Spring naar bijdragen

Ingeladen Caches In Etrex20 Verwijderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi, ik gebruik een Etrex20 voor het cachen. Na een paar maanden gebruik zijn de meeste functies me wel duidelijk, maar ik heb nog steeds niet gevonden hoe ik ingeladen caches uit de gps krijg. Op de kaart blijf ik de geopende gele doosjes zien.

Ik heb de fabrieksinstellingen er weer opgezet. Mijn verwachting was dat alle door mij opgezette informatie dan zou verdwijnen, maar niet dus. Wie heeft de gouden tip?

Bedankt!

Geplaatst

Dat kan inderdaad alleen via de pc/mac.

Het kan, zoals Djoekster al aangeeft, door de gpx-bestanden in de map <eTrex>\Garmin\GPX\ te verwijderen.

Als je dat niet aandurft (je kan ook te veel weghalen!) zou ik BaseCamp of JaVaWa Device Manager adviseren.

Geplaatst

Zoals gezegd via windows. Ben je bang teveel te verwijderen pak je je lijst met geocaches op gc.com erbij en vergelijk je de gc code op de site met die in je Etrex. Is misschien wat meer werk maar je weet wel wat je weggooid. Zelf gebruik ik ook Basecamp met mn Etrex en werkt goed.

• 7 months later...
Geplaatst

Hallo Allen,

Ik heb basiskamp en ik heb javawa.

daar is alles meegezegd want abracadabra.

Maar het hebben is iets heel anders dan te weten welke stappen ik moet maken om mijn gevonden caches van mijn etrex20 en 30 te verwijderen.

(ja ik heb er nu twee,maar dat is een ander verhaal).

Ik dacht in het begin dat ze nadat je de logpoging als gevonden noteerde dat daarmee automatisch de caches gewist werden, maar kom er nu achter dat dat niet zo is. Ze stapelen zich dus op tot er geen meer bij kan denk ik dan met mijn lekenhoofd.

Met de voorgaande antwoorden, kom ik niet verder.

Is er ergens een stap voor stap beschrijving te vinden?

Mijn dank is groot.

Grtz,

PonckeP

Geplaatst

Als je basecamp opent en je etrex aansluit op de pc kan je alle caches zien die op de GPS staan (links). De gevonden caches hebben een open kistje, de caches die je nog niet gevonden hebt hebben een gesloten kistje. Je kunt de caches die je wilt verwijderen gewoon markeren (net zoals je dat in andere programma's ook doet) en dan verwijderen.

Geplaatst

Vergeet niet de bijbehorende waypoints ook te verwijderen. Die kan je vinden door te zoeken op de GC-code van de cache, maar dan zonder 'GC'.

(bijvoorbeeld: bij GC12345 zal de parkeerwaypoint PK12345 heten. zoek dan dus op '12345').

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb wel eens problemen om de routes/sporen die gemaakt zijn te wissen. Soms lukt het, soms niet. Naar mijn idee doe ik altijd hetzelfde:

In basecamp de sporen die ik er uit wil halen aan klikken en dan op X-Wis klikken.

Op dat moment zijn ze weg, als ik de etrex 30 weer aansluit staan ze er weer op.

Vooral heel irritant met een spoor vanuit België, De kaart staat dan gelijk zo groot.....

Iemand daar een tip of idee voor?

bewerkt door Team Creama
Geplaatst

Als je de track in het toestel hebt opgeslagen, kan je hem gewoon wissen in Basecamp.

Als je je gpx aansluit op je computer worden niet-opgeslagen tracks geëxporteerd naar het bestand current.gpx. Als je die track in Basecamp probeert te wissen zal Basecamp het bestand current.gpx wissen. Maar de huidige track blijft in het interne geheugen van de gps staan. Basecamp leest namelijk niet het interne geheugen uit, alleen bestanden op de gps. De volgende keer dat je je gps aansluit wordt er dus weer een current.gpx aangemaakt.

Die track moet je in het toestel zelf wissen. Dat kan onder Setup --> Reset of in je trackbeheer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...