. Die kan via, ook via tethering, caches in de buurt ophalen en exporteren naar de GPX-map.

ja ik begrijp wat je bedoeld maar het programma waar ik het over had haalt het binnen als zip en pakt het zelf uit.

trouwens maak ik de Pq en alles wat ik vermeld heb op de gps ,duurt alles bij elkaar hooguit 5 min.

Ben er zelf wel tevreden over zolang er geen andere ,lees eenvoudigere, manieren zijn :-)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...