bastos Geplaatst 24 december 2013 Geplaatst 24 december 2013 Wanneer ik op de etrex 20 de kaart bezie blijft deze stilstaan.Ik neem bijvoorbeeld de etrex 20 ,en de oregon 600 naast mekaar,zet bijden aan, stel beiden in op kaart.De oregon draai ik en beweeg deze,de kaart draait mede,de etrex 20 niet(de kaart bevriest). Ik heb dat vroeger ook al gehad,toestel binnen gedaan,en een nieuw gekregen(althans beweren ze in de winkel),wat ik betwijfel want het euvel is niet verholpen.Ik denk dat ik alle instellingen juist heb staan,pas geupdate naar 3.40. Wat zou ik mis hebben gedaan,of moet ik terug met mijn toestel??. Verder aan allen,prettige einde jaars feesten,en een gezond en cache vol 2014.
Birdie.NL Geplaatst 24 december 2013 Geplaatst 24 december 2013 Dat doet mij vermoeden dat de kaartoriëntatie op Noord boven staat Via Stel in > Kaart > Oriëntatie kun je dat aanpassen naar Koers boven of Automodus.
regenboog2 Geplaatst 24 december 2013 Geplaatst 24 december 2013 Hallo Bastos Draait de kaart van de E 20 wel altijd mee? Misschien moet je toch iets instellen? Bij mij draait hij namelijk niet mee. Ik heb bij de instellingen onder 'kaart' 'noord boven' aan staan en dan draait de kaart niet. Als je 'koers boven' aan zet draait de kaart wel. Je vindt deze keuze onder ikoontje kaart, kaart open maken (dan zie je dus de kaart), knop links onder indrukken, in het bovenste vlak 'oriëntatie' moet je dan je keuze maken.
bastos Geplaatst 24 december 2013 Auteur Geplaatst 24 december 2013 Was ik vergeten mee te geven:koers boven staat aangegeven.
Japiejoo Geplaatst 24 december 2013 Geplaatst 24 december 2013 De Etrex 20 heeft volgens de Garmin site geen elektronisch kompas, dat wil zeggen dat je eerst moet bewegen voordat de GPS weet in welke richting hij 'kijkt' en dan kan hij dus ook de kaart pas draaien. Als hij stil staat weet hij dus niet waar hij heen kijkt en zal hij ook niet draaien. De Oregon 600 heeft wel een elektronisch kompas en beweegt dus wel als hij stilstaat. De vraag is dus, draait de kaart wel als je in beweging bent? Dit is het enige dat ik kan bedenken op moment.
bastos Geplaatst 24 december 2013 Auteur Geplaatst 24 december 2013 Heb reset gedaan,versie opnieuw installeren gedaan,en opnieuw opstarten gedaan. Buiten een toertje gedaan en er komt beweging in de kaart(al of niet met de wind) bedankt voor het mee denken.
Aanbevolen berichten